További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Két hét alatt azonban, úgy tűnik, megváltozott Montezemolo véleménye, aki leginkább az új pontszámítást támadja. Az FIA jövőre az eddigi 10-6-4-3-2-1-es szisztéma helyett a 10-8-6-5-4-3-2-1-est vezeti be. Így a versenyeken nem az első hat, hanem az első nyolc pilóta, illetve autó kap pontot.
"Elhibázott pontrendszer"
"Nem értek egyet a nemzetközi szövetség szabálymódosításaival. Különösen a pontrendszer megváltoztatását tartom elhibázott lépésnek, hiszen az új szabályok szerint még az is előfordulhat, hogy valaki futamgyőzelem nélkül nyerjen világbajnokságot. Az eddigi rendszer ezt lehetetlenné tette, hiszen a győztes és a második helyezett díjazása között négy pont különbség volt. Most, hogy az első csak kettővel kap több pontot a másodiknál, ha valaki jól taktikázik és szerencséje van, folyamatos dobogós helyezéssel világbajnok lehet. Ez szomorú, hiszen a többi versenysporthoz hasonlóan a Forma-1 lényege a győzelem. Bízom benne, sőt, biztos vagyok benne, hogy néhány éven belül visszaállítják az eddigi rendszert" - nyilatkozta Montezemolo.
A Ferrari első embere kijelentette, hogy az új szabályok a csapata ellen születtek. "Úgy gondolom, hogy az FIA a változtatásokkal a Ferrari fölényét próbálja csökkenteni, ezért ezeket Ferrari-ellenes lépésnek tekintem. A döntéseket azonban a kollégáimmal együtt tiszteletben tartjuk és megpróbálunk hozzájuk alkalmazkodni" - tette hozzá az elnök.
A legújabb hírek szerint azonban Luca di Montezemolónak - legalább is közvetlenül - már semmilyen újításhoz nem kell alkalmazkodnia: a Tuttosport című lap tudni véli, hogy az 54 éves szakember lesz a FIAT konszern új elnöke.
Futballstadionból a Forma-1-be?
Eddig meg nem nevezett források szerint az eladósodott vállalat megmentését a FIAT-tulajdonos Agnelli-család csak Montezemolo vezetésével tudja elképzelni, s a közeljövőben felkéri őt a cég irányításának átvételére. Agnelliék jelöltje a Ferrari vezetői posztjára állítólag Antonio Giraudo, aki jelenleg a FIAT tulajdonában lévő és még a Ferrarinál is ismertebb Juventus futballklub egyik igazgatója.
Montezemolo tíz évvel ezelőtt már feltámasztotta és nyereségessé tette a FIAT kezében lévő - akkortájt igen veszteséges - Ferrari-Maserati csoportot, míg Giraudo irányítása alatt a Juve négy olasz bajnoki címet és egy Bajnokok Ligája elsőséget szerzett.