Montoya zsinórban ötödször a leggyorsabb

2002.07.20. 14:11
Juan Pablo Montoya sorozatban ötödször is legyőzte a Ferrarikat az időmérőn, így vasárnap ő vezetheti a mezőnyt a Francia GP rajtjánál. Fisichella, aki még a reggeli szabadedzésen szencedett balesetet, szombat délután nem körözött, de a futamon valószínűleg indulhat.
Szombaton kellemes, napos időre ébredt a Forma-1 mezőnye, s a reggel talán az Arrows pilótái számára hozta a legjobb híreket: a résztulajdonos Morgan Grenfell bankház húszmillió eurót törlesztett a csapat adósságaiból, így Frentzen és Bernoldi bekapcsolódhattak a körözésbe.

Az angol team pilótái a délelőtti szabadedzésen ugyan csak egy-egy bemelegítő kört tettek meg, de jelezeték, hogy az időmérőn teljes erőbedobással hajtanak majd.

A Jordan kétszáz fölötti tempónál csapódott a gumifalnak

Giancarlo Fisichella ezzel szemben már annak is örült, hogy egyáltalán ki tudott szállni az autójából, amellyel a szabadedzésen csúnya balesetet szenvedett. A Jordan-Honda pilótája a pálya leghosszabb egyenesére fordító kanyarból kijövet elvesztette első légterelőjét - a szárny, mint kiderült, egy körrel előbb lazult meg - s kétszáz fölötti sebességgel, majdnem frontálisan a gumifalba csapódott.

Az olasz szerencsére saját lábán - azonnal - elhagyta a kocsit, s maga ült be a biztonsági autóba is, ám Sid Walkins professzor egy alaposabb kivizsgálásra helikopterrel a legközelebbi kórházba szállíttatta. Ott nem állapítottak meg semmilyen sérülést az orvosok, ám ennek ellenére Watkins professzor szombaton eltiltotta a vezetéstől Fisichellát. Tette ezt azért, mert a múlt héten, a monzai teszten a Jaguar egyik fiatal pilótája, James Courtney hasonló balesetet szenvedett, sem sérülései, sem fájdalmai nem voltak, ám egy nappal később nem érezte az egyik lábát és látászavarokra panaszkodott.

Vasárnap újra megvizsgálják az olaszt

Watkins elmondta, hogy Fisichellát vasárnap reggel ismét megvizsgálja, s ha akkor is tünetmentes lesz, megkapja a versenyengedélyt. Eddie Jordan kijelentette, hogy kérni fogja az indulási engedélyt az olasz pilóta számára, s bízik benne, hogy az olasz az utolsó helyről neki vághat a futamnak.

A szombat délelőtti szabadedzésen egyébként Michael Schumacher futotta a legjobb időt, s természetesen így - mint ebben a szezonban eddig mindig - ő volt a legesélyesebb a pole pozíció megszerzésére.

Nem meglepő, hogy az időmérésen Bernoldi és Frentzen, a két arrowsos hagyta el elsőként a garázsát, hiszen a pénteki és a szombati elvesztegetett napot is be kellett pótolniuk, más kérdés, hogy a maximálisan megtehető 12 kör valószínűleg erre nem elég.

Nem lazítottak a pilóták

Az edzés meglepően eseménydúsan indult, hiszen az arrowsok mellett a jordanes Sato és a minardis Yoong, illetve Webber is kigurult az aszfaltra. A menők sem várattak sokat magukra, Barrichello már tíz perc után futott egy gyors kört, mellyel természetesen el is foglalta az ideiglenes első rajtkockát.

Mögé Trulli zárkózott föl, majd Irvine következett a teljesen felújított Jaguarral. Előbbinek három, utóbbinak hét tized volt a hátránya a brazillal szemben.

Negyedóra elteltével Montoya és Ralf Schumacher is kijött a boxból, s a kolumbiai 1:12:714-es idővel át is vette a vezetést, sőt, a ferrarist a fiatalabbik Schumacher is "megelőzte".

Schumacher hibázott, majd javított

Michael Schumacher húsz perc után gurult az aszfaltra, s könnyedén faragott le három tizedet Montoya részidőiből, de az utolsó sikánt elrontotta - pénteken is hibázott itt -, a kavicságyba csúszott, így csak harmadik lett, ám ehhez kellet az is, hogy egy kanyart levágjon.

Barrichello a második gyors körében azonban nem hibázott, s vissza vette az első kockát, Coulthard időközben harmadiknak, Irvine hatodiknak jött föl, míg Michael Schumacher előző körét, melyben levágott egy darabot a pályából, a versenybíróság törölte, azaz a négyszeres világbajnok az utolsó helyre esett vissza.

Montoyán volt hát a sor, s a kolumbiai jött is, két tizeddel futott jobbat Barrichellónál, a másik Williams-BMW-ben Ralf Schumacher a harmadik időt érte el. Michael Schumacher másodszorra már nem rontotta el a sikánt, s 1:12:287-es idővel, 59 ezredes különbséggel átvette a pole pozíciót.

Fél óra után tehát Schumacher, Montoya, Raikkönen, Barrichello, Ralf Schumacher, Coulthard állt az első hat helyen, s szokatlan módon már mindannyian hat-hat kört tettek meg.

Montoya élre állt

Montoya az edzés második felében is lendületben maradt, további 17 századot lefaragott saját legjobbjából, s elvette a pole-t Schumachertől. Ralf Schumacher ideje csak a harmadik helyre volt jó, míg Barrichellóé csak a negyedikre, s Michael Schumachernek sem sikerült túlszárnyalnia Montoyát.

Az utolsó "repülő" körét Barrichello kezdte meg a sztárok közül elsőként, öt perccel a tréning vége előtt. A brazil nyolc századnyira megközelítette Montoyát, s ezzel másodiknak jött föl.

Raikkönen közben harmadiknak javított, így Michael Schumacher az utolsó gyors köre előtt csak a negyedik helyen állt, s a dolgát nehezítette, hogy Montoya tovább faragta legjobbját, s 1:12 alá ment.

A leendő ötszörös világbajnok összeszedte magát, de megelőzni nem tudta a dél-amerikait, 23 ezreddel lassabb időt futott. Montoya tehát megszerezte az első rajtkockát, újabb pole pozíciója karrierje során a kilencedik, idén már a hatodik, sorozatban pedig az ötödik.

Az első három nyilatkozata:

Juan Pablo Montoya: "Nagyon örülök az újabb pole pozíciónak, folyamatosan gyors voltam ma és mindig sikerült egy picit javítanom. A harmadik szektorban volt a legjobb az autó, s azon belül is az utolsó kanyarban, az előnyöm nagy részét itt szereztem."

Michael Schumacher: "A tréning elején nagyot hibáztam, s egy kört elveszítettem, s bár utána folyamatosan javultam, Montoyát nem sikerült megelőznöm. A lassú kanyarokban nehéz volt irányítani az autót, kigyorsításkor sokat csúszkált a kocsi."

Rubens Barrichello: "Jobb is lehettem volna, mint harmadik, de összességében elégedett vagyok ezzel a helyezéssel. Péntek óta folyamatosan változtatunk a beállításokon, de a tökéletet, úgy látszik, eddig még nem találtuk meg."

A Francia Nagydíj rajtrácsa:

1 J. Montoya Williams 1:11.985
2 M. Schumacher Ferrari 1:12.008
3 R. Barrichello Ferrari 1:12.197
4 K. Räikkönen Mclaren 1:12.244
5 R. Schumacher Williams 1:12.424
6 D. Coulthard Mclaren 1:12.498
7 J. Button Renault 1:12.761
8 J. Trulli Renault 1:13.030
9 E. Irvine Jaguar 1:13.188
10 N. Heidfeld Sauber 1:13.370
11 O. Panis BAR 1:13.457
12 F. Massa Sauber 1:13.501
13 J. Villeneuve BAR 1:13.506
14 T. Sato Jordan 1:13.542
15 P. De la rosa Jaguar 1:13.656
16 M. Salo Toyota 1:13.837
17 A. Mcnish Toyota 1:13.949
18 M. Webber Minardi 1:14.800
19 A. Yoong Minardi 1:16.798
20 H. Frentzen Arrows 1:18.497
21 E. Bernoldi Arrows 1:19.843

Frentzen és Bernoldi ideje kívül esik a 107 százalékos szabályon, így elképzelhető, hogy nem indulhatnak majd a futamon. Sorsukról a versenybíróság dönt. Fisichella nem vett részt a tréningen, de ha vasárnap az orvosik megengedik, minden bizonnyal rajthoz állhat majd.