Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Brawn: A Ferrari nem volt versenyképes

2003.06.30. 13:24
A vasárnapi Európa GP után csak a győztes Ralf Schumacher, illetve a Williams istálló ünnepel, a Ferrari és a McLaren vezetői ki vannak borulva.
A Ferrari és különösen Michael Schumacher számára szerencsétlenül alakult Európa GP másnapján az olasz sajtó sem kímélte a Scuderiát a vasárnap mutatott gyenge produkciója miatt.

"A Ferrari legsúlyosabb veresége"

"Ralf diadala, Michael kudarca. Lássuk be, a Ferrari az egyik legsúlyosabb vereségét szenvedte el. Schumacher először Raikkönennel szemben elveszítette a pole pozíciót, majd a rajtnál az öccse simán maga mögött hagyta. A Bridgestone gumik az egész versenyen hátrányt jelentettek, és az ellenfelek autói is gyorsabbak voltak" - foglalja össze igen kritikusan a Ferrari versenyét a La Gazzetta dello Sport.

A Tuttosport szintén nem kíméli a vörös istállót, a torinói lap szerint a gyenge autó a kudarc legfőbb oka. "Utolsó figyelmeztetés a Ferrarinak! - írja a lap - Schumacher a Nürburgringen képtelen volt a győzelemért versenyezni. Mihamarabb meg kell találni az okát, miért volt olyan lassú a német kocsija".

A Corriere della Sera szerint "a kis Schumacher hibátlanul vezetett, megérdemelte az első helyet, és nyilvánvaló, hogy a Ferrarinak már komolyan kell számolnia a Williamsszel, hiszen az angol istálló egyre keményebb ellenfél".

"Nem kis Schumacher többé"

A német Bild is ünnepli Ralf Schumachert - "Ralf nem a kis Schumacher többé, hanem a nagyszerű győztes" -, ám külön kiemeli a verseny kritikus pillanatát, amikor Michael Schumacher a Montoyával történt koccanása után a kavicságyban ragadt.

"Toljatok meg, toljatok meg!" - idézi a lap a világbajnokot, aki a pályamunkások segítségének köszönhetően folytathatta a futamot. A mentőakció után sokakban fölmerült, hogy a világbajnokot külső segítség igénybe vétele miatt ki kellene zárni a futamból, ám a Forma-1 2003-as szabálykönyvének 150. paragrafusa szerint Schumacher nem vétett a regulák ellen.

Szabálykönyv, 150. §
Ha egy autó a pályán, vagy annak közelében áll, akkor a pályamunkások kötelesek azt onnan mihamarabb eltávolítani. Ha a pilóta egyedül nem képes elmozdulni az adott pozícióból, a munkások kötelesek neki segíteni, de csak akkor, ha az autó motorja még nem állt le, és a segítségnyújtás után ismét képes bekapcsolódni a versenybe. Ha azonban a motor a segítségnyújtásnak köszönhetően indul újra, a kocsit ki kell zárni a versenyből.

Michael Schumacher esetében a kizárás lehetősége tehát föl sem merül, hiszen a világbajnok Ferrarijának motorja egyetlen pillanatra sem állt le - ez a kerekek pörgéséből is látszott -, és miután kitolták a sóderból, azonnal tovább tudott menni.

Ezt követően Schumacher persze csak ötödikként érhetett célba, így sem ő, sem a csapatvezetői nem lehettek elégedettek.

Önkritikus élcsapatok

"Az időmérőkön még csak-csak felvettük a harcot a McLarennel, vasárnap azonban képtelenek voltunk újítani. Nem voltunk versenyképesek, még a williamsek is megelőztek minket. Teljes erővel dolgoznunk kell, folytatnunk kell a fejlesztéseket!" - nyilatkozta bosszúsan a leintés után Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója.

Az angol szakember kollégája, a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug is hasonló hangulatban volt, miután Kimi Raikkönen alatt vezető pozícióban füstölt el a motor.

"A kocsi gyors volt, de a motor nem bírta a tempót. Vereseget szenvedtünk, és mivel ezt leginkább magunknak köszönhetjük, el kell fogadnunk a kritikákat" - szólt Haug.

Az idény első kettősgyőzelmét szerző Williams-BMW főnöke, Sir Frank Williams persze boldogan beszélt a sikerről.

"Ralf Schumacher tökéletesen vezetett, elégedett vagyok vele, csakúgy, mint a csapattal, amely szintén hibátlanul dolgozott" - lelkendezett Sir Frank, aki épp a futam előtti pénteken hosszabbította meg csapata BMW-vel kötött motorszállítói szerződését egészen 2009-ig.