További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Ralf Schumacher nyerte a Német F-1-es GP-t |
A versenyt újraindították
Terészetesen Schumacher és Burti autóinak maradványait nem sikerült időben eltakarítani az aszfaltról - a versenyzőknek valóságos törmelékerdőn kellett áthajtaniuk - ezért előbb a Safety Car jött a pályára, majd szinte azonnal vörös zászlóval félbeszakították a futamot.
Az új rajt, melynél a tartalék géppel ott volt Schumacher és Burti is, már rendben zajlott le. Montoya és Ralf Schumacher ismét tisztán eljött, mögöttük viszont óriási volt a tömörülés. Az első hosszú egyenesben Michael Schumacher megelőzte Hakkinent, Barrichello pedig - még mindig az első körben - remek csata után kívülről ment el Coulthard mellett.
Egy baleset sajnos ismét történt: De La Rosa az egyik sikán előtt elfékezte magát, s beleütközött Heidfeld Sauberjébe - mindketten feladták a küzdelmet. A vezető hatos a Montoya, Ralf Schumacher, Michael Schumacher, Hakkinen, Barrichello, Coulthard sextettből állt, melyben a két Williams és a brazil Ferrarija gyorsabb volt a többieknél.
Montoya repült, Barrichello még Schumachert is megelőzte
Barrichello szinte azonnal megelőzte Hakkinent is, majd csapattársát, Schumachert, s már harmadikként száguldott. A nagy sebesség oka kitalálható volt: Rubinho az ellenfelekkel szemben nem egy, hanem két megállásos taktikát választott. Montoya az élen még Ralfnál is majd' egy másodperccel gyorsabban száguldott, s 14 kör elteltével már kilenc szekundummal vezetett.
Mika Hakkinen ekkor ötödik volt, ám autójából szivárogni kezdett valamilyen folyadék, így ki kellett állnia a versenyből, csakúgy mint Irvine-nak és Raikkönennek, akik a boxban szálltak ki autóikból.
Montoya versenye a tankolás során ért véget
Ezalatt Barrichello letudta első pit stopját - majd visszatérvén újra szenzációsan ment el Coulthard mellett -, s 22 forduló elteltével Montoya is tankolással próbálkozott. A kolumbiai autóját azonban csak a tartalék csővel sikerült feltöteniük a szerelőknek, így harminc másodpercen át tartott a tíz szekundumos üzemanyagfelvétel.
Az élen találta hát magát Ralf Schumacher, s nem is kellett nagyon idegeskednie, hiszen legközelebbi üldözője, a bátjya a kerékcseréje után néhány száz méterrel az aszfalton állt meg. A csillaghullásnak még nem volt vége, ugyanis Montoyával is az történt, ami Michael Schumacherrel, sőt, három kör múlva Coulthard is - szintén rögtön a tankolás után - a füvön állt meg, füstölgő motorral.
Ralf zavartalanul száguldhatott a célig
Igen csak kicserélődött tehát a vezető hatos: Ralf Schumacher mögött Barrichello repesztett, majd Villeneuve, Fisichella, Panis és Button következett. S miután Panis letudta második kerékcseréjét is, a hatodik helyre Alesi jött föl.
A végén még Barrichello töltött a boxban húsz másodpercet - az ő kocsiját is csak a pótcsővel sikerült feltölteni -, de a sorrend már nem változott. Ralf Schumacher félpályányi - 45 másodperces - előnnyel magnyerte a Német GP-t,Barrichello és Villeneuve előtt. A maradék három pozícióban Fisichella, Button és Alesi végzett.
A boldog győztesnek természetesen testvére, Michael - aki a kiállása után a boxtól távol, az erdő közepén egy Sokol típusú rádión hallgatta a versenyközvetítést - gratulált először. Természetesen az idősebbik Schumacher sem volt szomorú, hiszen Coulthard kiesésével biztossá vált: ha a kerpeni ferraris győz a Hungaroringen vagy négy ponttal többet szerez mint a skót, akkor megnyeri a 2001-es Forma-1-es világbajnokságot. A Magyar Nagydíjon tehát - melyre augusztus 17 és 19 között kerül sor - bajnokavatás várható.
A Német Nagydíj végeredménye:
1.R. Schumacher
2.Barrichello
3.Villeneuve
4.Fisichella
5.Button
6.Alesi