További Forma-1 cikkek
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
- Kicsúszás, eső, 50 perces várakozás – így telt a Formula–1 pénteki programja
Felavatták a Millennium Towert
A pálya rajtrácsán megtartott beszámolón több érdekes és igen bíztató adat hangzott el, melyek közül néhány rekordnak számít. A Hungaroring rendelkezik például a Forma-1 aszfaltcsíkjai közül a legtöbb fedett ülőhellyel, s a fedetlen kategóriában - a maga 60 ezer székével - szintén előkelő helyet foglal el.
A Ring új büszkesége pedig a rekord idő - mindössze 94 nap - alatt elkészült, s ma átadott Millennium Tower névre keresztelt új központi épület, mely minden igényt kielégít. Az impozáns toronyban három sajtóterem is található, melyben összesen 480 újságíró foglalhat helyet. A szobák természetesen fel vannak szerelve a legfejlettebb kommunikációs eszközökkel.
A jegyeladási mutatók igen biztatóak
A kívülről nem látható fejlesztések közül a jegyeladási mutatók emelkednek ki. A mai napig, azaz szerdáig - másfél héttel a rajt előtt - már annyi biléta talált gazdára, mint a tavalyi versenyhétvégén összesen. Ez azt jelenti, hogy a tervezett belépők mennyiségének nyolcvan százalékát sikerült értékesíteni. A leendő pontos nézőszámot nagyon nehéz megbecsülni, Palik László 200-250 ezer látogatóval már elégedett lenne. Az elnök-vezérigazgató azt sem tartja lehetetlennek, hogy az összes ülőhely gazdára talál, ám kijelentette azt is, hogy állóhely korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre.
Magyarország biztosan nyerni fog
Természetesen a nézőszámot idén nagyban befolyásolja, hogy Michael Schumacher nálunk már negnyerheti pályafutása negyedik vb-címét, így a szokottnál is több német, illetve olasz szurkoló érkezése várható. A több látogató pedig Magyarország számára is nagyobb bevételt jelent, Deutsch Tamás - óvatos becslések szerint - 15-18 milliárd forintnyi haszonra számít, ami rekord a Magyar Nagydíjak történetében.
Érdekességképp megemlíthetjük még, hogy az új irányító épülettel hat darab új boxgarázs is elkészült. A rajtvonal harminc méterrel hátrébb csúszott, ugyanis az időmérő pontnak - a Millennium Tower eleje - mindig egy vonalban kell lennie a startvonallal. Mindez azt jelenti, hogy a pilóták az első kanyarhoz az eddiginél nagyobb sebességgel érkeznek, tehát az első fordulóban még intenzívebb fékezést kell végrehajtaniuk, ami természetesen növeli a látványosságot.
Alesi ment, Frentzen jött
Szintén a Magyar Nagydíjjal kapcsolatos, ám már nemzetközi hír, hogy Jean Alesi hivatalosan is elhagyta a Prost-istállót. Mint ismeretes, a Német GP után felmerült, hogy a Jordannél a kirúgott Frentzen helyét a francia pilóta veszi át. Alain Prost mindent megtett azért, hogy megtartsa Alesit, ám mint látjuk, ez a törekvése nem járt sikerrel. Az F-1 pillanatnyilag legtapasztaltaltabb sofőrjét Mogyoródon már valószínűleg egy Jordan volánja mögött látjuk, amit minden bizonnyal jövő hétfőn jelentenek be hivatalosan.
Ami viszont már hivatalos: Alain Prost nem keresgetett sokáig, s Alesi helyére leigazolta Heinz-Harald Frentzent! A német pilóta a szezon végéig írt alá, de természetesen a megállapodás bármikor meghosszabbítható. "Már régóta szerettem volna egy Ferrari-motoros autót vezetni" - jelentette ki a német versenyző a szerződés megkötése után. A villámigazolás egyébként azt jelenti, hogy a Prost alig több mint fél év alatt mindkét pilótáját lecserélte: Jean Alesi és Gaston Mazzacane helyett hazánkban már Heinz-Harald Frentzen és Spanyol GP óta prostos Luciano Burti indul a kék autókkal.
A Minardi versenyzőt és motort is cserél
A Minardi csapat ugyancsak pilótacserén dolgozik, a brazil Tarso Marques helyét a malajziai Alex Yoong veszi át a belga vagy az olasz futamtól kezdve. A kis olasz istálló jövőre a motorszállítóját is megváltoztatja: Paul Stoddart, a csapat ausztrál tulajdonosa bejelentette, hogy a Ford helyett egy saját gyártású erőforrással állnak majd rajthoz az autói.