Miklós
-7 °C
2 °C

Schumacher bízik a győzelemben

2003.03.31. 14:55
Michael Schumacher, a Ferrari sztárja annak ellenére optimista, hogy idén még a dobogóra sem sikerült felállnia. Tavaly sem volt esélyes Brazíliában, mégis nyert, és szerinte ez újra megtörténhet.
Vasárnap Brazíliában már az idei F-1-es szezon harmadik futamát rendezik, és az előzetes várakozásokkal ellentétben az első két versenyből egyet sem sikerült megnyernie a Ferrarinak. Michael Schumacher, a világbajnokság favoritja csak egy negyedik és egy hatodik helyet tud eddig felmutatni, de bízik benne, hogy Dél-Amerikában megszakad a rossz sorozat.

"Nehéz lesz, de sikerülhet"

"Tavaly senki sem gondolta, hogy a malajziai harmadik hely után nyerhetünk Brazíliában. A csapat azonban összeszedte magát és az új autóval annak ellenére is sikerült győznöm, hogy nem én voltam a leggyorsabb a mezőnyben. Idén hasonló a helyzet: néhéz lesz, de ismét nyerhetünk" - jelentette ki az ötszörös világbajnok.

Bernie Ecclestone a múlt héten unalmasnak nevezte az új, egykörös időmérős rendszert, és kilátásba helyezte, hogy a szezon közben változtatnak a kvalifikáció lebonyolításán. A német Ferrari-pilóta is jobban élvezte az egyórás tréningeket, de szerinte a fiatalabb versenyzőknek kedvez az egykörös metódus.

"A régi egyóras időmérőt jobban szerettem, de az újjal is elégedett vagyok, bár nem tartom akkora kihívásnak, mint az előző rendszert. A fiatal versenyzők persze lehet, hogy vitatkoznának ezzel, szerintem számukra előnyös, hogy csak egy kört kell megtenni, hiszen ha jól sikerül, azonnal a figyelem középpontjába kerülhetnek. Elég csak Alonso sepangi pole-jára gondolni" - mondta Schumacher.

"Jól döntött az FIA"

A világbajnok kommentálta az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) legutóbbi döntését is, mely szerint az elektronikus segédeszközöket - kipörgésgátló, startrendszer, stb. - csak a következő szezon kezdetekor tiltják be, s nem az idei Brit GP előtt, amint azt előzetesen tervezték.

"Azt hiszem, ésszerű, hogy a korlátozásokat csak jövőre vezetik be. Hosszú, célirányos munkára van szükség mind az FIA, mind az istállók részéről. Ilyen mértékű változásokra még akkor sem lehet egy-két hónap alatt felkészülni, ha milliókat fektet be egy csapat, és végtére is, költségcsökkentő intézkedésekről van szó" - állt a szövetség mellé a német versenyző.