Ralf Schumacher a Williamsnél maradhat

2004.03.24. 14:48
A Williams-BMW német pilótájának, Ralf Schumachernek az idény végén lejár az istállóval kötött szerződése, ám az utóbbi hónapok hosszabbítási tárgyalásai nem hoztak eredményt. A versenyző menedzsere a Toyotát és a Renault-t is megkereste, mert nem akarta elfogadni a Williams csökkentett fizetési ajánlatát, de úgy látszik, végül mégis az angolokkal állapodik meg, így a fiatalabbik Schumacher 2005-ben is BMW-motoros autót vezethet.
Az utóbbi hónapokban többször is felmerült, hogy a Williams-BMW német versenyzője, Ralf Schumacher az idény végén elhagyja jelenlegi csapatát. A fiatalabbik Schumachernek 2004 végén lejár a williamses szerződése, és előbb a Toyotával, majd a Renault-val, aztán újra a Toyotával hozták össze. A japán gyár egyelőre nem tagadta, hogy tárgyalna a 28 éves pilótával, a franciák viszont, azok után, hogy Willi Weber a német menedzsere kész tényként közölte, védence hozzájuk igazol, cáfolták a megállapodást.

A Toyota volt a legkomolyabb érdeklődő

A Williams vezetői is a Toyota-kapcsolatot ismerték el, viszont hangoztatták, Ralf Schumacher egyelőre még az ő pilótájuk, és készek megegyezni vele. Az egyezséget eddig a pénzügyi nézeteltérések hátráltatták, Sir Frank Williams tizenkétmillió dollárról hat millióra akarja csökkenteni a bérét, míg Weber négy-hat milliós emelést próbál kicsikarni.

A menedzser keddi nyilatkozatából viszont az vehető ki, a feleknek a sok huzavona után sikerül megállapodniuk, sőt, az üzletember azt is cáfolta, hogy eddig a pénzen vitatkoztak volna.

Kisebb alapfizetés, több prémium

"Úgy néz ki, meg tudunk egyezni a Williams vezetőivel. A végleges megállapodáshoz persze még kell egy kis idő, hiszen ez nem olyan helyzet, amelyben azonnal igent vagy nemet lehetne mondani. A leglényegesebb kérdéseket viszont már elrendeztük - mondta a Reutersnek Weber.

A hosszadalmas tárgyalások után a pilóta fizetése csökkenni fog, viszont ha jól szerepel, több prémiumot kaphat, mint eddig.

Akár többet is kereshet

"Nem igaz, hogy a pénzkérdés lett volna a megegyezés gátja. Tény, hogy Ralf kevesebbet fog keresni, mint idén. Az alapbére csökken, viszont a prémiumok, amelyeket a győzelmekért, illetve a dobogós helyekért fog kapni, növekednek, így elképzelhető, hogy mégis ugyanannyit, esetleg valamivel többet kap majd, mint ebben az évben" - tárta fel valamennyire a részleteket a menedzser, aki Michael Schumacher ügyeit is kezeli.

Az már tavaly eldőlt, hogy a Williams-BMW kolumbiai pilótája, Juan Pablo Montoya 2005-től a McLarennél folytatja karrierjét, és valószínű, hogy a kék-fehér istálló nem akarja a következő szezont két új pilótával kezdeni, ezért mindenképp meg akarja tartani Ralf Schumachert.