További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Élesben is bemutatkozik az F2002-es
A párbaj külön pikantériája, hogy a Ferrari Interlagosban veti be először új autóját, az F2002-est. A teszteredmények szerint ez a konstrukció gyorsabb, mint elődje, ám a megbízhatóságáról még nem lehet felelősségteljesen nyilatkozni. Igaz, hogy a múlt heti barcelonai teszteken Schumacher és Barrichello több futamszimulációt is gond nélkül teljesített, ám az éles küzdelem mégis más, elég csak a katalóniai 20-25 és a brazíliai 30-35 fokos hőmérséklet közötti eltérésre gondolni .
Schumacher: szerelem első látásra
Michael Schumacher azonban nem fél tőle, hogy bármi baj is lenne az új géppel, sőt elismerte, hogy a csapaton belül ő volt az, aki leginkább sürgette annak mihamarabbi bevetését.
"Amikor a februári bemutatón először megláttam az F2002-est, azonnal beleszerettem: nagyon klasszul néz ki, s ha az új technikai megoldásokra gondolok, még inkább várom, hogy élesben is kipróbálhassam. Az újdonságok közül nekem a váltó tetszik a legjobban, gyorsabb, pontosabb, kisebb, s mivel titániumból készült, könnyebb is, mint a régi" - mondta izgatottan Schumacher, aki azonban az öreg F2001-est is dicsérte.
"A tavalyi gép is szenzációs alkotás, még mindig rettenetesen gyors, és nagyon megbízható is. Úgy gondolom azonban, hogy már az F2002-es is képes teljesíteni a versenytávot, s mindemellett 7-8 tizedmásodperccel gyorsabb lehet körönként. Azaz minden adott, hogy negyedszer is győzzek Brazíliában" - jelentette ki optimistán a négyszeres világelső.
A Ferrari biztosra megy
Schumacher bizakodottsága teljesen érthető is, egyrészt azért, mert az új gép tényleg hibátlannak tűnik, másrészt pedig mert Interlagosban ő duplán is be lesz biztosítva. Barrichello ugyanis még az F2001-essel áll rajthoz, azaz a csapat összehasonlíthatja a két autó teljesítményét. Ha netalántán a tréningeken az idei modell kissé mégis lassabb lenne, esetleg valamilyen technikai probléma támadna vele, a kerpeni azonnal átülhetne egy tavalyi kasztniba. Sőt, az is könnyen előfordulhat, hogy Schumacher csak az edzésen használja legújabb "paripáját", s a futamot már a sokat szolgált "csatalóval" kezdi meg.
Ralf: 'az F2002 nem nagy durranás'
Michaelnek a hétvége során szinte biztosan ismét a Williamsekkel, azaz öccsével Ralffal és Juan-Pablo Montoyával kell megküzdenie a győzelemért. Sőt, a kis Schumi a saját csapatát tartja a verseny esélyesének.
"Sao Paolóban le tudjuk győzni a Ferrarit, hiszen itt már tavaly is mi voltunk a gyorsabbak. Montoya másodpercekkel vezetett, s ha Verstappen nem löki ki, valószínűleg nyert volna. Szerintem idén már kétségtelenül mi vagyunk a favoritok, még akkor is, ha az olaszok az új kocsival indulnak. Nem olyan nagy durranás az F2002-es, maximum 4 tizeddel lehet jobb körönként, mint a régi autó" - kontrázott Ralf Schumacher a bátyja által mondottakra.
Hogy kinek lesz igaza, az a vasárnapi futamon kiderül.