További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Pénteken reggel, helyi idő szerint fél kilenckor az a négy csapat - Jordan, Jaguar, Renault, Minardi - amely vállalta, hogy március 1-e és november 1-e között, vagyis a Forma-1-es szezon ideje alatt csak tíz napot tesztel, két órán keresztül körözhet a pályán.
Tizenegykor csatlakozik hozzájuk a többi istálló, és délig szabadedzésen vesznek részt. Ennek végeztével kétórás pihenő következik, majd 14 és 15 óra között tartják az első időmérő edzést, melyen minden pilóta csupán egy mért kört tehet meg.
Szombaton reggel 9 és 9.45, illetve 10.15 és 11 között újra szabadedzések, majd 1.30-kor a mindössze negyedórás bemelegítő edzés következik. Utóbbi programpont eddig vasárnap reggel volt, de az új tankolási szabály miatt egy nappal előrébb kellett hozni.
A második és egyben utolsó időmérő után - mely csakúgy, mint pénteken, 2-től 3-ig tar, és amelyen szintén csak egy gyors kört lehet teljesíteni - az autókat egy zárt parkolóba viszik, ahol vasárnap délelőttig tartják őket. Az időmérőket mindkét nap háromszor szakítják meg néhány percre, hogy a televíziók ekkor reklámokat sugározhassanak.
Vasárnapra ezután már csak a verseny marad, amely általában továbbra is délután kettőkor fog kezdődni (ez alól kivétel Malajzia, ahol háromkor, Japán, ahol fél háromkor, illetve Kanada és az Egyesült Államok, ahol egykor rajtol majd a futam, elsősorban az európai nézők ígényeinek megfelelően).
A Forma-1-es világbajnokság első versenye, a vasárnapi Ausztrál GP közép-európai idő szerint hajnali négykor lesz látható.
|