Mária
-6 °C
-2 °C

Húszperces időmérőfutam esővel

2002.03.02. 04:25
Gyakorlatilag mindössze húszpercesre szűkült az Ausztrál Nagydíj időmérő edzése, mivel az eső elmosta az egyórásra tervezett tréning nagyrészét. Az első rajtkockát Rubens Barrichello szerezte meg, Ferraris csapattársa, Michael Schumacher előtt.
A 2002-es Forma-1-es szezon első időmérő edzésére került sor magyar idő szerint szombat hajnalban, Ausztráliában. A tribünökön összezsúfolódott 120 ezer nézőnek nem kellett sokat várnia az autókra, ugyanis az időjárás korai rajtra késztette még a menőket is: csöpörgött az eső.

Sato alatt megállt a kocsi - piros zászló

A zöld fények kigyulladása után tehát szinte azonnal a pályára tódultak a versenyzők, ám gyors kört csak a Barrichello, Raikkönen, Massa, Webber, Fisichella ötösnek sikerült teljesítenie. Mindennek okka az volt, hogy Takuma Sato Jordanje a pálya egyik leggyorsabb pontján műszaki hiba miatt leállt, a biztonságiaknak nem sikerült elvontatniuk onnan, ezért a tréninget piros zászlóval megszakították. (Coulthard és Villeneuve egy másik kanyarnál összekoccant, a skót ki is csúszott, ám gond nélkül hamar visszatért a pályára.)

Tíz perc csúcsforgalom

Az edzés - a fentebb leírt állás szerint - öt perc után folytatódott, valóságos autóözönnek tapsolhatott a közönség. Még az eső megérkezte előtt mindenki szeretett volna egy repülő kört teljesíteni, így pillanatról pillanatra változott a sorrend.

Állt az élen Coulthard, majd Ralf Schumacher is, ám a Ferraris Schumacher hamar bizonyította a Scuderia fölényét: a második időmérő pontnál meglévő négy tizedes hátrányát elképesztő módon a célra négytizedes előnnyé varázsolta, s elfoglalta a pole-t.

Barrichelloé lett az utolsó 'szó'

A kerpeni azonban szintén nem élvezhette sokáig az első rajtkockát, ugyanis csapattársa, Rubens Barrichello - negyedóra környékén járt ekkor a tréning - öt ezredet lefaragott az idejéből, s az élre állt.

A brazil köre a nap utolsó jelentős pályán látott eseményének is bizonyult, ugyanis percekkel később leszakadt az ég az Albert Park fölött. Szinte az összes pilóta a garázsában várta meg a hatvan perc leteltét, csupán Michael Schumacher, Eddie Irvine és Takuma Sato tesztelte - Fisichella kocsijával - az esőgumikat. Előbbi kettő passióból, utóbbi viszont kényszerből, hiszen a meghibásodott autója miatt nem tudott gyors kört menni, s mivel a tartalékautót az egyik szabadedzésen összetörte, nem maradt számára jármű.

Sato a 107 százalékon kívül

A vizes körülmények miatt azonban nem tudott a százhét százalékos szabályon belüli időt autózni, így hivatalosan nem kvalifikálta magát élete első Forma-1-es versenyére.

Ennek ellenére nagyon valószínű, hogy a versenybíróság szabad kártyájával ott lehet az Ausztrál Nagydíj vasárnapi rajtjánál, amikor az első sorból a két Ferrari, Barrichello-Schumacher sorrendben, vághat neki a viadalnak. Mögülük indulhat Raf Schumacher és David Coulthard, majd Raikkönen és Juan Pablo Montoya következik. A negyedik vonalból Trulli és Fisichella, az ötödikből Massa és Heidfeld várhatja a vörös fények kialvását.

Potom pénzért kelt el a Prost

S végül, ha már a pályán nem született szenzáció, legalább a hírek közül halljunk egyet. Kiderült, hogy a csődbe ment Prost-istálló maradványait egy, eddig a Forma-1-ben ismeretlen angol üzletember, bizonyos Charles Nickerson vásárolta meg, méghozzá bagónak számító 2,5 millió euróért. Néhány héttel ez előtt Paul Stoddart, a Minardi tulajdonosa 50 milliót kínált érte Alain Prostnak, ám akkor kosarat kapott...

Az Ausztrál Nagydíj rajtrácsa

1. Rubens Barrichello Ferrari 1m25.843
2. Michael Schumacher Rerrari 1m25.848
3. Ralf Schumacher Williams 1m26.279
4. David Coulthard McLaren 1m26.446
5. Kimi Raikkonen McLaren 1m27.161
6. Juan Pablo Montoya Williams 1m27.249
7. Jarno Trulli Renault 1m27.710
8. Giancarlo Fisichella Jordan 1m27.869
9. Felipe Massa Sauber 1m27.972
10. Nick Heidfeld Sauber 1m28.232
11. Jenson Button Renault 1m28.361
12. Olivier Panis BAR 1m28.381
13. Jacques Villeneuve BAR 1m28.657
14. Mika Salo Toyota 1m29.205
15. Heinz-Harald Frentzen Arrows 1m29.474
16. Allan McNish Toyota 1m29.636
17. Enrique Bernoldi Arrows 1m29.738
18. Mark Webber Minardi 1m30.086
19. Eddie Irvine Jaguar 1m30.113
20. Pedro de la Rosa Jaguar 1m30.192
21. Alex Yoong Minardi 1m31.504
22. Takuma Sato Jordan 1m53.351