További Forma-1 cikkek
- A volt F1-es pilóta les*ggfejezte Fernando Alonsót az Ausztráliában történtek miatt
- Súlyosan megbüntették Fernando Alonsót az Ausztrál Nagydíj után
- Max Verstappen kiesett, Carlos Sainz behúzta pályafutása harmadik futamgyőzelmét Ausztráliában
- Ausztráliában is Verstappené lett a pole-pozíció, Hamilton már a Q2-ben kiesett
- Alexander Albon összetörte autóját, de csapattársa nem folytathatja az Ausztrál Nagydíjat
"Szórják a pénzt"
"Könnyedén futhatunk akár húsz versenyt is egy szezonban. Mindössze az kell hozzá, hogy a csapatok negyvenről harminc napra csökkentsék a privát tesztjeiket" - nyilatkozta kedden a Gazzetta dello Sportnak Ecclestone, aki úgy gondolja, az istállók szórják a pénzt.
"Az a gond, hogy a csapatok minden pénzt elköltenek, képtelenek takarékoskodni. Nézzük csak a szállítási költségeket. A nagycsapatok negyvenöt tonnányi terhet visznek magukkal, amikor húsztonnányi is elég lenne. A tesztelésekre pedig száz fős stábbal járnak, ami egyszerűen őrültség" - bírált a 73 éves üzletember.
Ázsia három új nagydíjat is rendezhet
Az F-1 mindenható ura elmondta azt is, hogy Európán kívüli akarja megrendezni a két új versenyt, ugyanis az öreg kontinensen már nem éri meg nagydíjat tartani. "A következő tíz évben az európai F-1-es futamok gazdaságilag a harmadik világ szintjére süllyednek, a jövő Indiában, Törökországban és Koreában van" - nyilatkozta Ecclestone.
Az európai országok esélyeit a 2006-tól életbe lépő európai uniós dohányellenes szabályozás csökkenti leginkább, melynek értelmében tilos lesz a cigarettamárkák reklámja nyilvános helyeken.
Az utóbbi harminc évben a Forma-1-es csapatok költségvetésének legnagyobb részét a kocsikra festett dohánylogókból származó pénz jelenti. A tíz F-1-es istállóból még idén is ötnek dohánykonszern a főszponzora.
A tradíció és a nézettség megmentheti Európát
Ecclestone néhány helyszín rendezőit már konkrétan is megfenyegette azzal, hogy elveszítik futamukat. Az olaszországi Imola és az angliai Silverstone aggódhat leginkább, ám valószínű, Ecclestone valójában nem akarja száműzni a naptárból a tradicionális versenyeket, inkább csak megpróbál nyomást gyakorolni rájuk; a két említett verseny televíziós nézettsége minden évben az elsők között van.
Imolában viszont tavaly a kétharmadára esett vissza a nézőszám, ezért Ecclestone kijelentette, 2005-ben már nem rendez ott versenyt. Silverstone-ban pedig évek óta késlekednek a szervezők a pálya felújításával, ezt kifogásolja leginkább az F-1 első embere. "Silverstone-nak nincs jövője, a pálya komoly rekonstrukcióra szorul. Új bekötőutak és parkolók kellenek" - mondta Ecclestone.