További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Mégha nem is tisztességes, változtatni kell
Érdekesség azonban, hogy a riválisok sem fogadták jó néven ezt az előzetesen kiszivárgott változtatást, mert úgy gondolják: a Ferrari remek munkát végzett, és önerőből szeretnék utolérni. (Az idei eredményeket tekintve erre nem sok esély van, látva, milyen simán alakultak a versenyek, mindössze két futamot nem ferraris versenyző nyert meg.)
Max Mosley is hallatta a hangját a változtatásokkal kapcsolatosan, és úgy véli, hogy ha nem is feltétlenül tisztességes a súlyos terv - vagy az ugyancsak napvilágot lehetőség: mindegyik versenyző valamennyi autóban vezessen -, szükség van a bevezetésére, mert a szponzorok a tévécsatornák egyszersmind a nézők is elpártolnak a sorozattól, ami akár végveszélybe is sodorhatja a Forma 1-et.
Egy helyett két edzés, de
"Ha azt akarjuk, hogy jelenlegi formájában fennmaradhasson, muszáj látványosabbá és olcsóbbá tennünk a Forma-1-et. Szinte mindenki egyetért abban, hogy lépnünk kell" - nyilatkozta a Timesnek Mosley.
A guruk az említett változáson a következőket eszelték ki a jövő évre. A szombati egyórás időmérő edzést, két félórás váltaná fel, és az eredményeket összesítenék, és egy ízben nyolc kört futhatnának a riválisok.
Egy évben két motor, két kasztni
Ennél sokkal radikálisabb, hogy az eddig egy versenyt futó motorok - háromszáz kilométerre vannak hitelesítve - a jövő vagy a 2004. évi szezontól nyolcat kell, hogy kibírjanak, ami a gyakorlatban azt jelenti: egy évben két motort használhatnak a versenyzők.
Azt is szabályban rögzítenék, hogy egy évnek az autók két aerodinamikai felszereléssel vághat neki, nem pedig minden verseny előtt. Így valóban lehetne esélyegyenlőséget teremteni, de valószínűleg a beállítások miatt veszélyesebbek lennének a futamok. Emellett persze szigorítanák és rövidítenék a tesztelési időt, és a váltókat is hosszabb életűek lennének.
Ám hogy a tervekből mi valósul, az még a jövő titka, többen úgy gondolják, hogy a "súlyozást" az edzéseken kellene alkalmazni, mert akkor hátsó sorokból indulhatnának az esélyesek.