A Jaguar perrel fenyeget

2001.06.04. 20:28
A Jaguar nem akar belenyugodni Adrian Newey elvesztésébe, ezért, ha másképp nem megy, a McLaren és Newey elleni per útján fogja érvényesíteni a jogait.
Tovább folytatódik a külföldi sajtóban már "Neweygate"-ként emlegetett ügy - szappanopera(?) - melynek három főszereplője Adrian Newey, a McLaren főmérnöke, Bobby Rahal, a Jaguar csapatfőnöke és Ron Dennis, a McLaren első embere.

A Jaguar harcolni fog Neweyért

Amint arról már beszámoltunk, a McLaren főkonstruktőre, Adrian Newey minden bizonnyal ötéves szerződést kötött a Jaguarral, azonban jobb ajánlatot kapott jelenlegi csapatától, amit szintén elfogadott, s kijelentette, hogy marad a wokingi istállónál.

A Jaguar azonban nem akar belenyugodni Adrian Newey elvesztésébe, ezért minden bizonnyal bepereli a McLarent és magát a mérnököt is.

"Több mint egy féléven át tárgyaltam Adriannel a szerződéséről, melynek minden pontjában megegyeztünk. Adrian Neweyt ennek értelmében érvényes megállapodás köti a Jaguar csapathoz. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy jogainkat érvényre juttassuk, s ha ezt csak a polgári bíróságon keresztül érhetjük el, akkor ahhoz fogunk fordulni. Ha kell, bepereljük mind a McLaren Internationalt, mind Adrian Neweyt." - mondta Bobby Rahal, a Jaguar istálló csapatfőnöke.

A Honda 2002-ben csak egy csapatot támogat

Nem tudni, hogy a sötétzöld színű autókat a következő idényben az élmezőnyben látjuk-e majd, azonban lehetséges, hogy egy másik, pillanatnyilag bíztató teljesítményt mutató alakulat jövőre alaposan hátrébb csúszik.

A Honda ugyanis bejelentette, hogy 2002-ben az eddigi két istálló helyett csupán egyet lát el gyári motorjaival. A japánok támogatását élvező BAR és a Jordan közül tehát valamelyik elveszíti a biztos erőforrást.

Különösen az amerikaiakat érintheti kellemetlenül a Honda kiszállása, ugyanis szponzoruk, a British American Tobacco már tavaly is fontolgatta, hogy megválik a teamtől. Akkor azonban még épp a távol-keletiek és Jacques Villeneuve miatt maradtak, ám ha a Honda őket hagyja el, az a BAR történetének végét is jelentheti.

Ez azért is valószínű, mert 2007-ben az európai törvények értelmében a Forma-1-ben már nem lehet dohánytermékeket reklámozni, azaz legkésőbb akkor az amerikaiak távoznak az F-1-ből. A Honda azonban ennél biztosan hosszabb távra tervez.

Gené pályacsúcsot döntött

A héten azonban az azfalton is zajlott az élet, a csapatok többsége a franciaországi Magny Cours-ban készült a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjra.

A tréningen leginkább a Williams-BMW fiataljai villogtak, mert Ralf Schumacher több napon át az időlista élén tanyázott, s a sikersorozat még akkor is folytatódott, amikor a német átadta helyét a tesztpilóta Marc Genének. A katalán sofőr ugyanis 1:14:383-mal új körrekordot állított föl.

A BMW mellett természetesen jól szerepelt a Ferrari és a McLaren is, habár utóbbinak a váltóval akadtak gondjai.

Schumacher testvérharcra számít

Michael Schumacher, az olaszok abszolút első számú pilótája elégedetten nyilatkozott a tréning után.

"Jó és hasznos munkát végeztünk Magny Cours-ban, Kanadában harcban leszünk a győzelemért. Az öcsém, Ralf szintén remekül futott, azt hiszem nyer még egy-két versenyt az idén. Sőt, lehet hogy az egyik épp Kanadában lesz, hiszen a BMW-nek remekül fekszik a hosszú egyenesekből álló pálya. Ralffal biztosan meg kell küzdenem, ha nyerni akarok" - szólt Schumacher.

A "kis Schumi", azaz Ralf egyébként a következő hetekben valószínűleg 2004-ig meghosszabbítja a 2002-ben lejáró szerződését a Williamsszel, ami újabb találgatásokhoz vezethet. Vajon ki lesz 2003-tól német csapattársa?

A két esélyes Montoya és Button...