Gábor, Karina, Ders
7 °C
21 °C

Brawn: kevésbé számít a kvalifikáció

2003.03.08. 11:22
A taktikai harc miatt nem lett izgalmas az időmérő, de a lényeg, hogy a futam az legyen, s erre minden esély meg van. A Ferrari technikai igazgatója szerint a továbbiakban a rajthelynek kisebb jelentősége lesz. Az olasz-ausztrál kiscsapat ügyesen taktikázott.
A téli holtszezonban az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) rengeteg szabálymódosítást vezetetett, be, melyek közül az egyik legfontosabb az időmérők lebonyolítását érintette. Az új forma szerint pénteken és szombaton is körzhetnek a pilóták, ám mindenki csupán egy gyors kört futhat. A szombaton tréning végeztével pedig az FIA ellenőrei felügyelete alá kerülnek a gépek, semmit nem változtathatnak azokon a csapatok szerelői és mérnökei, sőt még üzemanyagot sem tölthetnek beléjük.

Ez utóbbi szabály miatt a szezonnyitó Ausztrál GP kvalifikációján is már szombaton megindulhatott a taktikázás, mindenki maga dönthette el, hogy kevés üzemanyaggal gyors kört fut vagy több benzinnel hátrébb végez és a futamon később megy ki tankolni. Emiatt azonban nem alakult ki éles küzdelem még a menők között sem, s a Ferrari ismét simán végzett az élen.

A Minardi esete volt a legfeltűnőbb, a két fekete autó ugyanis nem futott mért kört. Emiatt a mezőny legvégéről kell indulniuk, viszont a kocsikat nem kell a zárt parkolóba vinniük, azokon a szerelők dolgozhatnak, s akár üzemanyagot is tölthetnek bele vagy változtathatnak a beállításokon.

Nyilatkozatok az időmérő után:

Michael Schumacher: "Az új szabályok szerint rettentő kevés időnk van a kocsi felkészítésére, hiszen sem ma, szombaton, sem holnap nem csinálhatunk semmit. A bemelegítő edzés és a kvalifikáció között is csupán csak negyedóránk volt az utolsó simítások elvégzésére, de engem ez nem zavar, jobban pörögnek az események. A köröm egészen jól sikerült, azt hiszem, nem volt bennem több, a maximumot adtam. Az új kvalifikációs rendszert még nem szeretném értékelni, megvárom, mi lesz a versenyen, s csak az után mondom el a véleményem."

Rubens Barrichello: "Szerintem az új edzésrendszer kevésbé izgalmasabb, mint az előző volt, jóval több dologhoz kell alkalmazkodnunk a kocsival szemben, hiszen nem tudjuk ugyan azokat a beállításokat megtenni, mintha több körünk is lenne. Ma lehettem volna gyorsabb is, de Raikkönen autójáról lehullott néhány alkatrész, amikor lefutott a pályáról, s ez egy kissé akadályozott. Az autóm egyébként rendben volt, tökéletesen működött."

Juan Pablo Montoya: "Minden jól ment ebben az egy körben, elégedett vagyok a teljesítményemmel. Kicsit még furcsa az új rendszer, de nekem tetszik, hogy csupán egy lehetőséged van. Ekkor tökéletesen kell koncentrálnod, s a legjobbat kell kihoznod magadból és a kocsidból is. Ma az autó remek volt, ezért ez nem bizonyult nehéz feladatnak."

Heinz-Harald Frentzen: "Elégedett vagyok a körömmel, bár ha a pály első szakaszán nem hibázok, jobb is lehetett volna. Fogalmam sincs, mi lesz a futamon, csak spekulálni lehet, hiszen nem tudjuk, ki mennyi üzemanyaggal indul majd."

Nick Heidfeld: "Végig a határon autóztam a mért kör alatt, ami azonban nem lett tökéletes. Ennek ellenére nem vagyok elégedetlen, élveztem a vezetést, tetszik az új kvalifikációs rendszer. A futamon pontszerzést várok magamtól, örülnék, ha ez sikerülne."

Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója: "Azt hiszem, az új szabályok miatt szinte egyáltalán nem számít a kvalifikáció, nem olyan fontos, hogy ki honnan indul, mint eddig. Minden a futamon, a rajt után dől majd el."

Jos Verstappen: "Tudtuk, hogy mindenképp a mezőny végén végeznénk, maximum egy-két hellyel kerültünk volna előrébb, ha futunk egy-egy mért kört. Így az utolsó sorból kell rajtolnunk, viszont egész éjjel dolgozhatunk a kocsikon, ha esne, akár még a beállításokat is megváltoztathatjuk, amivel rengeteget nyerhetünk."

Tavaszi hosszú hétvégék

Töltse az ünnepeket külföldön, London, Párizs, Róma városnézés, olasz hajóút, síelés Ausztriában.

Választott már utasbiztosítást?

Több mint 50 ajánlat, akár napi 161 Ft-tól!