A Mol a támogatás dupláját kérné vissza Baumgartneréktől

2004.01.15. 17:18
A novemberben ígért 380 millió helyett alapból csak hatvanat adott volna Baumgartner Zsolt Forma–1-es indulásához a Mol. Ezzel szemben igényt tartott volna 120 millió forint értékű jegyekre. Az olajtársaság ügyvezető igazgatója úgy véli, az össztámogatás nagyon jó esetben akár a 4–500 millió forintot is elérhetné. Szórád József szavaiból kiderült, nemcsak Frank Tamással, de a Minardi gyenge eredményeivel is gondjuk volt.
A Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium (GyISM) sajnálattal értesült arról, hogy Baumgartner Zsolt menedzsmentje nem tudott megállapodni a Mollal, így veszélybe került a pilóta Forma–1-es szereplése. A minisztérium közleményében sajnálatát fejezte ki, de bízik benne, hogy a menedzsment a közeljövőben eleget tud tenni a decemberben kötött szerződésben vállalt kötelezettségeinek, és lehetővé válik, hogy a négymillió dolláros szponzori támogatás mellé az állam is befektesse az ennek az összegnek megfelelő 844 millió forintot.

„A GYISM a kormányhatározatnak megfelelően továbbra is tartja az ajánlatát, hiszen még van néhány nap a megegyezésre” – jelentette ki Szigetvári Viktor. Az MTI értesülései szerint a Mol a teljesítményarányos támogatást a befejezett futamokhoz és a megszerzett pontokhoz kötné. A menedzsment szerint viszont ez a technikai sportok területén nem vállalható.

60 millióért 120 millió

Az Index információi szerint a MOL hatvanmillió forintot tett volna le az asztalra az első tíz futam után (versenyenként hat-hat milliót), és további ötmilliót minden egyes befejezett futam után. Amennyiben Baumgartner pontszerző helyen végez, begyűjtött pontonként tizenöt milliót kapott volna. Ez merőben más, mint a novemberben előterjesztett, első szponzorációs szándéknyilatkozat.

Tehát, ha minden versenyen célba ér, az plusz kilencven millió, viszont ismerve az autó képességeit, a pontszerzésre kevés esélye lett volna bárkinek. Azaz ahhoz, hogy a novemberi szerződéstervezetben foglalt 380 millió forint összejöjjön, Baumgartnernek legalább tizenöt pontot kellett volna szereznie. Tavaly a Jordan Ford az összes futamon szerzett összesen tizenhármatat.

Ezzel szemben az olajtársaság kért volna a Magyar Nagydíjra tíz darab jegyet a Super Gold tribünre, ötven darabot a Gold tribünre és százat Silver tribünre. Ezenkívül az európai futamokra ötven, a tengerentúli versenyekre tíz darab jegyre tartottak igényt. Ez számításaink szerint mintegy 120 millió forintnak felel meg.

Az olajtársaság a jegyekért sajtótájékoztatókat szervezett volna

A Mol Rt. csütörtök délutáni sajtótájékoztatóján Szórád József, a társaság ügyvezető igazgatója a novemberi támogatási összeget háromszázmillió forintban állapította meg, a mostanihoz hasonló elosztásaban. Az igényelt jegyek százhúszmillió forintos összegét technikai költségnek nevezte, amit, például, sajtótájékoztatók szervezésére fordítottak volna. Szórád kitért arra is, hogy a cég bizalma miért rendült meg Baumgartner menedzserében, Frank Tamásban: „Verbálisan értesültünk csupán a Minardi-szerződésről”. Újságírói kérdésre, hogy ez mit jelent pontosan, az ügyvezető annyit válaszolt: „a sajtóban olvastuk”.

A horvát támogatás is téma volt
Az eseményen a Horvát Labdarúgó Szövetséggel (HNS) kedden kötött – médiaértesülések szerint 2,1 milliárd forintról szóló – szerződés is szóba került. „Ebből az összegből nullákat le kell venni” – jegyezte meg Szórád József. Szavai és logikája szerint tehát legfeljebb 21 millió forintot szánnának a horvát foci támogatására, mindezért (sajtófotók tanúsága szerint) mezreklámot kapna a Mol.
A Minardi találtatott könnyűnek

A cég ügyvezető igazgatója szerint 150 millió forintot érne, ha a versenyző legalább tíz Forma–1-es futamon célba érkezne, és az össztámogatás nagyon jó esetben akár a 4–500 millió forintot is elérhetné. A Molnak reklám szempontjából leginkább az idei világbajnokság első négy, valamint a későbbi európai – köztük a hungaroringi – viadalok élveznek elsőbbséget.

A cég január elején azért kért részletes tájékoztatást a menedzsmenttől, mert úgy vélte, hogy a korábban felmerült Jordan-lehetőség után mást ért volna a Minardival történő megegyezés. Az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy az elmúlt három évben az ír csapat 41, míg az olasz–ausztrál istálló mindössze két pontot szerzett a futamokon. Szórád szerint a Jordant tavaly már jól megismerték, betekinthettek az elképzelésekbe, és ugyanezt várták a Minardi esetében is.

Az ügyvezető igazgató rendkívül precíz ajánlatnak nevezte a mostanit, amelyet február 29-ig tart fenn, noha Baumgartner Zsolt menedzsmentje csütörtökön kora délután elutasította azt.