Vilma
-8 °C
3 °C

Ralf vagy Barrichello hibázott?

2002.03.04. 15:53
Az Ausztrál Nagydíj másnapján Michael Schumacher részletesen beszélt vasárnapi győzelméről: Trulliról, Montoyaról, az öccséről, s a világbajnoki esélyekről. A futam eseményei közül a Ralf Schumacher-Barrichello párbaj emelkedett ki, amely a pályán kívül is folytatódott, s újabb vitákat gerjesztett.
Vasárnap az Ausztrál Nagydíjon nagy fölénnyel győzött Michael Schumacher, a világbajnoki cím védője, s idei legnagyobb esélyese. A futam előtt azonban a kerpeni még nem számított abszolút favoritnak, hiszen csapata, a Ferrari a tavalyi autóval állt rajthoz Melbourne-ben. Mint utóbb kiderült, ez az "elavult" konstrukció is bőven elég volt a győzelemhez.

'Erről nem is álmodtam'

"Tökéletes szezonkezdés, nem is álmodtam arról, hogy ekkora fölénnyel sikerül győznöm. Úgy érzem, ebben a szezonban még sok örömben lesz része a Ferrarinak" - mondta Schumacher a verseny másnapján, majd részletezte is a hétvége esményeit.

"A rajt után nem mertem bekanyarodni az első fordulóban, inkább a fűre gurultam, s reménykedtem, hogy nem jön nekem senki. Persze az is izgatott, hogy mi történt Ralffal, ám szóltak a rádión, hogy rendben van, s az egyik kivetítőn láttam is, amint fut vissza a boxba, így hamar megnyugodtam."

Schumacher a verseny során két nagy csatát is vívott, az egyiket a renault-ós Jarno Trullival, a másikat a williamses Juan Pablo Montoyával.

'Montoyával élvezetes párbajt vívtunk'

"Trulli mindenhol bezárta az ajtót, annak ellenére, hogy sokkal gyorsabb voltam nála, s nem vagyok benne biztos, hogy ez jó taktika volt. A Montoya elleni küzdelmet ezzel szemben kifejezetten élveztem, mert oda-vissza előzgettük egymást. A dupla előzésben a gumik is nagy szerepet játszottak: azt hiszem, Montoya michelinjei hamarabb fölmelegedtek, mint az én bridgestone-jaim, ezért tudott elmenni mellettem a második repülőrajtnál. Amikorra azonban az én abroncsaim is elérték az üzemi hőmérsékletet, a michelinek már kissé megkoptak, ezért sikerült visszavennem a vezetést."

Mindebben egyet értett Schumacherrel a kolumbiai is: "Úgy éreztem, partiban vagyok a Ferrarival, de amint bemelegedtek a gumijai, tehetetlen voltam. Klasszisokkal gyorsabban autózott nálam Schumacher, s csak idő kérdése volt, hogy mikor előz meg".

Malajziában kiegyenlítettebb lesz a verseny?

Michael Schumacher az óriási fölénnyel megszerzett győzelem - a német a verseny egyes szakaszaiban fél perccel is vezetett -, és a szélsebesnek bizonyult F2001-es sikere ellenére is visszafogottan vélekedett a Ferrari világbajnoki esélyeiről.

"Biztos vagyok benne, hogy a Malajziai Nagydíjon már kiegyenlítettebben alakul a küzdelem a győzelemért. Azt hiszem, a szezon a továbbiakban nehezebb lesz a Ferrari számára" - mondta a német, bár nem tudni, mire alapozta ezeket a pesszimista kijelentéseket, hiszen vasárnap a tavalyi kocsijuknak is csak a hátát látta a mezőny, az új F2002-es pedig a teszteken még egy másodperccel gyorsabb volt a "régi" autónál. Ezzel kapcsolatban a négyszeres világbajnok még elárulta, hogy az eheti tesztek után döntenek arról, hogy Malájziában bevetik-e már az új Ferrari modellt vagy még mindig a megbízhatóbb 2001-es géppel állnak rajthoz.

Ralf és Rubenst egymásra mutogat

Rubens Barrichello, ellenben csapattársával, már nem tudott pozitívan nyilatkozni az Ausztrál Nagydíjról. A brazilt ugyanis az első kanyarban kilökte a pályáról Ralf Schumacher Williamse, s a kettejük balesete még további hat kocsi kiesését okozta. Ralf a futam után azzal vádolta a brazilt, hogy bevágott elé és túl korán is fékezett.

"A rajt után csak egyszer szabad irányt változtatni, ezzel szemben Barrichello először jobbra ment, majd hirtelen balra húzódott, ráadásul túl korán fékezett, ezért már nem tudtam kikerülni" - fejtette ki a történteket saját szemszögéből a kis Schumi.

"Az igaz, hogy balra húzódtam, de egyáltalán nem fékeztem korán, ezért biztos vagyok benne, hogy Ralf akkor sem tudott volna befordulni, ha én nem vagyok a pályán" - replikázott Barrichello.

Ezen a ponton érdekes lehet meghallgatni Michael Schumacher véleményét a történtekről.

'Az első bármennyiszer irányt válthat'

"Rubens és Ralf is remekül rajtolt, de a brazil haladt az élen. Szerintem a vezető pilótának joga van bármennyi irányváltáshoz, s amint mondtam, akkor még Barrichello vezetett. Viszont ha a Ferrari túl korán kezdett lassulni, az Ralf számára tényleg elkerülhetetlenné tette az ütközést... Nem tudom, ki a felelős a karambolért, ne várják tőlem, hogy bármelyiküket is elítéljem, hiszen az egyik a csapattársam, a másik a testvérem" - adott kitérő választ lelkiismereti okokból Schumacher, ám a "joga van bármennyi irányváltáshoz" kijelentés alapján Barrichello áll közelebb a felmentéshez.

A boxban nem csak a baleset, de az utána történtek is nagy vitát váltottak ki. A versenybíróság ugyanis nem rendelt el új rajtot, csupán a Safety Cart küldte a pályára.

Dennis és Sauber nem ért egyet

"Jó döntés volt a biztonsági autó alkalmazása, szerintem, ha valaki hibázik, annak nem kell mégegyszer lehetőséget adnunk a javításra" - gerjesztette a feszültséget Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke.

Abban talán igaza van az angolnak, hogy aki hibázik, annak kell elvinnie a balhét, azonban a két főkolompos, Barrichello és Schumacher mellett hat teljesen vétlen autó is odaveszett a karambolban. S ha még hozzá vesszük, hogy mindkét McLaren megúszta a balesetet, akkor Dennis nyilatkozata szinte teljesen elfogadhatatalanná válik.

Peter Sauber, aki mindkét gépét elveszítette az ütközések során, már józanabbul vélekedett.

"Két ember hibája miatt hat másik ártatlan is bűnhődött. A közönségről nem is beszélve, amelynek a menők helyett meg kellett elégednie a Jaguarokkal, az Arrowsokkal és a Minardikkal, melyek az edzéseken a mezőny leglassúbb autói voltak" - zárta le a vitát Sauber.

Reméljük, a sorozat következő futama után már nem első sorban a balesetekről, hanem az előzésekről, valamint az izgalmas és változatos versenyről szólnak majd a futam utáni nyilatkozatok.