Szerdán mutatkozik be az új Minardi

2004.03.02. 15:41
A Minardi csapat már február elején kipróbálta a 2004-es sezonra épített kocsiját, de a hivatalos bemutatót csak szerdán délután tartja a vasárnapi idénynyitó futam helyszínén, Melbourne-ben. Az autó új fényezése ekkor lesz először látható, de még nem tudni, milyen lesz pontosan, mivel a főszponzor kiléte is csak szerdán derül ki.
A Minardi csapat már február elején elkezdte tesztelni a 2004-es szezonra épített autóját, PS04B-t, hivatalos bemutatót viszont még nem tartott az olasz istálló. Szerdán délután háromkor, melbourne-ben, ottani idő szerint végre a nyilvánosság elé kerül az új gép az új fényezésével.

Kérdés, ki lesz a főszponzor?

A színek persze minden bizonnyal nem változnak jelentősen, a fekete alap marad, a szponzorok, különösen az új főszponzor kiléte lesz érdekes újdonság: az első számú támogató vagy egy kínai multinacionális vállalat vagy pedig a fürdőszoba felszereléseket gyártó holland Wilux cég lesz.

A csapat jövője tehát biztosított, mint ahogy az Baumgartner Zsolté is. A magyar pilóta egy évre írt alá a Minardihoz.

Baumgartner megkapta a doppingszerek listáját
A hétvégi program közelségét jól jelzi, hogy Baumgartner Zsolt kézhez kapta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által kiadott hivatalos doppinglistát, valamint azt a levelet, mely minden pilóta figyelmét felhívja azokra az előírásokra, melyek az év közben szedhető gyógyszerekre vonatkoznak.
"A doppinglista megszokott dolog a Forma-1 világában csakúgy, mint bármely más sportágban. Különösebb jelentősége persze nincs az ügynek, hiszen nem nagyon van olyan pilóta, aki mondjuk szteroidokkal élne. De elképzelhetetlennek tartok bármilyen más visszaélést, így a stimuláló szerek használatát is. Az autóversenyzésnél a tiszta fej a legfontosabb és a koncentráltság" - jegyezte meg a magyar pilóta.
"A menedzsmentem intézte az ügyeimet, szerencsére végül minden rendben lett. Hálás vagyok a Minardi vezetőinek, hogy toleránsak voltak a tárgyalások idején" - nyilatkozta Melbourne-ben Baumgartner.

A 23 éves versenyző kedvét az sem veszi el, hogy minden bizonnyal általában az utolsó sorból kell majd nekivágnia a versenyeknek.

Baumgartner a maximumra törekszik

"Nem érdemes azon keseregni, hogy valószínűleg a mezőny végéről kell majd indulnunk. Abból kell gazdálkodnunk, amink van, a lehetőségekhez képest ki kell hoznunk a maximumot az autóból. A legfontosabb, hogy a hasonló képességű csapatokkal felvegyük a versenyt. Az új autóval pedig, amely jobb, mint a tavalyi Minardi volt, szerintem versenyben is lehetünk velük" - mondta az ausztrál újságíróknak az első magyar F-1-es pilóta.

A Minardi csapatfőnöke, Paul Stoddart már hozzászokhatott az utóbbi években az utolsó helyekhez, ám szerinte, ha csak az élcsapatok költségvetésének a negyedéből gazdálkodhatnának, már sokkkal versenyképesebbek lennének.

"Százmillióval már veszélyesek lennénk"

"A Forma-1 eszi a pénzt, a gazdagok gazdagabbak, a szegények egyre szegényebbek lesznek. Persze még mi is őrületes pénzeket költünk el szezononként, de mi évi negyvenmillió a Ferrari négyszáz milliójához képest? - nyilatkozta egy melbourne-i sajtótájékoztatón Stoddart. - A költségvetésünk csak tiezede a Ferrariénak, viszont teljesítményben megközelítjük a vöröseket, csak két százalékkal vagyunk rosszabbak náluk az időeredményeket tekintve. Mi gazdálkodunk a legjobban a pénzünkkel, ha lenne ilyen világbajnokság, már 21-szeres győztesek lennénk. Ha csak százmilliónk lenne szezononként, már komolyan számolniuk kellene velünk a nagyoknak!"