További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Az angol Guardian című lap ugyanis úgy tudja, a két brit csapat vezetői titokban találkoztak Charlie Whitinggal, az FIA technikai bizottságának vezetőjével.
Aggódik a Williams és a McLaren
Ron Dennis, Martin Whitmars a McLaren részéről, illetve Sir Frank Williams és Patrick Head a Williams-BMW-től elpanaszolta Whitingnak, hogy az új gumiellenőrzési szabályok miatt attól félnek, nem lesz esélyük a világbajnoki címért versenyezni az utolsó három futamon.
Amint arról korábban már írtunk, a Magyar Nagydíj után a Ferrari felhívta Charlie Whiting embereinek a figyelmét a Williamsek túl széles abroncsaira, akik a szabályokat megváltoztatva nem csak a verseny előtt, de utána is lemérték azokat. És, mint kiderült, az első gumik, amelyek a rajt előtt még szabályosak voltak, a leintés után tényleg kiszélesedtek, meghaladták a maximális 27 centimétert.
Az FIA azonnal felszólította a Michelint, hogy az Olasz Nagydíjra készítsen a reguláknak megfelelő abroncsokat, aminek - kisebb huzavona után - a francia gyár eleget is tett .
Ezekkel viszont, úgy tűnik, már nem lesznek olyan gyorsak a Williams és a McLaren autói, mint eddig, sőt, az sem kizárt, hogy még ezek sem mennek majd át a futamot követő ellenőrzésen, legalább is ezt tükrözi Martin Whitmars megbeszélés utáni nyilatkozata.
"Lehet, hogy a gumiügy miatt elveszítjük a világbajnokságot. Bár a Michelin új gumikat készített, még mindig nem lehetünk biztosak benne, hogy a verseny utáni ellenőrzésen minden simán megy majd. A változtatások nem igazán kedveznek nekünk" - aggódott az ezüstnyilak csapatigazgatója.
Csak a Renault nyugodt
Érdekes egyébként, hogy a harmadik Michelinekkel igen sikeresen szereplő csapat, a Renault nem vett részt a titkos ülésen, sőt, szerintük az új gumik még jobbak is lehetnek a régieknél. Ennek talán az autók közötti különbség az oka, hiszen míg a BMW és a Mercedes 120 fokos hengerelrendezésű motorokat gyárt, a Renault egyedüliként 111 fokos erőművel fut. Emiatt pedig alacsonyabban van a súlypontja a kocsinak, és így feltehetően a gumik is kevésbé kopnak el.
A Renault Magyarországon győztes pilótája, Fernando Alonso szerint egyébként az egész ügy túl van lihegve, egyszerűen csak arról van szó, hogy a Ferrari nem tudja elviselni a vereséget .
"A Michelin gumik jobbak ebben a szezonban, mint a Bridgestone-ok, ilyen egyszerű az egész. Komikusnak találom a kialakult helyzetet, amikor Schumacher, a Ferrari és a Bridgestone nyer, senki nem panaszkodik a gumijaik miatt, most, hogy veszítenek, azonnal katasztrófahangulatot teremtenek" - kritizálta a Ferrarit a 22 éves spanyol.
Az olaszok legjobb pilótája, Michael Schumacher viszont nem foglalkozik a gumikkal, inkább annak örül, hogy a múlt heti monzai teszten valószínűleg megoldódtak a vörösök problémái.
"Monzában újra a régiek leszünk"
"Úgy érzem, a három és fél nap tesztelésnek meg lesz az eredménye, Monzában újra a régi formánkban leszünk" - bizakodott az ötszörös világbajnok. - "A szezon utolsó része nagy kihívás lesz, de semmi bajom ezzel, számítottam rá, hogy nem lesz könnyű a győzelem. Az utóbbi szezonokban összeszedett tapasztalatok, és az akkori győzelmek tudatában viszont koncentráltan és nyugodtan dolgozhatunk."
Schumacher konkrétan beszél arról is, miben fejlődött a gyakorlás alatt a Ferrari.
"Új aerodinamikai elemeket próbáltunk ki a vasárnapi versenyre, és fontos számítógépes adatokkal is gazdagodtunk. Kétségtelen, hogy a monzai nehéz verseny lesz, de reális esélyünk van a győzelemre. Bármi is történjék, mindent meg fogunk tenni azért, hogy változtassunk az utóbbi versenyek tendenciáján, és újra mi legyünk az élen" - mondta a német versenyző, aki legutóbb június közepén, a Kanadai GP-n tudott győzni.