Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

'Senna lehetett volna Schumacher csapattársa'

2004.01.20. 11:28
A Ferrari csapatfőnöke elárulta, 1993-ban szerződtetni akarta a tíz éve elhunyt brazil legendát. A bizarr orrú új Williamshez hasonlóan az olaszok új, hétfőn bemutatandó autója is 'meglepő' vezetőszárnyat kap.
Idén lesz tíz éve, hogy Ayrton Senna, a legendás, háromszoros Forma-1-es világbajnok meghalt az imolai futamon. Ebben a szezonban az összes nagydíjon - különösen a San Marinó-i GP-n, április végén - megemlékeznek majd a brazil pilótáról, de a Ferrari csapatfőnöke, Jean Todt egy sajtótájékoztatón máris visszagondolt a tragikus sorsú klasszisra.

A maranellóiak vezetője elárulta, ha a brazil legenda nem hal meg, elképzelhető, hogy ő lett volna Michael Schumacher csapattársa az olasz istállónál.

"Érdekelte a Ferrari"

"Nem sokkal azután, hogy a Ferrarihoz kerültem, tárgyaltam Sennával. Szerződtetni szerettem volna, de mivel akkoriban még közel sem volt olyan erős a csapatunk, mint ma, nem bíztam benne, hogy sikerrel járok. Senna viszont komolyan vette a beszélgetésünket, érdeklődött a Ferrari iránt, és nem zárta ki, hogy 1995-ben hozzánk igazol" - emlékezett vissza egy olaszországi sajtótájékoztatón Todt.

A francia menedzser az 1993-as monzai futam idején kereste meg Sennát, aki viszont a következő szezonra már aláírt a Williamshez, Schumachert pedig végül 1996-ban vitte a Ferrarihoz. Kettejükkel valószínűleg minden idők legerősebb csapata jött volna össze, hiszen Senna negyvenegy, Schumacher pedig eddig hetven futamot nyert.

Az említett hétfői sajtótájékoztató fő témája az új F-1-es Ferrari volt. A gép neve '655' lesz majd, és január 26-án mutatják be az istálló maranellói központjában. Todt a kocsiról nem akart részletesen nyilatkozni, de azt elárulta, lesznek rajta meglepetések.

"Az első szárny meglepő lesz"

"Az autóról csak annyit mondanék, hogy az új első szárny formája lesz a legnagyobb meglepetés" - mondta titokzatosan Todt.

A Williams-BMW a 2004-es kaszniján egy eddig még nem látott, a sajtó által "agyarnak" nevezett első szárny-kialakítással mutatkozott be, és a prezentációt követően a Ferrari és a Renault is jelezte, érdekesnek tartják az ötletet.