További Forma-1 cikkek
- A volt F1-es pilóta les*ggfejezte Fernando Alonsót az Ausztráliában történtek miatt
- Súlyosan megbüntették Fernando Alonsót az Ausztrál Nagydíj után
- Max Verstappen kiesett, Carlos Sainz behúzta pályafutása harmadik futamgyőzelmét Ausztráliában
- Ausztráliában is Verstappené lett a pole-pozíció, Hamilton már a Q2-ben kiesett
- Alexander Albon összetörte autóját, de csapattársa nem folytathatja az Ausztrál Nagydíjat
Monte Carlo helye tűnik a legbiztosabbnak
"2006-ban csak három vagy négy futam lesz Európában, mivel már 2005-ben betiltják a dohányreklámokat" - szögezte le Mosley, aki szerint Ázsia léphet az öreg kontinens helyére. Kínában már jövőre rendeznek versenyt, és Oroszország, Bahrein, valamint India is szívesen vendégül látná az F-1-et.
A magyar verseny jövőjével kapcsolatosan mindez egyáltalán nem jó hír, noha 2006-ig szerződése van a Hungaroringnek, csakúgy, mint a többi pályának. Mivel azonban 2004-ben az Európai Unió tagjai leszünk, következő év októberétől ránk is vonatkoznak a szigorú jogszabályok.
A németek is megválhatnak egy futamtól
Ha pedig valóban négy verseny marad, akkor feltehetően a Monte Carlo-i futamot nem fenyegeti veszély, mert a hercegség nem tagja az EU-nak. A tradíciók és a német valamint olasz pilóták okán, no meg a motorgyártóknak köszönhetően valószínűleg a két nemzet is megtarthat két futamból egyet. (Németország: Hockenheim és Nürnburgring, Olaszország: Monza és Imola. Utóbbi San Marinóhoz tartozik, és a törpeállam sem tagja az EU-nak)
Ugyancsak a hagyományoknak, és az első F1-es versenynek köszönhetően feltehetően Anglia is versenyben marad - Bernie Ecclestone is brit -, így pedig a Magyar Nagydíjnak már nem maradna hely.
Schumacher nyolc kör alatt tönkretette az új Ferrarit
A Ferrari hétfőn már Forma-1-es színhelyen - Fiorano a cég házi tesztpályája -, Imolában folytatta az új F2003-GA tesztelését, ám Michael Schumacher csupán nyolc kört tudott megtenni az új géppel, amely műszaki gondok miatt hamar felmondta a szolgálatot. A múlt héten már rakoncátlankodott egy kicsit az F2003-as, ám a német sem akkor, sem most nem tulajdonított nagy jelentőséget az esetnek, hiszen a Ferrari korábban közölte, hogy az új gépet csak az április 20-i, San Marino-i GP-n veti be, addig a tavalyi autóval áll rajthoz.
A régi autó hibátlanul működött
"A kocsi még nagyon új, ezért szerintem természetes, hogy kisebb problémák vannak vele. Számítottunk a lehetséges gondokra, ezért is hoztuk magunkkal a régi modellt is" - nyilatkozta az ötszörös világbajnok, aki az F2002-essel 51 kört tett meg hétfőn.
A hét elejének legnagyobb eseménye a Jordan új kocsijának bemutatása lett volna, ám mivel az istálló anyagi gondokkal küszködik, a szokásos show elmaradt. Barcelonában egyszerűen kitolták a garázsból az autót, majd Eddie Jordan csapatfőnök a két pilótájával, Giancarlo Fisichellával és az újonc Ralph Firmannel pózolt a fotósok előtt.
Csak egy szponzora van a Jordannek
A szokásos módon sárgára fényezett autó kissé meztelen, csupán a szárnyain és az oldalán láthatóak a Benson and Hedges cigarettamárka logói, ezen kívül csak az új motorszállító, a Ford emblémái fedezhetők még fel rajta. A brit dohánygyár összesen 15 millió euróval támogatja az ír csapatot, míg Firman szponzora 3 és fél milliót tesz hozzá a büdzséhez. Ez a minimum, amivel neki lehet vágni a szezonnak.
Mivel Jordannak ahol lehet, spórolnia kell, nem csoda, hogy az évi tíznapos tesztelési lehetőséget választotta, amellyel azonban a nagydíjhétvégék pénteki napján plusz két óra edzéslehetőséget kap. Természetesen a Minardi is így tesz, a Renault - bár nem tudni miért, hiszen a franciáknak van pénzük - szintén erre az opcióra szavaz, hétfőn pedig a Ford pénzelte Jaguar is csatlakozott a trióhoz. Minden bizonnyal az angol multi is sokkal kevesebbet szeretne költeni idén, mint az előző három - teljesen sikertelen - évében.