Egy maláj versenyző pályázik Baumgartner F-1-es helyére

2003.10.22. 15:37
Úgy tűnik Alex Yoong lesz Baumgartner Zsolt legkomolyabb konkurense a Jordan második számú kocsijáért. az F1-es csapat névadó főnöke állítólag a maláj pilótának is ajánlatot tett: ha fizet, versenyezhet a csapatában.
A Jordan nemrég szerződést ajánlott a magyar pilótának a 2004-es szezonra, de úgy tűnik, a maláj versenyzőnek is felkínálta az egyik autóját. (Yoong 2001-ben és 2002-ben már indult F-1-es futamokon a Minardival, de tavaly a kis olasz-ausztrál gárda a gyenge teljesítményei miatt a szezon közben bocsátotta el.)

"Valóban kaptam ajánlatot, ha fizetek, újra a Forma-1-ben vezethetek. Remélem, összejön a dolog, de újabb szponzorokra lesz szükségem, ha ismét versenyezni akarok. Ráadásul rengeteg pilóta áll sorba Forma-1-es helyért, sokuknak pedig már a szükséges pénze is megvan" - nyilatkozta szerdán Yoong, és bár konkrétan nem árulta el, melyik csapat kereste őt meg, valószínűleg a súlyos anyagi gondokkal küszködő Jordanról lehet szó.

Ezt látszik alátámasztani Eddie Jordan tuajdonos hét eleji bejelentése, melyben nem tagadta, elképzelhető, hogy csapata elhagyja a Forma-1-et.

Amerikai csapat lehet a Jordanből

"Eszem ágában sincs kiszállni a Forma-1-ből, de lehet, hogy mégis erre kényszerülök. A nagy motorgyártók ugyanis lehetetlenné teszik a privát csapatok fennmaradását. Egy gyári motor nekünk megfizethetetlenül drága, szerintem a motorszállítóknak elérhető csomagokat kellene felkínálniuk a privát istállók számára" - panaszkodott a becslések szerint 25 millió eurós adósságot felhalmozott Jordan GP tulajdonosa.

Az ír üzletember, hogy megmentse F-1-es alakulatát, néhány hetet eladta a csapat részvényeinek 49,9 százalékát egy Merrion Capital nevű, ír spekulánsok birtokolta konzorciumnak, de ha még így sem sikerül kimásznia a gödörből, akkor a maradék 50,1 százaléktól is meg kell válnia.

Jelentkező már van is, még pedig a legsikeresebb amerikai versenyistálló tulajdonosa, Roger Penske, aki a pletykák szerint a Mercedesszel és az indianapolisi versenypálya tulajdonosával, Tony George-dzsal közösen venné meg a részvényeket, hogy létrehozhasson egy amerikai kézben lévő F-1-es alakulatot.