További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Az F2002 a mezőny fölött
Az esőáztatta, kétszer egyórás tréningen - már-már ez is szokásos - a ferrarik végeztek az élen. A hazai, imolai pályán Michael Schumacher mint egy két tizeddel előzte meg csapattársát, Barrichellót, aki már szintén az új, F2002-es gépet vezethette. A német a vizes pályán szinte végig az időlista élén állt, csak a második hatvan perc során akadt kisebb problémája, amikor az egyik kanyarban megpördült. Ettől eltekintve, mondhatni egyhangúan telt számára, s istállója számára a nap.
Már csak azért is igaz ez utóbbi állítás, mert a harmadik, Jordan-Hondát kormányzó Giancarlo Fisichella hátránya Schumacherhez képest több mint egy szekundum, az olasz után következő két McLaren, Coulthard és Raikkönen pedig még ennél is távolabb van a kerpenitől.
Frentzen remekelt
Meglepetés azonban, hogy Heinz Harald Frentzen a hatodik helyre hozta föl a gyengéncske Arrows Cosworth-t, s eredményének értékét növeli, hogy csapattársa, Bernoldi csak a 18. lett. "A Bridgestone gumik remekül dolgoznak az esőben, szerintem jobbak mint a michelin-ek, valamint a kocsink egyensúlya is jobb, mint eddig bármikor" - köszönte meg a közreműködést a gumiszállítójának és a mérnökeinek Frentzen.
A williamsek nem szeretik az esőt?
Jarno Trulli és Felipe Massa hetedik, illetve nyolcadik pozíciója már nem meglepetés, ezzel szemben a williamsek kilencedik és tizedik ideje - Montoya, Ralf Schumacher sorrendben - már az. A vizes pályán, mint hallottuk, a michelin-ek kissé hátrányban vannak, a bivalyerős BMW motor teljesítménye pedig a nedves aszfalton nem jön ki maximálisan. S persze a gyengébb produkció, ami azonban szombatra valószínűleg sokat javul majd, oka az is, hogy Ralf Schumacher délelőtt a kavicságyban végezte, míg Montoya délután csúszott ki.
A ma látottakból ítélve azonban a Toyotánál semelyik csapat nem utálja jobban az esőt, hiszen az eddig általában a mezőny közepén található japán autók csak a huszadik - Salo - és a huszonkettedik, azaz utolsó - McNish - helyre voltak jók.
Todt cáfolja a 'Montoya-ügyet'
Végül kanyarodjunk még vissza egy pillanatra a Ferrarihoz: Jean Todt cáfolta, hogy tárgyalnának Juan Pablo Montoyával. A csapatfőnök állítását erősíti, hogy sem az olasz, sem az angol média még csak hír szintjén sem foglalkozott a német "Welt" és "Express" szerdán megjelent információival, mely szerint a kolumbiai a Scuderiához tart.