Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Baumgartner a szabadedzésen csapattársa és a két Jordan előtt

2004.03.05. 09:58
Az idei első Forma-1-es futam, az Ausztrál Nagydíjat megelőző szabadedzésen Baumgartner Zsolt remekül ment és előbb csapattársát Brunit, majd a második szabadedzésen mindkét Jordan autót megelőzte. Mint elmondta, egyre jobban érzi az autót és bizakodva tekint a vasárnapi futam elé.
Magyar idő szerint pénteken kora hajnalban a szabadedzésekkel megkezdődött az idei Forma-1-es világbajnoki sorozat első versenye, az Ausztrál Nagydíj.Az első edzésen Baumgartner Zsolt eleinte a csapattal egyeztetett taktika szerint csak ismerkedett a pályával, és különböző beállításokat gyakorolt. A magyar pilóta többször is visszatért a boxba, hogy újabb módosításokat hajtsanak végre az autón. Az edzés végére aztán Zsolt javaslatainak megfelelően sikerült a mérnököknek és a szerelőknek egy olyan új beállítást találniuk, ami segítségével a magyar pilóta minden körben megjavította korábbi idejét, és az edzés végére megelőzte csapattársát, az olasz Gianmaria Brunit.

A két Jordan is mögötte

#alt#A két órával későbbi második edzésen Baumgartner is és Bruni is tovább tudott javítani időeredményein, és mindketten az 1.30-as határ alá kerültek, ami viszont nem sikerült a Jordanben bemutatkozó Pantanonak, és a szintén a Jordan-pilóta Timo Glocknak. Ez azt jelenti, hogy a második szabadedzésen a Vilux Minardi Cosworth a várakozásoknál jobban szerepelve a két Jordan autót is maga mögé utasította, és az élmezőnyhöz képest is csökkenteni tudta a korábban nagyobbra kalkulált hátrányét.

Mindkét futamot Michael Schumacher nyerte, megelőzve csapattársát Rubens Barrichellot, ami azt sejteti, a Ferrarit idén sem lesz könnyű lehagyni. A harmadik helyre az időeredmények alapján mindkétszer, némi meglepetésre a - Renault pilótája, Trulli ért be.

"Örültem, hogy az első tréningen gyorsabb voltam mint Bruni"

"Örülök, mert ma délelőtt hatalmas teher alól szabadultam fel, hiszen oly sok kellemetlen, és idegtépő nehézség után végre versenyautóba ülhettem" - nyilatkozta a magyar pilóta. "Az első szabadedzést megelőzően a csapattal még egyszer egyeztettünk, és az volt a kérésük, hogy mindketten törekedjünk a biztonságra, nehogy egy buta hiba miatt elvesztegessük az értékes edzésidőt" - tette hozzá.

#alt#"A csapat kérésének eleget is tettünk és meglehetősen óvatosan kezdtünk, eleinte tényleg csak szoktuk a pályát. Nekem különösen a fékkel és a súlyelosztással volt gondom, amin igazából nem is sokat tudtunk javítani, így az éjszakára marad, hogy a holnapi időmérésen már jobb legyen" - értékelte az első szabadedzést Baumgartner.

"Az első edzés végére ennek ellenére fokozatosan javultunk, és egyre gyorsabb köröket mentem, így végül több mint 3 tizeddel voltam gyorsabb, mint Bruni. Ennek azért örültem különösen, mert csapattársam sokkal jobban ismeri az autót, hiszen tavaly a Minardi tesztpilótája volt, és nem nagyon gondoltam arra, hogy már az idény első edzésén lehetőségem lesz megelőzni őt".

Megelőzték a két Jordant

Baumgartner elmondása szerint az egy órával később esedékes edzésre már kisütött a nap, melegebb lett, az aszfalt hőmérséklete is emelkedett, de még mindig nagyon piszkos volt a pálya. Ekkor a csapattal történt megbeszélés alapján úgy döntöttek, hogy kevesebb kört megy, mivel az új szabályok miatt figyelniük kell arra is, hogy egy motorral kell végigmenni a hétvégét. Áttértek versenybeállításra, de ezzel több gondja is volt. "Kicsit csúszkált az autó, és a pálya középső szekciójában kisebb hibákat vétettem, aminek következtében elmaradtam Bruni idejétől. A mérnökök úgy értékelték, ha nem hibázok, akkor közel egy másodperccel mehettem volna gyorsabban. A csapat mindenesetre örömmel konstatálta, hogy két Jordant is megelőztünk, ráadásul úgy, hogy Pantano kétszer annyi kört ment, mint én"- nyilatkozta az első magyar Forma-1-es pilóta.

"Egyre jobban érzem az autót"

"Összességében annyit mondhatok, hogy boldog vagyok, mivel jól sikerült a bemutatkozás. Úgy érzem, bár nem könnyű a pálya, de lassan sikerül elsajátítanom, az első szekcióját néha már kifejezetten élveztem is" - értékelt Baumgartner. Elmondta, este még értékelik az edzés eredményeit, és igyekeznek olyan beállításokat találni, amivel értékes tizedeket nyerhetnek a szombati időmérőn. "Nagyon remélem, hogy a féken és az autó egyensúlyán is tudunk javítani" - jelezte a gyenge pontokat. A pilóta úgy véli, az időmérő ennek ellenére nem lesz könnyű, hiszen mindössze két környi lehetősége lesz mindenkinek a pozícionálásra. "Akkor sem leszek elkeseredve, ha esetleg nem úgy sikerül a holnapi nap, mint a mai, mert egyre jobban érzem az autót és a pályát is, és így a versenyt illetően a csapathoz hasonlóan optimista vagyok" - bizakodott az F-1 első magyarja.

A szabadedzések eredményei:
Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés
1 M.Schumacher Ferrari 1:25,127 4 kör
2. R.Barrichello Ferrari 1:25,361 9 kör
3. J.Trulli Renault 1:27,025 10 kör
4. D.Coulthard McLaren-Mercedes 1:27,264 5 kör
5. F.Alonso Renault 1:27,359 14 kör
6. J.P.Montoya BMW-Williams 1:27,462 12 kör
. . .20. G.Pantano Jordan-Ford 1:30,100 18 kör
21. T.Glock Jordan-Ford 1:31,626 11 kör
22. Baumgartner Zsolt Minardi-Cosworth 1:32,886 14 kör
23. G.Bruni Minardi-Cosworth 1:33,236 8 kör

Ausztrál Nagydíj, 2. szabadedzés
1. M.Schumacher Ferrari 1:24,718 15 kör
2. R.Barrichello Ferrari 1:24,826 22 kör
3. J.Trulli Renault 1:25,757 23 kör
4. J.Button BAR-Honda 1:25,786 15 kör
5. F.Alonso Renault 1:25,853 22 kör
6. R.Schumacher BMW-Williams 1:25,882 26 kör
. . .19. N.Heidfeld Jordan-Ford 1:27,826 15 kör
20. B.Wirdheim Jaguar 1:28,781 30 kör
21. G.Bruni Minardi-Cosworth 1:28,991 18 kör
22. Baumgartner Zsolt Minardi-Cosworth 1:29,708 9 kör
23. G.Pantano Jordan-Ford 1:30,061 18 kör
24. T.Glock Jordan-Ford 1:30,291 4 kör

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!