További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Tehetség és pénz
A magyar pilóta 22 éves, kora alapján tehát belefér, hogy néhány futamon induljon, és talán még az is, hogy utóbb egy egész idényt az elitkategóriában tölthessen tesztpilótaként. A Forma 1-es szerepléshez azonban ezen kívűl különleges tehetség és/vagy rengeteg pénz kell.
A jelenlegi mezőnyben kiugró tehetségként van számontartva a két Schumacher, Alonso, Montoya, Räikönnen. Az ő szponzoraiknak valószínűleg nem kellett fájdalmasan nagy összegeket kifizetniük, hogy versenyezhessenek.
Pizzonia és társai
Más a helyzet a tavaly még Forma 3000-es Pizzoniával (Jaguar), Firmannal (Jordan), vagy a Minardi versenyzőinél, akik nyilvánvalóan komoly pénzügyi segédlettel lehetnek ott a versenyeken. (Inog is a helyük minden egyes futam előtt és után.)
A Forma 1 ugyanakkor az utóbbi években megtisztúlt a teljesen tehetségtelen, és kizárólag gazdag támogatókra támaszkodó versenyzőktől. Diniz például, a Parmalat dél-amerikai főnökének fia, vagy Burti, Bernoldi, Diniz, Szato, Fittipaldi és Belmondo, akik egyszerűen megvásárolták helyüket a versenyben, már mind kikoptak. A helyettük érkező fiatalok pedig valamennyien bizonyították - ha nem is a dobogósokhoz hasonló, de legalább versenyképes - tehetségüket.
Tízmillió dollár kell
Baumgartnernek tehát a következő egy-két évben egyrészt autóversenyző erényeit kell csillogtatnia, másrészt a versenyzéshez feltétlenül szükséges tízmillió dollárt (több, mint kétmmilliárd forintot), de legalábbis annak egy részét. Bár az Indexnek nyilatkozó Eddie Jordan az aláírás után állította, hogy Baumgartner kipróbálásához nem érkezett senkitől konkrét hozzájárulás, nehéz elképzelni, hogy a Jordan minden egyéb kompenzáció nélkül állná a magyar versenyző szerepeltetését.
A tesztpilóták egész idényre vonatkozó - tehát a Baumgartnernek most biztosított két lehetőség kiadásainál jóval magasabb - költségeit korábban egy millió dollárra (bő kétszázmillió forintra) becsülték, ami komolyabb szponzor nélkül megvalósíthatatlan. (A Minardinál már második éve tesztelő Szergej Zlobint támogatását például az orosz gázipari óriásvállalat, a Gazprom vállalta fel.)
Magasabb kör hozzájárul
"Szükség volt egy magasabb kör hozzájárulása is, azt mondanám, hogy fontos emberek megállapodásának eredményeként kerülhet Baumgartner a Forma-1-be" - nyilatkozta homályos üzleti háttérről a csapatfőnök.