Judit
-2 °C
8 °C

Palik online interjú

2003.08.05. 09:36
Kapcsolódó cikkek (1)
Szerdán tíztől Palik László sportriporter, a Hungaroring igazgatója válaszol az olvasók kérdéseire.
Palik László karrierje tinédzserkorában kezdődik, amikor a társasági életben nem igazán kedvelt, túlsúlyos fiú igen rövid idő alatt negyven kilót fogy, és a Hunfalvy János Közgazdasági Szakközépiskolában letett érettségi után felveszik a közgáz ipari szakára. Az egyetemi évek alatt taxizik, majd a diploma megszerzése után nem sokkal megkezdődik tévés pályafutása.

Vitray Tamás segédletével kerül az állami televízió sportosztályához, ahol Dávid Sándor veszi szárnyai alá, és bevezeti a Forma-1 világába. 1989-től már együtt közvetítik az F-1-es futamokat, és éveken át elválaszthatatlan párost alkotnak. Közben Palik a tévés ranglétrán is egyre feljebb lépked, előbb osztályvezető, majd a Telesport felelős szerkesztője lesz.

Hova tűnt Damon Hill?
Sportripoprteri pályája azonban kissé ellentmondásos, vannak, akik istenítik, de vannak, akik inkább lehalkítják a televíziót a Forma-1-es közvetítések kezdetén. Az évek során aranyköpései remekül szórakoztatták a Forma-1-et egyáltalán nem kedvelő közönséget is, illetve borzolták a szakértők idegeit.

Néhány klasszikusá vált beszólás:

És mindkét jobb első kereke hiányzik...
És az első öt helyen öt különböző autó végzett!
Belenyomtak egy kis benyát.
Hova tűnt Damon Hill???
Ez már a 73. kör, és a következő a 74. lesz.
Nigel Mansell az utolsó, eltekintve attól az 5 embertől, aki előtte van.
Az európai versenyzők hamar megismerték a pályát, különösen az új-zélandi Paul Radisich.
Az idén a McLaren Achilles-sarka, és ezt akár szó szerint is érthetnénk, mert a sebváltóról van szó.
Hill üldözi Hillt.
Ismét csak bizonyítékot kapunk arra, hogy milyen fontos is az autó a Forma-1-ben.
Jean Alesi ötödik és hatodik.
Mansell most lazít egy kicsit, kényelmesen autózik. Nem, nincs igazam. Egy újabb kör-rekord.

Gazdasági tudását ezzel párhuzamosan az üzleti életben hasznosítja, a Radio Bridge-et, a magyar nyelvű Eurosport és az Autó-Motor magazint is magában foglaló médiavállalkozásba kezd. Mindebben társa jóbarátja, Héder Barna, akivel a kilencvenes években a tévénézők által is igen kedvelt párost alkotnak. Médiabirodalmukat 1999-ben azonban eladják, persze ez nem jelenti az üzleti életből való kiszállásukat.

Palik 2000-ben visszatér a képernyőre, hogy non-stop vezesse az mtv olimpiai közvetítését Sydneyből, majd 2001-ben hivatalosan is a Forma-1 első embere lesz Magyarországon, a Hungaroring Sport Rt. elnök-vezérigazgatója.

Munkáját itt is sikerek kísérik, a 2002-es Magyar Nagydíjat a Nemzetközi Autós Szövetség a szezon legjobban rendezett futamának választja. Palik az elnöki széket azonban még mindig igen gyakran hagyja el, vagy azért, hogy közvetítse a Forma-1-et a tévében, vagy azért, hogy raliversenyeken induljon. Az idei Párizs-Dakar ralin debütál, amelyet sikeresen be is fejez.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!