További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
"Huszonnégy órát dolgoztunk naponta"
Pedig hétfőn még maga a francia cég sportigazgatója mondta, hogy esélyük sincs arra, hogy a monzai futamra befejezzék a munkát.
"Ugye egy pillanatig sem gondolták komolyan, hogy a Michelin nem felel a kihívásra? Az FIA új szabályértelmezése cselekvésre késztetett bennünket, s munkatársaim múlt szerda óta napi huszonnégy órában dolgoztak" - közölte Dupasquier. - "Akik ismerik az abroncsok világát, azok tisztában vannak azzal, hogy milyen nagyszerű eredményt értünk el ezzel. Ezért hálás vagyok a Clermont-Ferrandban dolgozó kollégáimnak."
Dupasquier nyilatkozata alig néhány órával követte Ross Brawn bejelentését, a Ferrari technikai igazgatója elismerte, - ezt késő délután a Nemzetközi Automobil Szövetség is megerősített - hogy a maranellói csapat jelentette fel a Michelint a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, s ezt követően született meg a gumi-ellenőrzés megszigorításáról szóló döntés.
|
Az FIA a mogyoródi verseny után figyelmeztette a Michelint használó csapatokat, ha jövő héten Olaszországban a futófelület mérete túllépi a megengedettet, akkor megbüntetik őket.
A francia gumigyártó abroncsait a Williams-BMW, a McLaren-Mercedes, a Renault, a Jaguar-Cosworth és a Toyota használja, és már a monzai teszt szerdai napján ki is próbálhatták az új, szabályos Michelineket.
A rekordidő alatt kifejlesztett és legyártott "papucsokkal" a mcLarenes David Coulthard a nap legjobb idejét futotta, míg csapattársa, Kimi Raikkönen második lett. A Magyar Nagydíj győztesének, Fernando Alonsónak, illetve a jaguaros Mark Webbernek viszont nem tetszettek az új gumik, hiszen mindketten defektet kaptak.
"Nem lehetett beállítani a kocsit"
"Egész nap gondjaink voltak az abroncsokkal, az autót nem sikerült rendesen beállítani a pályára" - nyilatkozta Mark Webber, aki a 12. időt érte el szerdán.
A williamses Ralf Schumachernek nem volt alkalma kipróbálni az átalakított Michelineket, keddi balesete után - amit az első vizsgálatok szerint a hátsó felfüggesztés törése okozott - egy ideig még nem ülhet autóba. A német pilóta Monzában, az első Lesmo-kanyarban csúszott ki, majd többször fel is borult, így nem csoda, hogy egy éjszakán át kórházban tartották. Sőt, az orvosok még szerdán reggel sem akarták kiengedni, de ekkor saját felelősségre elhagyta a betegszobát, és haza repült salzburgi otthonába.
A kis Schumacher ott lesz az Olasz GP-n
"Ralf már rendben van, semmi baja, de hétfőig nem csinálhat semmit, pihennie kell. Azt követően viszont megkezdheti a felkészülést az Olasz Nagydíjra, Monzában biztosan versenyezni fog" - nyilatkozta szerdán a kisebbik Schumacher szóvivője, Tomas Hoffman.
A 28 éves német pilótát a monzai gyakorlás utolsó két napján a Williams-BMW tesztpilótája, Marc Gené helyettesíti.