Brawn: kevésbé számít a kvalifikáció

2003.03.08. 11:22
A taktikai harc miatt nem lett izgalmas az időmérő, de a lényeg, hogy a futam az legyen, s erre minden esély meg van. A Ferrari technikai igazgatója szerint a továbbiakban a rajthelynek kisebb jelentősége lesz. Az olasz-ausztrál kiscsapat ügyesen taktikázott.
A téli holtszezonban az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) rengeteg szabálymódosítást vezetetett, be, melyek közül az egyik legfontosabb az időmérők lebonyolítását érintette. Az új forma szerint pénteken és szombaton is körzhetnek a pilóták, ám mindenki csupán egy gyors kört futhat. A szombaton tréning végeztével pedig az FIA ellenőrei felügyelete alá kerülnek a gépek, semmit nem változtathatnak azokon a csapatok szerelői és mérnökei, sőt még üzemanyagot sem tölthetnek beléjük.

Ez utóbbi szabály miatt a szezonnyitó Ausztrál GP kvalifikációján is már szombaton megindulhatott a taktikázás, mindenki maga dönthette el, hogy kevés üzemanyaggal gyors kört fut vagy több benzinnel hátrébb végez és a futamon később megy ki tankolni. Emiatt azonban nem alakult ki éles küzdelem még a menők között sem, s a Ferrari ismét simán végzett az élen.

A Minardi esete volt a legfeltűnőbb, a két fekete autó ugyanis nem futott mért kört. Emiatt a mezőny legvégéről kell indulniuk, viszont a kocsikat nem kell a zárt parkolóba vinniük, azokon a szerelők dolgozhatnak, s akár üzemanyagot is tölthetnek bele vagy változtathatnak a beállításokon.

Nyilatkozatok az időmérő után:

Michael Schumacher: "Az új szabályok szerint rettentő kevés időnk van a kocsi felkészítésére, hiszen sem ma, szombaton, sem holnap nem csinálhatunk semmit. A bemelegítő edzés és a kvalifikáció között is csupán csak negyedóránk volt az utolsó simítások elvégzésére, de engem ez nem zavar, jobban pörögnek az események. A köröm egészen jól sikerült, azt hiszem, nem volt bennem több, a maximumot adtam. Az új kvalifikációs rendszert még nem szeretném értékelni, megvárom, mi lesz a versenyen, s csak az után mondom el a véleményem."

Rubens Barrichello: "Szerintem az új edzésrendszer kevésbé izgalmasabb, mint az előző volt, jóval több dologhoz kell alkalmazkodnunk a kocsival szemben, hiszen nem tudjuk ugyan azokat a beállításokat megtenni, mintha több körünk is lenne. Ma lehettem volna gyorsabb is, de Raikkönen autójáról lehullott néhány alkatrész, amikor lefutott a pályáról, s ez egy kissé akadályozott. Az autóm egyébként rendben volt, tökéletesen működött."

Juan Pablo Montoya: "Minden jól ment ebben az egy körben, elégedett vagyok a teljesítményemmel. Kicsit még furcsa az új rendszer, de nekem tetszik, hogy csupán egy lehetőséged van. Ekkor tökéletesen kell koncentrálnod, s a legjobbat kell kihoznod magadból és a kocsidból is. Ma az autó remek volt, ezért ez nem bizonyult nehéz feladatnak."

Heinz-Harald Frentzen: "Elégedett vagyok a körömmel, bár ha a pály első szakaszán nem hibázok, jobb is lehetett volna. Fogalmam sincs, mi lesz a futamon, csak spekulálni lehet, hiszen nem tudjuk, ki mennyi üzemanyaggal indul majd."

Nick Heidfeld: "Végig a határon autóztam a mért kör alatt, ami azonban nem lett tökéletes. Ennek ellenére nem vagyok elégedetlen, élveztem a vezetést, tetszik az új kvalifikációs rendszer. A futamon pontszerzést várok magamtól, örülnék, ha ez sikerülne."

Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója: "Azt hiszem, az új szabályok miatt szinte egyáltalán nem számít a kvalifikáció, nem olyan fontos, hogy ki honnan indul, mint eddig. Minden a futamon, a rajt után dől majd el."

Jos Verstappen: "Tudtuk, hogy mindenképp a mezőny végén végeznénk, maximum egy-két hellyel kerültünk volna előrébb, ha futunk egy-egy mért kört. Így az utolsó sorból kell rajtolnunk, viszont egész éjjel dolgozhatunk a kocsikon, ha esne, akár még a beállításokat is megváltoztathatjuk, amivel rengeteget nyerhetünk."