Zelma, Rajmund
-7 °C
-3 °C

Kockáztatnak és ismét nyerni akarnak

2002.02.06. 14:41
Maranellóban szerdán délelőtt bemutatták az új Forma-1-es Ferrarit, az F2002-est. Az olasz versenycsapat sokat változtatott az autón, annak ellenére, hogy a szabályok nem tettek kötelezővé nagyobb átalakításokat.
Szerdán, késő délelőtt Maranellóban Michael Schumacher és Rubens Barrichello - mintegy 1300 néző jelenlétében - leleplezte a Scuderia Ferrari új autóját, az F2002-t. A gép a tavalyihoz képest teljesen megújult, annak ellenére, hogy a szabályok nem követeltek meg szinte semmilyen változtatást.

Montezemolo: Nem kell jobbnak lennünk, mint tavaly

- Teljesen új autót építettünk, annak ellenére, hogy a régi is rettenetesen gyors. Kockáztatunk, ám mindezt úgy tesszük, hogy tudjuk, a fejlesztő csapatunk szakértelme garanciát jelent a további sikerekre. A múlt évi győzelmeinket lehetetlen túlszárnyalni, ami bizonyos mértékben csökkenti a csapatra nehezedő nyomást, azaz idén egyetlen kollégámtól sem hallottam: legyünk jobbak, mint tavaly - nyilatkozott viccelődve, ám kétségtelenül optimistán Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke.

Újdonságok kívül-belül

Az F2002-esen már első látásra feltűnnek a változtatások. Az orr keskenyebbé vált, míg az első szárny szélei kissé magasabban vannak. Az oldalsó légbeömlő nyílások szintén magasabbak és keskenyebbek lettek, valamint a felfüggesztési megoldások is megújultak, s a kasztni hátul jóval élesebbé vált. S mindez még csak a külső.

A borítás alatt a Ferrari új V10-ese, a 051-es dübörög, kiegészülve egy vadonatúj, hétsebességes, szekvenciális, titánötvözetből készült sebességváltóval, amely hosszában helyezkedik el. Mind a motor, mind a váltó új, eddig még kevéssé használt anyagokból épül fel, a kocsi össztömege - olajjal, vízzel és pilótával együtt - nem több 600 kilogrammnál.

Brawn: A legjobb kocsi, amit valaha készítettünk

Nem véletlen tehát, hogy Ross Brawn, az F2002-es "atyja" ezt tartja a legjobb autónak, amely valaha is az ő irányítása alatt készült, sőt Montezemolo szerint ez lehet minden idők legjobb Forma-1-es Ferrarija.

Todt: Egységesek és erősek vagyunk

Jean Todt, a csapat egységét, valamint a gumik fontosságát emelte ki.

- Az biztos, hogy az autó szép, de azt, hogy jó is, minél hamarabb, a pályán kell bebizonyítanunk. A hétvégén Fioranóban próbáljuk ki először az F2002-est, majd a tesztprogram Mugellóban folytatódik. Ezzel párhuzamosan azonban - Burti és Badoer - folyamatosan fejlesztik a tavalyi autót is, arra az esetre, ha az új még nem lenne rögtön tökéletesen versenyképes. Ebben az esetben - ami egyébként nem lenne tragédia - Ausztráliában még az F2001-essel állnánk rajthoz. Nagyon nehéz évadra számítok, melyet a két gumigyártó nagy mértékben befolyásolhat: a Bridgestone nehéz feladatot bízott ránk, ám mi meg akarunk felelni, ezért is igazoltunk még egy tesztpilótát Burti személyében. Az utóbbi három évben három konstruktőr és két egyéni VB-címet szereztünk, ami csapatunk állandóságát, egységét és erősségét bizonyítja - elemzett Todt.

A Ferrari kis mértékben kívülről is megváltozott: a piros alapszínben sokkal több a fehér díszítés, az első és a hátsó szárnyak teljesen világosak lettek. A főszponzor, a Marlboro feliratai is több helyre kerültek föl, mint tavaly, s az alakulathoz csatlakozott egy új támogató, a Vodafone is.

Schumacher: A Ferrari a legjobb és annak is kell maradnia

Végül pedig halljuk, miként vélekedik a 2002-es esztendőről Michael Schumacher, a csapat első számú pilótája.

- Boldog vagyok, hogy itt lehetek és boldog vagyok, hogy optimistán várhatom az új szezont. A Ferrarival már eddig is fantasztikus sikereket értünk el, de mi még többet akarunk. Ismét világbajnokok szeretnénk lenni, hiszen nincs is annál nagyobb öröm, mint a Ferrarival VB-t nyerni. A Ferrari az én családom és az a célom, hogy a szurkolókat boldoggá tegyem: mindent megteszek a győzelemért, mert a Ferrari a Nr.1, s annak is kell maradnia - hangzott Schumacher beszéde, amelynek hatását növelte, hogy a világelső, bár csak puskából, de olaszul szólt a jelenlévőkhöz.

*
*
*
Továbbra sincs egyezség Ecclestone és az autógyártók között

A Forma 1-es versenysorozatban szereplő autógyárak továbbra sem tudtak egyeszségre jutni a verseny tulajdonosával és teljhatalmú urával, Bernie Ecclestone-nal, ami azt jelenti, hogy továbbra is tartják magukat ahhoz a tervhez, amely szerint önálló versenysorozatot indítanának 2008-ban. Legutóbb éppen a Ferrari elnöke erősítette meg a gyártók önnállosodási szándékáról szóló híreket, amirok a Die Welt című német lapnak kijelentette: nem tudtak és most már nem is akarnak megállapodni Ecclestone-nal illetve a Kirch médiacsoporttal. Igaz, a végső határidő még odébb van: a csapatokat 2007-ig érvényes szerződések kötik a Forma-1-hez.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!