Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Schumacher hamarabb bevetné az új Ferrarit

2003.02.20. 11:07
Ron Dennis azzal vádolja Ecclestone-t és Mosleyt, a Forma-1 urait, hogy a Ferrarival egyeztettek az új szabályok bevezetése előtt. A német világbajnok ezúttal Imolában javította meg a pályacsúcsot, így nem kizárt, hogy az új kocsi a negyedik futamnál korábban bemutatkozhat "élesben" is.
Michael Schumacher hétfőn kezdte meg az új Ferrari felkészítését Imolában a március 9-én kezdődő szezonra, s az első nap - amint arról beszámoltunk - nem sikerült jól, hiszen a kocsi nyolc kör után meghibásodott. Szerdán azonban már semmi gond nem volt a géppel, így Schumacher 1:20:441-es időt futhatott, s ezzel nem hivatalos pályacsúcsot állított fel.

Szárnyal az új Ferrari

A Ferrari egészen e hét közepéig úgy gondolta, hogy az F2003-GA-t csak a negyedik, épp Imolában rendezendő San Marino-i Nagydíjon használja először, ám a remek teszteredmények miatt lehet, hogy az istálló meggondolja magát, s valamivel előbb sor kerülhet a debütálásra.

"Úgy terveztük, hogy az új kocsit csak a negyedik futamon vetjük be, de természetesen ez előbb vagy később is megtörténhet. Az viszont biztos, hogy Ausztráliában még a tavalyi gépet használjuk" - nyilatkozta Schumacher a tréning befejezését követően.

Mindenképpen a korábbi bemutatkozás mellett szól, hogy az F2003-GA-val a múlt héten az ötszörös világbajnok négyszer javította meg a fioranói pálya körrekordját, most pedig egy hivatalos F-1-es helyszín legjobb idejét múlta felül. Ellenérv viszont, hogy mind a múlt héten, mind a napokban egyszer-egyszer meg kellett szakítania a körözést műszaki hiba miatt. Fioranóban a motor állt le, míg Imolában valamilyen elektronikai probléma hátráltatta az edzést.

A Ferrari a kedvezményezett?

Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke úgy gondolja, hogy nem csak a Ferrarival szembeni jelentős technikai lemaradás, hanem maga az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) is csökkentheti csapata esélyeit az idei szezonban. Az angol menedzser szerint a szövetség vezetői a szabályváltoztatásokkal a Ferrarinak kedveztek.

"Max Mosley és Bernie Ecclestone a Ferrarival egyeztetett a szabálymódosítások bevezetése előtt, velünk azonban nem. A módosítások haszontalanná teszik a holtszezonban végzett munkánkat, rengeteg időnk és rengeteg pénzünk veszett kárba" - nyilatkozott Dennis ingerülten a német Sport Bild nevű lap újságírójának.

A McLaren a téli hónapokban milliókat költött az elektronikai segédeszközök - kipörgésgátló, startot segítő berendezés, automata váltó - fejlesztésére, ám ezeknek használatát január végén az FIA megtiltotta.

Mosley törölné a "warm up"-ot

Max Mosley egy újabb döntése pedig magát az F-1 mindenható urát, Bernie Ecclestone-t is kínos helyzetbe hozhatja: az FIA elnöke már idén meg akarja szüntetni a vasárnap reggeli bemelegítő edzéseket (warm up), annak érdekében, hogy legújabb ötlete - mely szerint a kvalifikáció és a verseny között ne lehessen tankolni a kocsikba - megvalósítható legyen.

A baj csak az, hogy ezeknek a félórás tréningeknek a közvetítési jogát milliókért Ecclestone már eladta a különböző televíziós csatornáknak. A semmiért azonban még ő sem kérhet pénzt, így ha Mosley tervezete életbe lép, bonyodalmas jogdíj-perekre lehet számítani.

Maga az ötlet egyébként nem rossz - hiszen így a pilótáknak választaniuk kellene, hogy teli tankkal elronják az időmérőt, s így csak a mezőny végéről-közepéről rajtolnak, vagy szinte üresen futnak egy gyors kört az edzésen, ám a futamon már egy-két kör után mennek a boxba üzemanyagért - 2004-től kezdve remekül működhetne, csak hogy Mosley türelmetlen.

Ralf Schumacher a Toyotához igazol?

A kevés sikerélmény miatt kezd türelmetlen lenni Ralf Schumacher is. Német lapoknak ugyanis Willi Weber, a német pilóta menedzsere azt nyilatkozta, hogy védence már azon töpreng, hová igazol majd, amikor 2004 végén lejár a Williamsszel kötött szerződése.

Weber szerint Ralf Schumacher az angol istállónál töltött négy szezon alatt elért eredményeivel elégedetlen, így elképzelhető - ha a következő két évben sem arat nagy sikereket - hogy 2005-től a Toyotánál folytatja karrierjét.

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.