Judit
3 °C
6 °C

Veszélyben a Hungaroring jövője

2003.02.18. 12:54
Max Mosley, a FIA elnöke kijelentette: a dohányreklám tilalma miatt 2006-tól már csak négy európai verseny lesz a Forma 1-ben. Ebből adódóan a HUngaroring jövője is kérdéses. Eközben Michael Schumacher hétfőn féltucat kör után kénytelen volt befejezni az F2003-GA tesztelését. A Jordan-Ford bemutatkozott Barcelonában.
Rossz hírrel szolgált a dohánygyártók támogatta csapatoknak Max Mosley, az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) elnöke, aki kijelentette, hogy nem tárgyal tovább az EU képviselőivel a dohányreklámokat tiltó törvényről, inkább - ahogyan már korábban is célzott rá - elviszi Európából a Forma-1-et.

Monte Carlo helye tűnik a legbiztosabbnak

"2006-ban csak három vagy négy futam lesz Európában, mivel már 2005-ben betiltják a dohányreklámokat" - szögezte le Mosley, aki szerint Ázsia léphet az öreg kontinens helyére. Kínában már jövőre rendeznek versenyt, és Oroszország, Bahrein, valamint India is szívesen vendégül látná az F-1-et.

A magyar verseny jövőjével kapcsolatosan mindez egyáltalán nem jó hír, noha 2006-ig szerződése van a Hungaroringnek, csakúgy, mint a többi pályának. Mivel azonban 2004-ben az Európai Unió tagjai leszünk, következő év októberétől ránk is vonatkoznak a szigorú jogszabályok.

A németek is megválhatnak egy futamtól

Ha pedig valóban négy verseny marad, akkor feltehetően a Monte Carlo-i futamot nem fenyegeti veszély, mert a hercegség nem tagja az EU-nak. A tradíciók és a német valamint olasz pilóták okán, no meg a motorgyártóknak köszönhetően valószínűleg a két nemzet is megtarthat két futamból egyet. (Németország: Hockenheim és Nürnburgring, Olaszország: Monza és Imola. Utóbbi San Marinóhoz tartozik, és a törpeállam sem tagja az EU-nak)

Ugyancsak a hagyományoknak, és az első F1-es versenynek köszönhetően feltehetően Anglia is versenyben marad - Bernie Ecclestone is brit -, így pedig a Magyar Nagydíjnak már nem maradna hely.

Schumacher nyolc kör alatt tönkretette az új Ferrarit

A Ferrari hétfőn már Forma-1-es színhelyen - Fiorano a cég házi tesztpályája -, Imolában folytatta az új F2003-GA tesztelését, ám Michael Schumacher csupán nyolc kört tudott megtenni az új géppel, amely műszaki gondok miatt hamar felmondta a szolgálatot. A múlt héten már rakoncátlankodott egy kicsit az F2003-as, ám a német sem akkor, sem most nem tulajdonított nagy jelentőséget az esetnek, hiszen a Ferrari korábban közölte, hogy az új gépet csak az április 20-i, San Marino-i GP-n veti be, addig a tavalyi autóval áll rajthoz.

A régi autó hibátlanul működött

"A kocsi még nagyon új, ezért szerintem természetes, hogy kisebb problémák vannak vele. Számítottunk a lehetséges gondokra, ezért is hoztuk magunkkal a régi modellt is" - nyilatkozta az ötszörös világbajnok, aki az F2002-essel 51 kört tett meg hétfőn.

A hét elejének legnagyobb eseménye a Jordan új kocsijának bemutatása lett volna, ám mivel az istálló anyagi gondokkal küszködik, a szokásos show elmaradt. Barcelonában egyszerűen kitolták a garázsból az autót, majd Eddie Jordan csapatfőnök a két pilótájával, Giancarlo Fisichellával és az újonc Ralph Firmannel pózolt a fotósok előtt.

Csak egy szponzora van a Jordannek

A szokásos módon sárgára fényezett autó kissé meztelen, csupán a szárnyain és az oldalán láthatóak a Benson and Hedges cigarettamárka logói, ezen kívül csak az új motorszállító, a Ford emblémái fedezhetők még fel rajta. A brit dohánygyár összesen 15 millió euróval támogatja az ír csapatot, míg Firman szponzora 3 és fél milliót tesz hozzá a büdzséhez. Ez a minimum, amivel neki lehet vágni a szezonnak.

Mivel Jordannak ahol lehet, spórolnia kell, nem csoda, hogy az évi tíznapos tesztelési lehetőséget választotta, amellyel azonban a nagydíjhétvégék pénteki napján plusz két óra edzéslehetőséget kap. Természetesen a Minardi is így tesz, a Renault - bár nem tudni miért, hiszen a franciáknak van pénzük - szintén erre az opcióra szavaz, hétfőn pedig a Ford pénzelte Jaguar is csatlakozott a trióhoz. Minden bizonnyal az angol multi is sokkal kevesebbet szeretne költeni idén, mint az előző három - teljesen sikertelen - évében.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.