Todt: A csapatomnak a Ferrari érdeke a legfontosabb

2001.08.18. 15:29
Pénteken Budapesten a hazai online újságok közül egyedüliként az Indexnek nyilatkozott Jean Todt. A Forma-1-es Ferrari istálló csapatfőnöke beszélt a Ferrari mostani és jövendőbeli pilótáiról, saját döntéseiről, a Ferrari riválisairól, s a Magyar Nagydíj vonzerejéről is.

- Nagyon csalódott lenne, ha vasárnap nem Michael Schumacher nyerné a futamot, s a világbajnoki címet sem sikerülne megszereznie?

- A motorsportokban sosem számíthatunk arra, hogy az összes versenyt sikerül megnyernünk. Lehet, hogy csak a következő futamon tudjuk bebiztosítani a VB-diadalunkat. Ami fontos, hogy a Hungaroringen pontokat szerezzünk.

- A Ferrarival kötött szerződése 2004-ben jár le, csak úgy, mint Michael Schumachernek. Ez nem véletlen, ugye?

- Nincs igazán összefüggés a két szerződés között. Michael és én is három évvel hosszabbítottuk meg a Ferrarival kötött megállapodásunkat, ez teljesen normális dolg az istállónál.

- A BMW idén igen csak feljött az utóbbi évek két élcsapatára, a Ferrarira és a McLarenre. Ön szerint jövőre már három csapat fog küzdeni a VB-címért vagy marad a Ferrari-McLaren uralom?

- A sikerek mindig a motor, a kasztni és a gumik tökéletes kombinációjából születnek. A Williams idén óriásit fejlődött a BMW és a Michelin segítségével, s már a Ferrari és a McLaren legveszélyesebb riválisa lett: most már nem két, hanem három csapat küzd a győzelmekért.

- Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke a napokban azt nyilatkozta, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntései Michael Schumachert és a Ferrarit favorizálják. Válaszolt valamint Dennis kijelentéseire?

- Nagyon meglepett, amit Ron Dennis mondott, de én szívesebben foglalkozom a saját csapatommal.

- Igaz, hogy a Ferrari szeretné szerződtetni a fiatal és igen tehetséges Kimi Raikkönent?

- Raikkönen remek munkát végez a Sauber csapatnál, mellyel hosszú távú szerződést írt alá. Igaz, hogy a sauberek Ferrari-motort használnak, de pillanatnyilag más kapcsolat nincs Raikkönen és a Ferrari-istálló között.

- Ha esetleg Schumacher most visszavonulna, bár természetesen ennek szinte semmi esélye, ön kit szerződtetne a helyére?

- Michael Schumachernek még három szezonra szóló kontraktusa van a Ferrarival, s eszembe sem jut, hogy más pilótát keressek a helyére.

- A Ferrarit sokan kritizálták az osztrák GP után, amikor is Barrichello a célegyenesben elengedte Schumachert. Mért döntöttek így?

- Ez az én döntésem volt, s szerintem jól döntöttem, mert a csapat nem Barrichellóért, s nem Schumacherért, hanem a Ferrari sikeréért dolgozik. A ferrari érdeke pedig akkor az volt, hogy Schumacher legyen a második, hiszen sokkal előnyösebb pozíciót foglalt el a pontversenyben.

- Minden pálya különböző, a Hungaroringen például szinte lehetetlen előzni, ezért sokan nem szeretik. Ön szerint van előnyös aspektusa a Hungaroringnek?

- Szerintem a Magyar Nagydíj remekül szervezett verseny, a promóter nagyon jó munkát végzett. Budapest pedig gyönyörű város, s a legfontosabb, hogy a nézők élvezetes versenyt láthassanak. Monte Carlóban sem lehet előzni, mégis sokan nézik és szeretik is, hiszen része a Forma-1-nek: azt hiszem, ugyan ez a helyzet a Hungaroringgel is.