Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

A Hungaroring rekordokat dönthet

2001.08.08. 15:17
A Hungaroring készen áll a Forma-1-es Magyar Nagydíj megrendezésére: rekordok várhatóak a nézőszám és a bevétel tekintetében is. A nemzetközi hírek közül Frentzen és Alesi helycseréje emelkedik ki: a francia egy Jordant, míg a német egy Prostot vezet majd hazánkban.
Szerdán a mogyoródi versenypályán tartotta a Magyar Nagydíj előtti utolsó sajtótájékoztatóját a versenyt rendező Hungaroring Sport Rt. vezető testülete. A résztvevők között volt Deutsch Tamás ifjúsági és sportminiszter, valamint Palik László, az Rt. elnök-vezérigazgatója is.

Felavatták a Millennium Towert

A pálya rajtrácsán megtartott beszámolón több érdekes és igen bíztató adat hangzott el, melyek közül néhány rekordnak számít. A Hungaroring rendelkezik például a Forma-1 aszfaltcsíkjai közül a legtöbb fedett ülőhellyel, s a fedetlen kategóriában - a maga 60 ezer székével - szintén előkelő helyet foglal el.

A Ring új büszkesége pedig a rekord idő - mindössze 94 nap - alatt elkészült, s ma átadott Millennium Tower névre keresztelt új központi épület, mely minden igényt kielégít. Az impozáns toronyban három sajtóterem is található, melyben összesen 480 újságíró foglalhat helyet. A szobák természetesen fel vannak szerelve a legfejlettebb kommunikációs eszközökkel.

A jegyeladási mutatók igen biztatóak

A kívülről nem látható fejlesztések közül a jegyeladási mutatók emelkednek ki. A mai napig, azaz szerdáig - másfél héttel a rajt előtt - már annyi biléta talált gazdára, mint a tavalyi versenyhétvégén összesen. Ez azt jelenti, hogy a tervezett belépők mennyiségének nyolcvan százalékát sikerült értékesíteni. A leendő pontos nézőszámot nagyon nehéz megbecsülni, Palik László 200-250 ezer látogatóval már elégedett lenne. Az elnök-vezérigazgató azt sem tartja lehetetlennek, hogy az összes ülőhely gazdára talál, ám kijelentette azt is, hogy állóhely korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre.

Magyarország biztosan nyerni fog

Természetesen a nézőszámot idén nagyban befolyásolja, hogy Michael Schumacher nálunk már negnyerheti pályafutása negyedik vb-címét, így a szokottnál is több német, illetve olasz szurkoló érkezése várható. A több látogató pedig Magyarország számára is nagyobb bevételt jelent, Deutsch Tamás - óvatos becslések szerint - 15-18 milliárd forintnyi haszonra számít, ami rekord a Magyar Nagydíjak történetében.

Érdekességképp megemlíthetjük még, hogy az új irányító épülettel hat darab új boxgarázs is elkészült. A rajtvonal harminc méterrel hátrébb csúszott, ugyanis az időmérő pontnak - a Millennium Tower eleje - mindig egy vonalban kell lennie a startvonallal. Mindez azt jelenti, hogy a pilóták az első kanyarhoz az eddiginél nagyobb sebességgel érkeznek, tehát az első fordulóban még intenzívebb fékezést kell végrehajtaniuk, ami természetesen növeli a látványosságot.

Alesi ment, Frentzen jött

Szintén a Magyar Nagydíjjal kapcsolatos, ám már nemzetközi hír, hogy Jean Alesi hivatalosan is elhagyta a Prost-istállót. Mint ismeretes, a Német GP után felmerült, hogy a Jordannél a kirúgott Frentzen helyét a francia pilóta veszi át. Alain Prost mindent megtett azért, hogy megtartsa Alesit, ám mint látjuk, ez a törekvése nem járt sikerrel. Az F-1 pillanatnyilag legtapasztaltaltabb sofőrjét Mogyoródon már valószínűleg egy Jordan volánja mögött látjuk, amit minden bizonnyal jövő hétfőn jelentenek be hivatalosan.

Ami viszont már hivatalos: Alain Prost nem keresgetett sokáig, s Alesi helyére leigazolta Heinz-Harald Frentzent! A német pilóta a szezon végéig írt alá, de természetesen a megállapodás bármikor meghosszabbítható. "Már régóta szerettem volna egy Ferrari-motoros autót vezetni" - jelentette ki a német versenyző a szerződés megkötése után. A villámigazolás egyébként azt jelenti, hogy a Prost alig több mint fél év alatt mindkét pilótáját lecserélte: Jean Alesi és Gaston Mazzacane helyett hazánkban már Heinz-Harald Frentzen és Spanyol GP óta prostos Luciano Burti indul a kék autókkal.

A Minardi versenyzőt és motort is cserél

A Minardi csapat ugyancsak pilótacserén dolgozik, a brazil Tarso Marques helyét a malajziai Alex Yoong veszi át a belga vagy az olasz futamtól kezdve. A kis olasz istálló jövőre a motorszállítóját is megváltoztatja: Paul Stoddart, a csapat ausztrál tulajdonosa bejelentette, hogy a Ford helyett egy saját gyártású erőforrással állnak majd rajthoz az autói.