Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Egy milliárdért építik át a Hungaroringet

2003.03.17. 13:58
Nagypapa korba lépett a Hungaroring, így komolyabb "kezelés" vált szükségessé. A pályát egymilliárd forintos beruházásal újítják fel, ami nélkül akár a Magyar Nagydíj is megszűnhetne.
Régóta aktuális volt a Hungaroring felújítása, hiszen az autók is jelentős változásokon mentek át és ezt a pályáknak is követniük kell. Amennyiben nem módosítanának a pályán, akkor - még ha nem is jó szívvel, de - elvettük volna a rendezés jogát - mondta Berni Ecclestone azon a videófelvételen, az idei Magyar Nagydíjról és a Hungaroring átalakításáról tartott sajtótájékoztatón mutattak be.

Forrás: hungaroring.hu

Több élversenyző is üdvözítette az újításokat, hiszen véleményük szerint a célegyenes meghosszabbításával megnő az előzési lehetőségek száma, így élvezetesebb lesz a verseny.

Jánosi György sportminiszter szerint a módosításoknak hála minden esély megvan arra, hogy a Magyar Nagydíj, a 2006-ban lejáró szerződése után még kedvezőbb megállapodást köthessen. A miniszter külön kiemelte, hogy az átalakításokhoz nem kell külön állami támogatást igénybe venni, hanem a több, mint egymilliárd forintra tervezett költségeket saját forrásaiból (természetesen a banki hitelek) kívánja előteremteni a Hungaroring Sport Rt.

Forrás: hungaroring.hu

A tájékoztatón kiderült, hogya döntéshozók majdnem 38 terv 70-féle változatát látták. "A Hungaroring már nagypapa korba lépett így komolyabb kezelésre szorul" - mondta a Hungaroring Rt. egyik vezetője. Az átépítést végző Strabag cég pedig megnyugtatta a teljes vezérkart és a sportminisztert: Ez az építkezés nem Budapest Aréna "színtű" lesz.

Forrás: hungaroring.hu

A legjelentősebb változások a célegyenes elején és végén történnek. A célegyenes ugyanis nem elég hosszú ahhoz, hogy az előzéshez szükséges sebességkülönbségek érvényre jussanak, ugyanakkor a kijárati kanyar túlságosan nagy ívű, ezért a versenyzők nincsenek igazán rákényszerítve az erőteljes fékezésre.

A tények:
Az évek óta szorgalmazott átalakítás során a pálya 412 (2002-ben 3971.8 m, 2003-ban 4384.08 m), a célegyenes (2002: 586.29 m, 2003: 788.9 m) pedig 202 m-rel hosszabbodik, s változik a 12-es kanyar is. A futam az eddigi 77 helyett 70 körös lesz. Új helyre kerül a főbejárat, a verseny lebonyolítását segítő technikai személyzet létszáma közel 200 fővel nő.