További Forma-1 cikkek
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
"Szerencsére Bahreinben nem volt olyan meleg, amennyire vártuk, nyári időjárás volt, ám kánikula nélkül. Sőt, a futam napjának reggelén még egy kis eső is esett. Végül a homok sem okozott gondot, bár a verseny előtt feltámadt a szél és kisebb homokvihar kerekedett. Ennek ellenére a rajtra már nagyjából tiszta volt az aszfalt"
Bahrein volt a legjobb helyszín
Tekintse meg képeinket! |
Bár a közel-keleti futamon is kiesett, a sivatag közepén található F-1-es komplexum viszont lenyűgözte, úgy véli, a sejkek kitettek magukért.
"Mindhárom helyszínen jól éreztem magam, de talán Bahrein volt a legemlékezetesebb. A pálya és a kiszolgáló épületek csodálatosak, minden a lehető legmodernebb" - mondta az Indexnek csütörtökön, egy budapesti bank sajtóbeszélgetéssel egybe kötött megnyitóján Baumgartner.
"Nem kértek autogramokat"
Bahrein más szempontokból is különleges volt, az olajmilliárdosok országában eddig ugyanis teljesen ismeretlen volt a Forma-1, ezért a nézők a pilóták közül csak Michael Schumachert ismerték föl.
"Érdekes volt, hogy nem kellett autogramokat osztanunk. A helyiek szinte senkit nem ismertek, a versenyzők sokkal nyugodtabban sétálhattak mint egy megszokott nagydíj-helyszínen. Michael Schumacher persze kivétel volt, ám ő volt talán az egyetlen, akiről tudták, hogy ki".
A magyar pilótának a szezon első három versenyén három teljesen ismeretlen pályán kellett versenyeznie, ami nagy kihívást jelentett: "A három pálya közül leginkább a bahreini tetszett, élvezetes volt rajta versenyezni. Technikailag sem volt nehéz, az ausztrál pályára sokkal bonyolultabb volt beállítani az autót, az a nagydíj volt a legnagyobb kihívás".
Baumgartner épp itt könyvelhette el első csapatsikerét is, az első szabadedzések után gyorsabb volt, mint márkatársa, Gianmaria Bruni.
"Mázlim volt a rajtnál"
Klikk a képre! |
A műszaki gondok aztán vasárnap is folytatódtak, versenyen az egyik dugattyú tönkre ment így a magyar nem ért célba.
A 23 éves versenyző csak óriási mázlival tudott már elindulni is, a rajtját a szerencsés kezének köszönhette: "véletlenül megnyomtam egy gombot a kocsiban, amely a motor egyik fontos beállítását változtatta meg, ám a csapattársam nem nyomta meg ugyanezt a gombot, így az ő autója a rajtrácson maradt és csak a boxból tudott a többiek után eredni."
A Minardinál mindenki elégedett
A magyar pilóta ugyan a sivatagban sem ért célba, ennek ellenére a Minardi istálló vezetői mégis a legutóbbi hétvégén voltak a legelégedettebbek vele.
"Bahreinben önmagához képest egész gyorsan futott a Minardi-Cosworth, így a csapatnál mindenki elégedett volt, Bruni és én is jó időket autóztunk. A motor ugyan nem bírta végig a versenyt, de amíg ment remekül működött" - mesélte Baumgartner.
Az utóbbi hetekben a magyar sajtóban újra felmerült, hogy különböző okok miatt - a Minardi holland főszponzora állítólag szintén németalföldi versenyzőt akar - a magyar pilóta nem fejezheti be a Forma-1-es szezont.
Baumgartner ezt, csakúgy, mint két héttel ezelőtt, ismét cáfolta: "a helyemre pályázni lehet, sokan akarnak Forma-1-es pilóták lenni, de az idén én vagyok a Minardi egyik versenyzője, és biztos vagyok benne, hogy én fogom végigvezetni a szezont."