A BMW és a McLaren bízik a Ferrari legyőzésében

2001.06.27. 15:34
A hétvégi Magny-Cours-ban rendezendő Francia Nagydíjra gőzerővel készülő BMW-nél bíznak benne, hogy akár mindkét pilótájuk (Montoya és az ifjabbik Schumacher) is dobogóra állhat. A McLarennél a jelentős hátrány ellenére is úgy gondolják, van még esélyük, ugyanakkor a Minardi ellen eljárást indítanak. A FIA féklámpa bevezetését kezdeményezi.
Ralf Schumacher - úgy tűnik - túltette magát a nürburgringi Európa GP-n ért sérelmeken. A Német Nagydíjon bátyja erőszakos vezetési stílusa miatt megorrolt pilóta most már csak a következő, Francia Nagydíjjal foglalkozik.

"Magny-Cours a kedvenc Forma-1-es helyszíneim közé tartozik, a pálya rendkívül gyors, a kanyarok többségében sem kell lassítanunk, s az aszfalt is nagyon sima" - mondta az ifjabbik Schumacher, a vasárnapi Francia Nagydíjjal kapcsolatban.

A BMW-Williams német pilótája szerint szinte minden tökéletes Magny-Cours-ban, bár helyenként lehetne szélesebb is a "menekülőút".

"Nagyon ígéretesek voltak a franciaországi tesztjeink, így természetesen abban bízom, hogy a hétvégén is jó eredményeket érünk el - hangsúlyozta Ralf, aki idén már két futamgyőzelmet aratott, s legutóbb a nürburgringi Európa GP-n is csak egy vitatott büntetés fosztotta meg a dobogós helyezéstől.

Így a német klasszis helyett csapattársa, a kolumbiai Juan-Pablo Montoya gondoskodott arról, hogy Sir Frank Williams csapatfőnök boldog legyen a leintés után. A dél-amerikai újonc 2001-ben már másodszor végzett a 2. helyen.

"Még sohasem versenyeztem Magny-Cours-ban, bár tesztpilótaként már megismerhettem a pályát. Idén azonban csak egyszer jártam ott, de ennek ellenére optimista vagyok. Ralf ugyanis nemrég kiváló eredményeket ért el Franciaországban, így elvileg sikeres hétvége elé nézünk. Az is bizakodásra ad okot, hogy a Nürburgringen kiválóan szerepeltünk" - hangoztatta Montoya.

A McLaren nem adja fel

Az egyik legnagyobb vetélytársnál, a West-McLaren -Mercedesnél remélik, hogy a Magny-Cours-i Francia GP-n csökkentik hátrányukat a riválisokkal szemben. "Tavaly győztem Franciaországban, ezért mindenki abban bízik a csapatnál, hogy idén sem lesz másképp" - mondta a Forma-1-es vb-pontverseny 2. helyén álló David Coulthard.

A West-McLaren-Mercedes skót pilótáját azonban nem az aggasztja, hogy hátránya 24 pontra nőtt a nürburgringi Európa Nagydíj után az éllovas német Michael Schumacherrel szemben. Szerinte sokkal nagyobb baj, hogy autója szembetűnően lassúbb a Ferrarinál és a BMW-Williamsnél is. Coulthard úgy véli, hogy Magny-Cours-ban a gumik "tűrőképessége" döntő lesz, mert a kanyarok alaposan igénybe veszik azokat.

Vizsgálat a Minardi ellen

Ugyancsak a száguldó cirkusz világához kapcsolódó hír, hogy pénzügyi vizsgálat indult a Minardi-istálló egykori tulajdonosa ellen. A hatóságok az 1993 és 1996 közötti időszak iránt érdeklődnek, amikor is Giancarlo Minardi vezette a csapatot.

"Minardi úr tagadja, hogy törvénytelen üzleti tevékenységet folytatott volna. Emellett garantálja, hogy együttműködik a hatóságokkal a vizsgálat idején" - szerepel az istálló közleményében. A Minardi tájékoztatása szerint a hatóságok nem firtatják a csapat jelenlegi menedzsmentjének pénzügyi tevékenységét.

Paul Stoddart ausztrál multimilliomos januárban vette meg a Minardit, amely egyedüliként idén még nem szerzett pontot a Forma-1-ben a konstruktőrök versenyében.

Button marad a Benettonnál
A hétvégi nürburgringi futamon több média is közölte a hírt, miszerint Button a szezon végén elhagyja a Benetton csapatát. Button menedzsere azonban cáfolta ezt a híresztelést, és kijelentette, a tervek szerint Button a következő évben is a Benetton csapatának pilótája lesz.

Féklámpa az autókon?

Már a nürburgringi Európa GP-n is felreppent az a hír, miszerint a következő futamon használni fogják a versenyzők a FIA által javasolt féklámpákat. Azonban ezzel több versenyző nem ért egyet, többek között Jacques Villeneuve sem.

A Nemzetközi Automobil Szövettség (FIA) valami megoldást ki akart találni azok után, hogy az idei nyitófutamon, Ralf Schumachernek száguldott Villeneuve, mikor a német korábban fékezett. Ezzel egy pályamunkás életét vesztette, és az ilyen balesetek elkerülése érdekében vezetnék be a féklámpákat.

Jacques Villeneuve kétkedve fogadta az ötletet: "Nem hiszem, hogy ez jó megoldás lenne, hisz ha valaki csak egy kicsit ráteszi a lábát a fékpedálra, mielőtt még fékezni akar, akkor is kigyullad a lámpa, így a mögötte vezető pilóta is ráfékez, ami kiszámíthatatlan következményekkel járhat. Arról nem is beszélve, hogy az esős versenyeken amúgy is ég egy piros lámpa, így más színt kellene bevezetni. Ezért nem hiszem, hogy jó ez a megoldás".