Sok a gond az új Ferrarival

2003.04.14. 12:14
A remek téli tesztek ellenére kiderült: az új Ferrari nem megbízható, és Jean Todt határozott kérése ellenére sem hadra fogható a következő, hétvégi imolai futamon. Schumachernek és Barrichelónak a régi autóval kell mennie San Marinóban.
A szezon elején még abban bíztak a Ferrari elöljárói, hogy a balul sikerült első futam után már a másodikon, Malajziában bevethetik az új autójukat. Azóta azonban kiderült: komoly kifogások adódtak az idei modellel. Noha a téli tesztelésen rendre pályacsúcsokat döntött vele Schumacher, márciusban nyilvánvalóvá vált - Badoer kétszer is összetörte rövid időn belül -, az új autó motorja egyáltalán nem megbízható, mi több, a karosszériája sem.

Barrichello három kört tudott menni

A csapatfőnök, Jean Todt a Brazil Nagydíj után határozottan kijelentette, az új autót akarja, de a napokban alighanem ő is elbizonytalanodott, látva, hogy Schumacherrel a volán mögött versenyszimuláción mondott csődöt a motor. Ezenfelül Barrichello - ugyanazon a napon - mindössze három kört volt képes megtenni a mugellói tesztelésen, amelyikre még Luca di Montezemolo is ellátogatott.

"Az autó gyors, csak gyorsan ki is lehet vele csúszni" - írja ironikusan a Bild, és a lap megjegyzi, a Ferrari mérnökei feltehetően nem számítottak arra, hogy a többi csapat, elsősorban a McLaren ugrásszerűen javul a tavalyi idényhez képest, ezért meglehetősen kényelmesen kezelték a fejlesztéseket. (Tavaly ugyancsak késésben voltak, de akkor jókora fölénybe kerültek már a sorozat elején, és nyugodtan dolgozhattak.)

A tavalyi autó is gyorsabb, mint a többieké

A címvédő, Michael Schumacher eközben változatlanul - szokása szerint - magabiztos: "Az új kocsi már most is jobb, mint a régi, de van még rajta javítanivaló. Nem lenne értelme kockáztatni, a szezon nagyon hosszú. A tavalyi autó is gyorsabb, mint a vetélytársaké."

Hozzátette: a kudarcok nem keserítették el és eszébe sem jutott, hogy ezért esetleg befejezze pályafutását. "Még mindig nagyon élvezem a versenyzést. Ahhoz, hogy valaki győztes legyen, néha veszíteni is kell. A szerződésem 2004-ig köt a Ferrarihoz, ez gyakorlatilag két teljes idényt jelent, így még sok időm van gondolkodni a jövőmön" - értékelt.

A McLaren is késlekedik az új motor bevetésével?

A McLarennel kapcsolatosan a német újságok úgy vélik, hogy a 930 lóerős motort még nem vetik be a barcelonai versenyen, csak az Osztrák Nagydíjon, május közepén alkalmazzák először. Az esetükben a kivárás azonban érthető, hiszen 39 pontot értek el a három verseny alatt, míg a Ferrari csupán tizenhatot.