Irvine válthatja McRae-t

2002.11.05. 13:58
A 36 éves ír versenyzőt menesztette a Jaguar, s ha a Jordan nem igazolja le, akkor jövőre minden bizonnyal egy gyári Ford rally autóban láthatjuk.
November első napján Niki Lauda, a Jaguar istálló csapatfőnöke bejelentette, hogy a következő szezonban nem számít idei két pilótájára, Eddie Irvine-ra és a spanyol Pedro De La Rosára. Helyüket két fiatal, a 2002-ben Minardival versenyző Mark Webber, illetve az eddig a Forma-3000-ben futó brazil Antonio Pizzonia veszi át.

Lauda elmondta, hogy De La Rosát a gyenge teljesítménye miatt menesztették, ezzel szemben Irvine-nal elégedettek voltak, de úgy gondolják, hogy három év után jót tesz majd a csapatnak a teljes vérfrissítés. Igaz, hogy a 22 éves Pizzonia eddig még csak tesztnapokon vezetett Forma-1-es - Williams, Benetton és Jaguar - autót, de bizonyítási vágya az istálló javára válik majd.

F-1 a Jordannel vagy Rally-vb a Forddal?

De La Rosa az elbocsátása után valószínűleg nem talál helyet másik csapatnál a Forma-1-ben, azonban Irvine-nak van még egy F-1-es esélye és kedden kiderült, hogy arra az esetre is van terve, ha távoznia kellene az autósport elitkategóriájából.

A 36 éves pilóta tárgyalásban áll felfedezőjével és egykori munkaadójával, Eddie Jordannal, akinek a csapatánál Takuma Sato helyét vehetné át. Amint az már a szezon közepén eldőlt, a Jordan jövőre Honda helyett már Ford motorokat használ, ezért nem kell egyik autójába a japán versenyzőt ültetnie. Igaz, Eddie Jordan kijelentette, hogy ha megfelelő szponzorokat visz az istállóhoz, akkor kész megtartani Satót, aki azonban eddig még egyetlen új támogatót sem tudott szerezni.

Irvine azonban akkor sem esik kétségbe, ha a jordanes állás nem jönne össze, ugyanis ajánlatot kapott a Ford gyár rally csapatától: az angolok sportigazgatója azt szeretné, ha az Irvine venné át a jövőre a Citroenhez távozó Colin Mcrae helyét.

"Tudom, hogy Irvine régi vágya, hogy a rallysportban is kipróbálja magát, s én nagyon szeretném, ha ezt az álma a mi autónkban válna valóra" - nyilatkozta Martin Whitaker, a Ford csapat sportigazgatója. (Néhány évvel ezelőtt egyébként az egykori Forma-1-es pilóta, Martin Brundle elindult az RAC rallyn, de a vert mezőnyben végzett.)

Ismét egy CART-bajnok a Forma-1-ben

Irvine-nel ellentétben Cristiano Da Matta, a CART-sorozat idei bajnoka biztosan tudja, hogy mit csinál jövőre: a 29 éves brazilt kedden két évre szerződtette a Forma-1-es Toyota csapat.

"Már alig várom, hogy kipróbálhassam az új Forma-1-es autómat" - lelkendezett Da Matta, aki ugyan már a nyáron tesztelte az F-1-es Toyotát, ám csak három hónappal később kanyarította oda a nevét a megállapodásra.

Da Matta Michael Andretti, Jacques Villeneuve, Alex Zanardi és Juan Pablo Montoya után az ötödik versenyző, aki úgy érkezik a Forma-1-be, hogy korábban már megnyerte a tengerentúli CART-szériát.