Miklós
-7 °C
2 °C

Hill: Senna hibázott a tragédia előtt

2004.04.20. 19:52
A Forma-1-es világbajnokság 1996-os győztese, Damon Hill azt állítja, hogy Ayrton Senna a saját hibájából szenvedett balesetet 1994-ben a San Marinói Nagydíjon, amely végül halálosnak bizonyult.
A Forma-1-es világbajnokság 1996-os győztese, Damon Hill azt állítja, hogy Ayrton Senna a saját hibájából szenvedett balesetet 1994-ben a San Marinói Nagydíjon, amely végül halálosnak bizonyult.

"Meg vagyok győződve arról, hogy hibázott"

"Meg vagyok győződve arról, hogy hibázott, még ha sokan soha nem fogják elhinni, hogy ez vele is előfordulhatott" - mondta Hill, aki a tragédia idején Senna csapattársa volt, a későbbi perben pedig a védelem egyik tanújaként szerepelt.

Az angol azt állítja, hogy Senna túlságosan sokat kockáztatott, mert a szezon első két futamán nem szerzett pontot, s mindenképpen meg akarta törni a százszázalékos Michael Schumacher sikersorozatát.

"Senki mást nem lehet hibáztatni"

"Mindenki tudta, hogy elment a végsőkig, sőt, időnként át is lépte azt - véli Hill. - Gyakran inkább nekiment az ellenfeleinek, semhogy vereséget szenvedjen tőlük. Senki mást nem lehet hibáztatni azért, hogy ő a gázpedálon tartotta a lábát akkor, amikor el kellett volna vennie róla. Sajnos Imolában rossz döntést hozott."

Senna a pálya Tamburello nevű balkanyarjában hagyta el az aszfaltot, amelyet padlógázon vettek be a pilóták.

A háromszoros világbajnok brazil legenda ügyében az olasz hatóságok még mindig nem zárták le a vizsgálatot, s a Williams-csapat három tagját - Frank Williamst, a technikai igazgató Patrick Headet és az akkori főtervező Adrian Newey-t - gondatlanságból elkövetett emberölés miatt vád alá helyezték, majd többször felmentették.

"A kormányrúd nem törhetett el"

Az ügyészség álláspontja szerint a tragédiát az idézte elő, hogy Senna autójában átalakították - egy rövidebb darabbal toldották meg - a kormányrudat, amely a Tamburello-kanyarban váratlanul eltört.

Hill viszont másként vélekedik: "Az akkori Williams-Renault-ban szervókormány volt, és a számítógép adatai szerint az végig működött is, vagyis a kormányrúd nem törhetett el."

A bolognai bíróság április 1-jén engedélyt adott a Senna-per újrafelvételére.