További Forma-1 cikkek
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
"A Ferrari legsúlyosabb veresége"
"Ralf diadala, Michael kudarca. Lássuk be, a Ferrari az egyik legsúlyosabb vereségét szenvedte el. Schumacher először Raikkönennel szemben elveszítette a pole pozíciót, majd a rajtnál az öccse simán maga mögött hagyta. A Bridgestone gumik az egész versenyen hátrányt jelentettek, és az ellenfelek autói is gyorsabbak voltak" - foglalja össze igen kritikusan a Ferrari versenyét a La Gazzetta dello Sport.
A Tuttosport szintén nem kíméli a vörös istállót, a torinói lap szerint a gyenge autó a kudarc legfőbb oka. "Utolsó figyelmeztetés a Ferrarinak! - írja a lap - Schumacher a Nürburgringen képtelen volt a győzelemért versenyezni. Mihamarabb meg kell találni az okát, miért volt olyan lassú a német kocsija".
A Corriere della Sera szerint "a kis Schumacher hibátlanul vezetett, megérdemelte az első helyet, és nyilvánvaló, hogy a Ferrarinak már komolyan kell számolnia a Williamsszel, hiszen az angol istálló egyre keményebb ellenfél".
"Nem kis Schumacher többé"
A német Bild is ünnepli Ralf Schumachert - "Ralf nem a kis Schumacher többé, hanem a nagyszerű győztes" -, ám külön kiemeli a verseny kritikus pillanatát, amikor Michael Schumacher a Montoyával történt koccanása után a kavicságyban ragadt.
"Toljatok meg, toljatok meg!" - idézi a lap a világbajnokot, aki a pályamunkások segítségének köszönhetően folytathatta a futamot. A mentőakció után sokakban fölmerült, hogy a világbajnokot külső segítség igénybe vétele miatt ki kellene zárni a futamból, ám a Forma-1 2003-as szabálykönyvének 150. paragrafusa szerint Schumacher nem vétett a regulák ellen.
|
Michael Schumacher esetében a kizárás lehetősége tehát föl sem merül, hiszen a világbajnok Ferrarijának motorja egyetlen pillanatra sem állt le - ez a kerekek pörgéséből is látszott -, és miután kitolták a sóderból, azonnal tovább tudott menni.
Ezt követően Schumacher persze csak ötödikként érhetett célba, így sem ő, sem a csapatvezetői nem lehettek elégedettek.
Önkritikus élcsapatok
"Az időmérőkön még csak-csak felvettük a harcot a McLarennel, vasárnap azonban képtelenek voltunk újítani. Nem voltunk versenyképesek, még a williamsek is megelőztek minket. Teljes erővel dolgoznunk kell, folytatnunk kell a fejlesztéseket!" - nyilatkozta bosszúsan a leintés után Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója.
Az angol szakember kollégája, a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug is hasonló hangulatban volt, miután Kimi Raikkönen alatt vezető pozícióban füstölt el a motor.
"A kocsi gyors volt, de a motor nem bírta a tempót. Vereseget szenvedtünk, és mivel ezt leginkább magunknak köszönhetjük, el kell fogadnunk a kritikákat" - szólt Haug.
Az idény első kettősgyőzelmét szerző Williams-BMW főnöke, Sir Frank Williams persze boldogan beszélt a sikerről.
"Ralf Schumacher tökéletesen vezetett, elégedett vagyok vele, csakúgy, mint a csapattal, amely szintén hibátlanul dolgozott" - lelkendezett Sir Frank, aki épp a futam előtti pénteken hosszabbította meg csapata BMW-vel kötött motorszállítói szerződését egészen 2009-ig.