Ecclestone vasárnapi időmérőt akar

2003.09.22. 13:56
A Forma-1 főnöke szerint a nézők túl keveset látják kedvenceiket a pályán, ezért sűríteni akarja a hétvégék menetrendjét.
Bernie Ecclestone az idén többször is beszélt arról, mennyire unalmasnak tartja a Forma--es1 hétvégék programját. Az F-1 főnöke leginkább az egykörös kvalifikációs rendszert bírálta, ám a Bildnek adott interjúja alapján úgy tűnik, az egész háromnapos menetrendet át akarja alakítani. "A vasárnapi menetrend vicc, nem lehet, hogy a nézők órákat várjanak az F-1-es kocsikra" - nyilatkozta az igazgató.

Négyórás teszt, három szabadedzés

Ecclestone szerint az lenne a legjobb, ha pénteken fél kilenc és fél egy között tesztelhetnének azok a csapatok, amelyek idény közben kevesebb privát gyakorláson vesznek részt, majd délután kettő és három között egy szabadedzésen már mindegyik autó pályára gurulhatna.

Az idei menetrend:
Péntek:
8.30-10.30: tesztedzés
12.00-13.00: 1. szabadedzés
14.00-15.00: 1. időmérő

Szombat:
10.00-10.45: 2. szabadedzés
11.15-12.00: 3. szabedzés
13.30-13.45: warm-up (bemelegítés)
14.00-15.00: 2. időmérő

Vasárnap:
14.00: a verseny rajtja

Szombaton két újabb szabadedzéssel - tizenegytől délig, illetve fél egytől fél kettőig - indulna a program, majd kettő és három között tartanák meg az első időmérőt, amely a vasárnapi, rajtfelállást eldöntő kvalifikáció indulási sorrendjét határozná meg.

Az első időmérő után még nem kellene azonnal a zárt parkolóba vinni a kocsikat, a szerelők este hatig dolgozhatnának, és csak hattól másnap reggel nyolcig kellene a közös garázsba zárniuk a gépeket.

Csak két órával a rajt előtt derülne ki a startfelállás

A terv szerint vasárnap reggel nyolckor vihetnék el az autókat, melyekkel a pilóták tizenegy és fél tizenkettő között a bemelegítésen vennének részt.

Az új menetrend
Péntek:
8.30-12.30: teszedzés
14.00-15.00: 1. szabadedzés

Szombat:
11.00-12.00: 2. szabadedzés
12.30-13.30: 3. szabadedzés
14.00-15.00: 1. időmérő
18.00-8.00: parc fermében az autók

Vasárnap:
11.00-11.30: warm-up (bemelegítő edzés)
12.00-13.00: 2. időmérő
13.00-13.30: parc fermé
14.00: a verseny rajtja

A legnagyobb újítás pedig ez után következne, a startsorrendet meghatározó második időmérő ugyanis délben, mindössze két órával a nagydíj rajtja előtt kezdődne. Annak végeztével fél órára - egytől fél kettőig - el kéne zárni az autókat, majd fél órával a futam előtt kaphatnák vissza ismét a csapatok a kocsijaikat, hogy aztán kettőkor elindulhasson a futam.