Hamisíthatják az F-1 nézettségi adatait

2004.03.12. 15:47
A Forma-1-es világbajnokság menedzsmentje szerint 300 millióan néznek egy-egy F-1-es futamot, az angol Marketing Trade című gazdasági lap viszont azt állítja, csak fele annyian.
A Forma-1 szervezői (FOM-Formula One Management) valószínűleg hamisítják a versenyek nézettségi adatait - állítja az angol Marketing Trade magazin.

Az újság szerint az idei nyitófutamon bevezetett új mérési rendszer bebizonyította, hogy a Forma-1-es futamokat közel sem nézik annyian világszerte, mint azt a sorozat szervezői állítják.

Háromszázmillió, de lehet, hogy csak a fele

"A Forma-1 szervezőinek mérései szerint a versenyeknek 300 milliós nézettsége van hétről hétre" - mondta a magazinnak Ben Pincus, a londoni Works reklámügynökség munkatársa.

Az új metódus szerint, amelyet az idei elsö F-1-es futam, az Ausztrál Nagydíj alatt kipróbáltak, kiderült, hogy a valós nézettség sokkal kisebb, a 300 millió ember jelentős része, mintegy negyven százaléka, csak a versenyek egy-egy pillanatát kapja el különböző összefoglalókból, rövidebb híradásokból, illetve sportműsorokból. Így valójában csak fele annyian követik huzamosabb ideig az eseményt, mint amennyiről az FOM jelentést adott.

A német RTL-nek két és fél millió nézője van

Az F-1 német közvetítője, az RTL televízió saját mérései szerint nagyjából 2,5 millió néző kíséri figyelemmel tartósan a versenyközvetítéseiket. A német központú műholdas csatorna vezetői elégedettek ezzel a számmal, de a Marketing Trade elemzői úgy vélik, amennyiben a következő futamokon is az ausztráléhoz hasonló nézettségi adatokat produkál a Forma-1, úgy az a szponzorok kivonulásához, de legalább is a támogatások drasztikus csökkenéséhez vezethet.

Az istállók mecénásai a televíziós nézettség miatt pénzelik a csapatokat, így ha azok esnek, a támogatásoknak is csökkenniük kell - vélekedik az angol magazin.