A javaslat ellen leginkább a McLaren igazgatója és a Williams első embere, Ron Dennis és Sir Frank Williams tiltakozik. A jelenlegi futamok közül jelen állás szerint három "retteghet". A döntéshozók szerint a Brit, a San Marinó-i és a Brazil Nagydíj jövője kérdéses, míg akad, aki szerint a Kínai GP-t csak két év múlva rendeznék meg. Változás még, hogy az Egyesült Államok Nagydíja szeptemberről júniusra kerül át, így egymás után rendezhetik a kanadai futammal.
A nikotin Európa ellen
Az amerikai vonal egyébként is erősödni látszik, hiszen Ecclestone fontolgatja a teljes kivonulást Európából, így ugyanis valamennyi érintett továbbra is élvezhetné a cigarettagyártók támogatását. Ugyanis az EU egyik, 1998-as döntése szerint a nemzetközi sportesemények (köztük a Forma-1) szervezői 2006 októberéig kaptak haladékot a dohányipari szponzorok kizárására. (Belgium és Ausztria buzgóságból már tavaly bevezette a szigorítást, ezért a FIA mindkét országtól megvonta a futam rendezési jogát.)
Az Európai Bizottság azonban tavaly a határidőt előrehozta 2005 nyarára, amit a száguldó cirkusz gazdái nem fogadták el. Pert indítottak az Európai Bíróságnál arra hivatkozva, hogy a Forma-1-es csapatok 2006-ig szóló szerződést kötöttek a dohányipari szponzorokkal, hiszen az EU eredeti döntése erre lehetőséget adott.
Mosolyogj és integess!
Ecclestone a nézők kiszolgálása érdekében is változtatni akar. A továbbiakban nem tűri el, hogy a versenyzők beszélgessenek, és ne figyeljenek a nézőkre a versenyt megelőző parádén. Azaz a vasárnap délelőtti tiszteletkörön, amikor egy kamion platóján viszik körbe a pilótákat, kötelező lesz integetni, és mosolyogni a rajongóknak. Aki erre nem hajlandó, komoly büntetésre számíthat.