További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Ezt persze egyáltalán nem volt bonyolult kitalálni - már ha egyáltalán így lesz - azon viszont már jobban el lehet morfondírozni, hogy mely istállók lehetnek ott az élmezőny közelében. Melyek okzhatnak meglepetéseket, szerezhetnek dobogós helyezéseket, esetleg egy-két győzelmet. Szerencsére az utóbbi évekhez képest, a téli teszteket tekintve, nőtt ezeknek a csapatoknak a száma.
Heidfeld, Massa és a Ferrari-motor
Heidfeld |
Az istálló másik versenyzője már valóban rutinosnak mondható pilóta: Nick Heidfeld harmadik szezonját kezdi a Száguldó Cirkuszban, s természetesen arra törekszik, hogy tavaly szerzett dobogós helyezését idén többször is megismételje. Erre minden bizonnyal lesz is lehetősége, hiszen az új C21-es kasztni aerodinamikailag jónak tűnik, alatta pedig a Ferrari tavalyi motorja nem csak megbízható, de erős is.
Briatore, a motivátor
A megbízhatósággal ezzel szemben 2001-ben meggyűlt a baja a Renault-nak (mely akkor még Benetton néven futott), s ami talán még ennél is lehangolóbb volt, az az új motor teljesítménye. Az év végére azonban kezdte magát kiforrni a technika, s Fisichella Belgiumban már a dobogóra is felállhatott. Az olasz azóta a Jordanhez távozott, helyet cserélve honfitársával Jarno Trullival, aki a silverstone-i teszteken remek teljesítményt nyújtott, köszönhetően a széles hengerszögű motornak, ami igen megbízhatóan működött.
A 27 éves, finnes nevű talján ötödik szezonját kezdi a Forma-1-ben, s idén mindenképpen vár magától néhány kiugró eredményt. Csapattársa, Jenson Button még nem ilyen tapasztalt, ám a Williamsnél eltöltött álomszezon után 2001-ben a bejárta a versenysport árnyékos oldalát is: pocsék szezont tudhat maga mögött a Benettonnal. Ebben az évben az angol mindenképpen javítani akar, s a motiválásban Frank Williams is segíti őt, hiszen a múlt héten kijelentette, hogy ha jól teljesít, kész vissza venni őt az istállójához.
Diplomáciai húzás a sikerért
A Jordan istállót szintén egy minden hájjal megkent, vérprofi szakember irányítja a névadó-alapító Eddie Jordan személyében. A tavalyi kudarcélmények után az ír mindenképp vissza akar térni a siker ösvényére. Ebben segítségére lesz a Honda gyári motorja, a Trulli helyére érkezett Giancarlo Fisichella és az új főszponzor, a DHL, a maga dollármillióival.
Trulli |
A teszteken ugyan kiugró eredményeket nem jegyeztek Fisicóék, ám elég rápillantanunk az autóra, hogy elhiggyük, a csapat képes lesz bravúrokra 2002-ben. Eghbal Hamidy főmérnök - az EJ12-es már teljes egészében az ő műve - átalakította a gép aerodinamikáját, a Ferrari mellett ő változtatott legtöbbet a tavalyi kasztnin, s ez minden bizonnyal a gyorsaságban, s nem csak a szépségében nyilvánul majd meg.
Villeneuve-függőség
A Honda a Jordan mellett idén szintén ellátja motorokkal a BAR istállót is. Az amerikaiak már negyedik idényüket kezdik a Forma-1-ben, ám még mindig sötét lónak számítanak. Tavaly már tapasztalható volt a fejlődés, Villeneuve jónéhányszor pontot is szerzett, ám a csapatfőnök leváltása - a kanadai második apjának, Craig Pollocknak a helyét David Richards vette át - minden bizonnyal negatívan hat majd az eddig is motiválatlan 1997-es világbajnokra.
Ha azonban a 004-es kódnevű gépben Villeneuve csak a gyorsaság egyetlen szikráját is felfedezi, már az szárnyakat, s nem várt eredményeket adhat a BAR teamnek. Az istálló tehát finoman szólva is Villeneuve-függő, bármi megtörténhet velük, valószínűleg a siker és a kudarc határán táncolnak majd 2002-ben.
A fentiekben újabb négy formációról - Sauber, Renault, Jordan, BAR - esett szó, azaz megítélésünk szerint ők lehetnek azok, akik, ha nem is sokszor, de beleszólhatnak a nagyok játékába.