Ecclestone húsz Forma-1-es versenyt akar

2004.02.03. 13:59
A Forma-1 mindenható vezetője, Bernie Ecclestone tizennyolcról húszra növelné a szezonbéli versenyek számát. Az új futamok szigorúan Európán kívüliek lehetnének, az öreg kontinensen ugyanis szerinte gazdaságilag már nem érdemes nagydíjakat rendezni. Két tradicionális futamot - az imolait és a silverstone-it - már konkrétan meg is fenyegette.
A Forma-1-ben 2003-ig maximum tizenhét versenyt rendeztek egy szezonban, idén viszont már tizennyolc nagydíjt futnak. A plusz futam növeli a csapatok költségeit, ennek ellenére Bernie Ecclestone úgy gondolja, hamarosan még tovább, húszfutamosra növekedhet az idény.

"Szórják a pénzt"

"Könnyedén futhatunk akár húsz versenyt is egy szezonban. Mindössze az kell hozzá, hogy a csapatok negyvenről harminc napra csökkentsék a privát tesztjeiket" - nyilatkozta kedden a Gazzetta dello Sportnak Ecclestone, aki úgy gondolja, az istállók szórják a pénzt.

"Az a gond, hogy a csapatok minden pénzt elköltenek, képtelenek takarékoskodni. Nézzük csak a szállítási költségeket. A nagycsapatok negyvenöt tonnányi terhet visznek magukkal, amikor húsztonnányi is elég lenne. A tesztelésekre pedig száz fős stábbal járnak, ami egyszerűen őrültség" - bírált a 73 éves üzletember.

Ázsia három új nagydíjat is rendezhet

Az F-1 mindenható ura elmondta azt is, hogy Európán kívüli akarja megrendezni a két új versenyt, ugyanis az öreg kontinensen már nem éri meg nagydíjat tartani. "A következő tíz évben az európai F-1-es futamok gazdaságilag a harmadik világ szintjére süllyednek, a jövő Indiában, Törökországban és Koreában van" - nyilatkozta Ecclestone.

Az európai országok esélyeit a 2006-tól életbe lépő európai uniós dohányellenes szabályozás csökkenti leginkább, melynek értelmében tilos lesz a cigarettamárkák reklámja nyilvános helyeken.

Az utóbbi harminc évben a Forma-1-es csapatok költségvetésének legnagyobb részét a kocsikra festett dohánylogókból származó pénz jelenti. A tíz F-1-es istállóból még idén is ötnek dohánykonszern a főszponzora.

A tradíció és a nézettség megmentheti Európát

Ecclestone néhány helyszín rendezőit már konkrétan is megfenyegette azzal, hogy elveszítik futamukat. Az olaszországi Imola és az angliai Silverstone aggódhat leginkább, ám valószínű, Ecclestone valójában nem akarja száműzni a naptárból a tradicionális versenyeket, inkább csak megpróbál nyomást gyakorolni rájuk; a két említett verseny televíziós nézettsége minden évben az elsők között van.

Imolában viszont tavaly a kétharmadára esett vissza a nézőszám, ezért Ecclestone kijelentette, 2005-ben már nem rendez ott versenyt. Silverstone-ban pedig évek óta késlekednek a szervezők a pálya felújításával, ezt kifogásolja leginkább az F-1 első embere. "Silverstone-nak nincs jövője, a pálya komoly rekonstrukcióra szorul. Új bekötőutak és parkolók kellenek" - mondta Ecclestone.