További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
A második a rengeteget előző Coulthard lett, a harmadik pedig Trulli. A sokáig az élmezőnyben autózó Michael Schumacher - akinek a győzelemre viszont egy percig sem volt esélye - három körrel a cél előtt defektet kapott, és a másodikról a hetedik helyre esett vissza.
A világbajnoki pontverseny a Magyar Nagydíj előtt egyre izgalmasabbá válik, Michael Schumacher ugyan még vezet, de már csak hat ponttal van Montoya és kilenccel Raikkönen előtt.
Nyilatkozatok:
Juan Pablo Montoya: "Nagyon örülök a győzelemnek, remek hétvégém volt. Pénteken ugyan még Ralf Schumacher gyorsabb volt nálam, de jól változtattunk az autón. A háromkiállásos taktikám jó volt, de a kétszer tankolók, mint Coulthard vagy Trulli és jól mentek, hiszen simán felértek a dobogóra. A pontversenyben már régóta gyűjtögetem a pontokat, és végre közel kerültem Schumacherhez. Még négy verseny van hátra a szezonból, ezért bizakodó vagyok. A legfontosabb, hogy a következő futamokon, ha nyerni esetleg nem is tudok, de szerezzek pontokat."
David Coulthard: "Örülök ennek a második helynek, hiszen az első, ausztráliai verseny óta nem állhattam dobogóra. A rajtnál láttam, hogy elszáll Raikkönen, de nem tudom, mi történt pontosan. Én a hatodik helyre kerültem, ahonnan ha nehezen is, de sikerült előre jönnöm. Az autó a rajt után még nem volt túl gyors, de körről-körre jobb lett."
(Jarno Trulli nem jelent meg a sajtótájékoztatón nyilatkozott, mert betegen versenyzett, és nagyon kimerült a 35 fokos melegben.)
Michael Schumacher: "Sajnos a defekt tönkretette a versenyemet, már szombaton is voltak problémáink a gumikkal, de nem tudom pontosan, miért kaptam defektet. Mikor Trullit előztem, lefutottam a pályáról, de biztosan nem emiatt lyukadt ki a gumi. Mindössze két pontot szereztem ma, így nagyon kemény lesz az utolsó négy futam, valószínűleg Montoya lesz a legnagyobb ellenfelem. A Hungaroring eddig nem nagyon feküdt a Ferrarinak, de változtattak a pályán, így remélem, gyorsabbak leszünk Magyarországon , mint általában."
A Német GP végeredménye
1 Juan Pablo Montoya (COL) Williams-BMW
2 David Coulthard (GBR) McLaren Mercedes +64.1
3 Jarno Trulli (ITA) Renault 67.8
4 Fernando Alonso (ESP) Renault 69.3
5 Olivier Panis (FRA) Toyota +1 kör
6 Cristiano Da Matta (BRA) Toyota +1 kör
7 Michael Schumacher (GER) Ferrari +1 kör
8 Jenson Button (GBR) BAR Honda +1 kör
9 Mark Webber (AUS) Jaguar +1 kör
10 Jacques Villeneuve (CAN) BAR Honda +2 kör
11 Nick Heidfeld (GER) Sauber Petronas +2 kör
12 Nicolas Kiesa (DEN) Minardi Cosworth +3 kör
13 Giancarlo Fisichella (ITA) Jordan Ford +4 kör
14 Jos Verstappen (NED) Minardi Cosworth kiesett
15 Justin Wilson (GBR) Jaguar kiesett
16 Heinz-Harald Frentzen (GER) Sauber Petronas kiesett
17 Ralf Schumacher (GER) Williams-BMW kiesett
18 Rubens Barrichello (BRA) Ferrari kiesett
19 Ralph Firman (GBR) Jordan Ford kiesett
20 Kimi Räikkönen (FIN) McLaren Mercedes kiesett
A pontverseny állása 12 futam után
1 Michael Schumacher (GER) Ferrari 71
2 Juan Pablo Montoya (COL) Williams-BMW 65
3 Kimi Räikkönen (FIN) McLaren Mercedes 62
4 Ralf Schumacher (GER) Williams-BMW 53
5 Rubens Barrichello (BRA) Ferrari 49
6 Fernando Alonso (ESP) Renault 44
7 David Coulthard (GBR) McLaren Mercedes 41
8 Jarno Trulli (ITA) Renault 22
A konstruktőr-vb állása
1 Ferrari 120
2 Williams-BMW 118
3 McLaren Mercedes 103
4 Renault 66
5 BAR Honda 15
6 Toyota 14
7 Jaguar 12
8 Jordan Ford 11
9 Sauber Petronas 9
A Német GP előtt
Szombaton még úgy tűnt, Juan Pablo Montoyát csak egy aláírás választja el attól, hogy a McLaren-Mercedeshez szerződjön, miután a kolumbiai pilóta - a német Bild című lap információi szerint - megegyezett Ron Dennisszel a kontraktus részleteiről. Vasárnapra azonban minden meghíusult, Sir Frank Williams, Montoya jelenlegi főnöke ugyanis nem hajlandó tárgyalni a McLarennel a versenyző csapatváltásáról.
"Montoyának a 2004-es szezon végéig szerződése van a Williamsszel, ezért szóba sem kerülhet, hogy jövőre máshol versenyezzen" - nyilatkozta határozottan az angol istállótulajdonos, lezárva a Montoya csapatváltásával kapcsolatos találgatásokat.
Valójában maga Montoya sem igazán bánhatja, hogy maradnia kell még egy évig jelenlegi munkaadójánál, hiszen a Williams FW25-ös kocsija pillanatnyilag a legjobbb autó a Forma-1-es mezőnyben. Legalább is ezt bizonyítja, hogy a dél-amerikai és csapattársa, Ralf Schumacher szombaton könnyedén szerezték meg az első két helyet a rajtrácson, ráadásul kettejük közül Montoya volt a gyorsabb.
Nem megy ilyen jól ellenben a Ferrarinak, Rubens Barrichello harmadik startpozíciója még elfogadható, ám Michael Schumacher nincs hozzá szokva ahhoz, hogy a hatodik helyről induljon. A vörös autók visszaeséséért leginkább a Bridgestone gumik felelősek, amelyek a hockenheimi 32 fokos hőségben pocsékul tapadnak.
Az ötszörös világbajnok helyzetét nehezíti, hogy a rajtrácson az összes pontversenybeli üldözője, Raikkönen, Montoya és Ralf Schuamcher is előle indulhat, így ha nem akar csalódást okozni a több mint százezer német nézőnek, nagyon össze kell kapnia magát.
A Német GP percről percre
14.00: az összes autó elindult a felvezető körre.
14.02: rajt - tömegbaleset, Raikkönen és Barrichello összeakadtak, a finn kicsúszott az első kanyarban.
Ralf Schumacher és Raikkönen összezártak a brazil előtt, a McLaren keresztbe fordult, és nekütközött Ralf Schumacher autójának is, így a német is feladta a versenyt. Barrichello, Raikkönen és Ralf Schumacher máris elbúcsúzott.
A Safety Car a pályán.
Valamivel hátrébb Firman hátulról nekiment Frentzennek, majd Wilsonnak. A németnek ki kellett állnia a versenyből, mert megsérült a kocsija, és a hátsó szárnya is letört. Firman szintén a boxba ment, és feladta a versenyt.
14.10: a negyedik körben ismét szabad a versenyzés. Montoya, Trulli, Alonso, Michael Schumacher, Webber, Coulthard a sorrend.
Panis a hetedik, da Matta a nyolcadik.
5. kör: Montoya elhúzni látszik a Renault-któl, előnye két másodperc Trulli előtt.
7: Coulthard megelőzte Webbert, így az ötödik.
A skót kívülről ment el az ausztrál mellett. Remek manőver volt.
8: Montoya nem tud elhúzni, maradt a két másodperces előnye Trulli előtt. Az olasz szintén két másodperccel van Alonso előtt, aki pedig nem egész eggyel Michael Schumacher előtt. Wilson, aki a rajtnál Firmannel akadt össze, kiállt. Fisichella kocsija lelassult.
11: Montoyával már csak Trulli tartja a lépést, Schumacher hátránya már 7,5 másodperc. Fisichella egyre lassabb.
12: Fisichella a boxba hajtott, és fél perc után indult csak újra.
13: Montoya a leggyorsabb kört futotta, Fisichella csak szenved.
14: Trulli az első tankoló, az olasz gond nélkül jött vissza a pályára.
Fisichellának a váltója nem működik rendesen.
15: Panis a hetedik helyről állt ki tankolni, majd alig 7 másodpercnyi állás után ismét elindult.
16: Montoya már 13 másodperccel van a harmadik Schumacher előtt.
17: Montoya és Schumacher is tankolt, mindketten probléma nélkül.
Da Matta is a boxban volt.
18: Alonso is tankolt, Coulthard szintén.
19: az élmezőny sorrendje a tankolás után sem véltozott - Montoya, Trulli, Alonso, Schumacher.
20: Montoya már 17 másodperccel van a negyedik helyen autózó Schumacher előtt. Da Matta előzte Villeneuve-öt.
Coulthard, Button, Panis, da Matta az 5-8. helyen a sorrend.
22: Montoya majd' két másodperccel jobb köröket fut, mint Trulli, és már 15 másodperccel vezet. Az olaszt Alonso és Schumacher is utolérte.
23: Webber a kerékcseréje után visszaesett a 11. helyre, Villeneuve a nyolcadik pillanatnyilag.
24: Verstappen a fűre hajtott, és feladta a versenyt.
30: Montoya biztosan vezet, a két Renault és Schumacher teljesen együtt vannak, de a német nem képes támadni az előtte lévő Alonsót.
31: Coulthard az ötödik, kilenc másodpercnyire Schumachertől.
32: Alonso lefutott a pályáról, így Schumacher könnyedén elmehetett mellette, és feljött a harmadik helyre.
33: Montoya másodszor állt ki tankolni, majd visszatért az élre. Panis szintén tankolt.
34: da Matta is a boxban járt.
37: Trulli és Schumacher egyszerre tankoltak, az olasz megtartotta a második helyét.
38:Alonso is tankolt, így az élen állók közül már csak Coulthard nem volt kétszer a boxban.
40: Montoya, Coulthard, Trulli, Schumacher, Alonso a sorrend, de a skót még csak egyszer tankolt.
41: Coulthard is tankolt, majd a negyedik helyre jött vissza, Alonso elé.
Raikkönent megvizsgálták a pálya kórházában, és bár nincs semmilyen sérülése, a nyakát fájlalja.
46: Montoya két másodperccel fut gyorsabb köröket Schumachernél, akit Coulthard egyre jobban megközelít, már csak 2,5 másodperccel van mögötte. Montoya és Schumacher között 53 másodpercnyi a távolság.
50: Montoya harmadszor is tankolt, majd gond nélkül visszajött az aszfaltra.
52: Schumacher és Coulthard között már csak egy másodperc a különbség.
53:Coulthard utolérte Schumachert.
54: és mindketten utolérték a második Trullit.
57: Montoya, Trulli, Schumacher, Coulthard, Alonso, Panis, da Matta, Button a pontszerzők.
59: Schumacher megelőzte Trullit, így már a második. A világbajnok kívülről ment el az olasz mellett, nagyszerű előzés volt.
60: Coulthard szintén megelőzte az olaszt, miután az elszúrt egy kanyart. A skót persze már nagyon szorongatta, így nem csoda, hogy hibázott.
61: Schumacher elhúzott Coulthardtól.
63: Michael Schumacher defektet kapott, és a két Renault visszaelőzte.
A Ferraris lecseréltette a boxban a kerekét, de mivel a fél pályán szakadt abronccsal kellett mennie, a hetedik helyre esett vissza.
66: Fisichella a boxban feladta a versenyt.
67: Montoya megnyerte a Német Nagydíjat és feljött a második helyre a pontversenyben. Webber az utolsó körben csúszott ki.
Schumacher hetedik lett, így az összetettben már csak hat ponttal van Montoya és kilenccel Raikkönen előtt.
A második a Német GP-n Coulthard lett, majd Trulli és Alonso futottak be Panis és da Matta előtt. Az utolsó pontszerző helyet Button csípte el.