További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
A Toyota nem gyanúsított
A német rendőrség a modenai ügyészség kérésére vizsgálta át a gyanúsított lakását, majd utána a kutatást a Toyota kölni gyárában is folytatták. Számítógépes programokat és különböző iratokat foglaltak le, majd kihallgatták a mérnököt, akit viszont még aznap szabadon engedtek.
Mind a rendőrség, mind a Toyota kiemelte, hogy az eljárás nem a japán cég, hanem kizárólag a szakember ellen irányul.
"Az mérnököt október 30-án hallgatta ki a kölni rendőrség, de még aznap délután elengedték, sőt, folytatta is a munkát a gyár aerodinamikai részlegében" - nyilatkozta Andrea Ficarelli, a Toyota sajtófőnöke.
A Ferraritól jöhetett a füles
Nem tudni biztosan, ki kezdeményezte az eljárást, de az tény, hogy az olasz hatóságok csak egy konkrét feljelentés után kérhetik egy külföldi rendőrség segítségét, és mivel ezúttal a modenai - itt van a Ferrari központja - ügyészség lépett akcióba, szinte biztos, hogy az olasz csapat értesítette a hatóságokat.
Az említett mérnökről viszont, személyiségi jogainak védelme miatt, egyelőre csak annyit tudni, hogy az aerodinamikai tervezőrészleg tagja, és két éve került a Ferraritól a Toyotához. Egyelőre csak az szólhat ellene - amennyiben semmilyen más konkrét bizonyítékot nem találtak nála -, hogy az idei F-1-es Toyota nagyon hasonlít a tavalyi Ferrarira.
Ezt egyébként a Toyota vezetői sosem tagadták, sőt, májusban, a magyar Formula című lap újságírójának a Toyota egyik fiatal olasz mérnöke el is ismerte, hogy a Ferrarit tekintették követendő példának.
"Természetes, hogy a Toyota hasonlít a Ferrarira"
"A Forma-1 a folyamatos fejlődésről szól, melyhez elengedhetetlen, hogy egymás ötleteit is felhasználjuk. Ha az egyik csapat kitalál valamit, egy ahhoz hasonló alkatrész hamarosan megjelenik szinte az összes többi autón is. Fontos viszont, hogy hasonló, ugyanis mindenki megpróbál valami újat hozzátenni a már meglévő információkhoz, amely tizedmásodpercekkel jobb eredményt jelenthet a pályán. Így aztán természetes, hogy a Toyota idei, TF103-as kasztnija hasonlít a tavalyi Ferrarihoz. Persze rengeteg dologban különbözik is attól, hiszen az lesz a győztes aki úgy tud újítani, hogy a változtatásokat nem minősítik szabálytalannak, " - mondta egy hivatalos tesztnapon, a franciaországi Le Castellet-ben a japán csapat egyik szakembere.