További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
-Igen, csodás történet az egész, három napja úgy tűnt, mindennek vége. De a menedzserem, Frank Tamás szerencsére rettentően kitartó volt, neki köszönhető, hogy összejött a Minardi- szerződés.
Index: Viszont nem lesz könnyű dolga az F-1 legkisebb költségvetésű istállójánál.
-Tudom, de nagyon boldog vagyok, hiszen a lényeg, hogy jövőre a Forma-1-ben vezethetek. Óriási sikernek tartom, még akkor is, ha a legkisebb csapatnál kapok lehetőséget. A lényeg, hogy ott leszek jövőre minden versenyen.
Index: Gondolt már arra, milyen elődjei voltak a Minardinál?
-Persze, tudom, h a Minardiból korábban már olyan nevek kerültek ki, mint Fisichella, Trulli, Alonso vagy épp a legutóbbi felfedezett, Mark Webber. Ők ma mindannyian sokkal jobb csapatoknál versenyeznek, és ez mindenképpen további motivációt jelent nekem.
Index: Önnek viszont először a csapattársával, Gianmaria Brunival kell majd megküzdenie. Ismeri már őt?
A Minardi kisebb szponzorokat is szívesen lát
Frank Tamás szerint a Minardi-szerződés remek hirdetési lehetőséget jelent a kisebb magyar támogatóknak is.
Mikor írják alá a szerződést?
-Hétfőn este repülünk Londonba, ahol a Minardi vezetőivel aláírjuk a szerződést a következő szezonra.
A Jordan jobb csapatnak tűnik a Minardinál, de biztos van, ami az olasz-ausztrál istálló mellett szól.
-Természetesen, például az, hogy sokkal jobb feltételeket kínált, mint a Jordan. Mind a két Minardi autón hirdethetnek a magyar szponzorok, az istálló pedig sok F-1-es eseményt szervez majd az egész szezon alatt. Magyarországra hozzák például a kétüléses F-1-es autójukat is.
De az F-1-es reklámokhoz százmilliók kellenek, nem?
-Ez általában így van, de egyedi lehetőségként a Minardi minden futamra biztosít hirdetési felületet a kisebb szponzoroknak is, amelyeket mi értékesíthetünk. Lehetnek tehát 20-30 millió forintot érő logók is az autón, nem kell feltétlenül többszáz millió forint ahhoz, hogy valaki a Forma-1-ben reklámozzon.
-Brunival 1999-ben ugyan abban a sorozatban versenyeztünk. Néha ő volt a gyorsabb, néha én. A szezon elején még általában előttem volt, de az idény végén már én kerültem kisebb fölénybe. Az elsődleges célom természetesen, hogy gyorsabb legyek nála.
Index: És mik a további tervei?
-Minél több versenyt be akarok fejezni, és néhány pontot összegyűjteni. Előbbire nagy esélyem van, hiszen tavaly csak kétszer fordult elő, hogy egyik Minardi sem ért célba.
Index: Korábban úgy tűnt, hogy a Jordanhez szerződik. Az ír csapat autói idén nem sokkal voltak jobbak a Minaradi gépeinél, lehetséges, hogy jövőre utolérjék őket?
-Szerintem elképzelhető, hogy a Jordan-Forddal egy szintre kerüljön a csapat. Eddig úgy néz ki, ugyan olyan Cosworth-motorokot használhatunk, mint ők, így ebből a szempontból nem lesz különbség az autók között. Várhatóan a kasztnik közötti eltérések döntik el, melyik lesz a jobb kocsi.
Index: Tudja már, hogy mikor próbálhatja ki először a Minardi-Cosworth-t?
-Egyelőre annyi biztos, hogy ma, vagyis hétfőn este repülünk Londonba, ahol kedden aláírjuk a szerződést a Minardi vezetőivel. Az első tesztek várhatóan január közepén lesznek, és folytatódnak az első versenyig.
Index: Azzal, hogy hivatalos F-1-es pilóta lesz, az élete is mozgalmasabbá, változatosabbá válik. Ráadásul a munkaadóinak a központja Olaszországban van, így valójában külföldön fog dolgozni.
-Egy olasz csapatnál fogok versenyezni, de nem kell Olaszországba költöznöm. Továbbra is itthon fogok készülni, a versenyek között Magyarországon leszek.
Index: A hétvégén, amikor úgy tűnt, vége az F-1-es álmainak, biztosan gondolta arra, hogyan folytatódhat a pályája. Mi lett volna, ha nem jön össze a Minardi-szerződés?
Ha nem sikerült volna bekerülnöm a Forma-1-be, folytathattam volna a Forma-3000-ben vagy lehettem volna tesztpilóta a Jordannél. De szerencsére most már egyikkel sem kell foglalkoznom.