Vilma
-7 °C
4 °C

Palik: A Hungaroringen nem lesznek betolakodók

2003.07.22. 13:39
A magyar futam főszervezője szerint kizárt, hogy nálunk nézők futkározzanak a pályán verseny közben. Michael Schumacher újult erővel készül a világbajnoki küzdelemre.
A vasárnapi Brit GP-n Forma-1-ben eddig sosem látott, hátborzongató jeleneteket láthatott a közönség, amikor egy néző beszaladt a 300 kilométeres sebességgel száguldó autók közé a pályára, és majd egy percig az aszfalton futott a kocsikkal szemben. Csak a hidegvérrel reagáló pilótáknak köszönhető, hogy nem történt tragédia.

Új kerítés és több szalagkorlát

A Magyar Nagydíjig még valamivel kevesebb, mint öt hét van hátra, ám a futam rendezői biztosították mind a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) vezetőit, mind a versenyzőket, hogy fokozottan ügyelnek majd a biztonságra.

"Magyarországon nem fogjuk megengedni, hogy a silverstone-ihoz hasonló eset megtörténjen. Az effajta cselekedetek emberéleteket sodornak veszélybe, és ez egyszerűen elfogadhatatlan" - nyilatkozta kedden, az új Hungaroring bemutatásán Palik László, a Hungaroring Rt. elnök-vezérigazgatója a Reuters hírügynökségnek.

Az átalakított versenypályán a nézők és a versenyzők teljes biztonsága érdekében mintegy öt kilométer hosszan új kerítést, és szallagkorlátot építettek az aszfaltcsík köré.

Pizzonia ment, Wilson jött a Jaguárnál
A csapathoz közeli források szerint a Jaguar-Cosworth meneszti Antonio Pizzoniát, s a Német Nagydíjtól a Minardi-Cosworth-tól érkező Justin Wilson szerepel majd a Forma-1-es világbajnokságban.

A brazil újonc helye már hónapok óta bizonytalan volt, néhány héttel ezelőtt úgy tűnt, hogy a McLaren-Mercedes osztrák tesztpilótája, Alexander Wurz váltja. Akkor elmaradt a döntés, de most már szinte bizonyos, hogy megpecsételődött Pizzonia sorsa.

A szezont újoncként kezdő dél-amerikai még nem szerzett pontot, legjobb futam- és edzéseredményét az Osztrák Nagydíjon ünnepelhette: a 8. helyről rajtolt, s 9. lett.

A Pizzoniához hasonlóan első Forma-1-es idényét töltő angol Justin Wilson a mezőny leggyengébb autójával szerepel, így természetesen nem szerzett még pontot. Az edzéseken és a futamokon sem került még a legjobb 10-be, de az is bizonyítja tehetségét, hogy 2001-ben megnyerte a Forma-3000-es nemzetközi bajnokságot.

Wilson helyére Paul Stoddart Minardi-tulajdonos a dán Nicolas Kiesát szerződtette a Forma-3000-ből.

"Még mindig én vagyok a legesélyesebb"

Michael Schumacher Silverstone-ban csak a negyedik lett, és már három futamja képtelen nyerni, ám ennek ellenére elégedett a vasárnapi helyezésével, és optimistán várja a hátralévő versenyeket.

"Még mindig nekem van a legjobb esélyem a világbajnokság megnyerésére, és ez a lenyég. Persze jobb lett volna, ha Silverstone-ban sikerül növelnem az előnyöm, de így sem panaszkodhatok: őrült verseny volt rengeteg izgalmas pillanattal. A fuatm nagyrészét ráadásul azzal töltöttem, hogy felzárkózzak az élmezőnyhöz, ezek után elégedettnek kell lennem a negyedik hellyel" - értékelt az ötszörös világbajnok ferraris.

"Rengeteget javult a Ferrari"

A német pilóta a két hét múlva következő Német GP miatt különösen optimistán készül a szezon további részére.

"A legfontosabb Silverstone után az, hogy rengeteget javult a kocsi teljesítménye, nagyot léptünk előre a fejlesztésekben. Ez ad önbizalmat a hockenheimi futamra, amit már nagyon várok. Nemcsak a hazai közönség miatt, hanem azért is, mert nagyon élvezem a vezetést a tavaly átépített pályán. Szerintem a ritmusos kanyarkombinációk miatt komoly kihívás itt versenyezni, és még előzni sem nehéz - dicsérte a Ferrari mérnökeinek, illetve honfitársainak munkáját Schumacher, aki természetesen győzni akar a rajongói előtt. - Tavaly itt ünnepeltük meg a harmadik ferraris világbajnokságom. Ez idén persze nem történhet meg, de remélem, a futamot újra megnyerem."