Schumacher: A szokottnál is elszántabb vagyok

2004.04.22. 12:48
A világbajnok Michael Schumacher a Ferrari hazai pályáján, a hétvégi San Marinó-i Nagydíjon a lelkes szurkolók miatt akar leginkább győzni, míg egyik főnöke, a Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn kockáztatásra szólítja fel az ellenfeleket: "ha utol akarnak érni bennünket, reszkírozniuk kell".
Bár a Forma-1-es világ a hétvégi San Marinó-i Nagydíj előtt leginkább Ayrton Senna halálának tizedik évfordulójával foglalkozik - a brazil legenda pontosan május 1-én szenvedett balesetet az imolai pályán - azért versenyt is rendeznek a hétvégén. A futam esélyese természetesen Michael Schumacher, nem csak azért, mert idén háromból három Grand Prix-t nyert, hanem mert csapata hazai pályán szerepelhet.

"Imádok itt versenyezni"

"Az imolai futam valójában a mi igazi hazai fellépésünk, hiszen a pályát Enzo és Dino Ferrariról nevezték el. Persze nem csak ezért imádok itt versenyezni, hanem a lelkes szurkolók miatt is. Sehol máshol nincs ekkora hangorkán, ha meglátnak egy vörös autót a tifosók. Emiatt még a szokásosnál is elszántabb vagyok" - nyilatkozta szerdán a hatszoros világbajnok.

A Ferrarinak otthon természetesen csak a győzelem elfogadható, a biztos siker érdekében új alkatrészeket is bevetnek a hétvégén.

"Arra törekszünk, hogy tovább folytatódjon a győzelmi sorozatunk. Új aerodinamikai elemeket használunk majd és a fékeket is tökéletesítettük, hogy alkalmazkodjon a pályához, ami igen csak megterheli azokat. Nem hiszem hogy bármilyen meglepetés érhetne minket, a télen rengeteget teszteltünk itt, úgy hogy nem lehet gond" - szólt az újításokról Schumacher.

"Reszkírozzanak többet"

A német egyik főnöke, a technikai igazgató Ross Brawn - aki néhány napja elárulta, hogy a Ferrari egyeduralma egyáltalán nem jó a Forma-1-nek - az eddigieknél valamivel nehezebb versenyre számít.

"Azt hiszem, Imolában nem lesz könnyű nyerni, úgy érzem, ellenfeleink felkészültebbek lesznek, mint eddig, összekapják magukat az európai szezon kezdetére - vélekedett az angol szakember, aki arra is megpróbált választ adni, miért nem képesek a Ferrarit utolérni a rivális csapatok.

"Nem vállalnak elég kockázatot. Ha a Williamsnél vagy a Mclarennél dolgoznék, könnyebb szívvel próbálnék ki még ismeretlen dolgokat, technikai megoldásokat. Amíg nem gyorsak a kocsijaid, senkit nem győzhetsz le" - javasolta Brawn, annak ellenére, hogy a McLarennél úgy vélik, a túlzottan sok újítás miatt nem elég megbízható az autójuk, míg a Williams radikális, az idei szezonig kipróbálatlan orrmegoldása nem hozta meg a várt eredményeket.

A Renault és a BAR-Honda fejlesztett a szünetben

Az ellenfelek közül a Williams és a McLaren valószínűleg nem fog sok újítással előállni a vasárnapi futamon, a Frankfurter Rundschau című német lap épp csütörtökön írta meg, hogy a Mercedestől kirúgták a versenymotorokért felelős részleg főnökét, Hans-Ulrich Maikot. A Renault-nál és a BAR-Hondánál ellentétben lesznek változások, a franciák új, erősebb motorral állnak rajthoz, valamint néhány alkatrészt is kipróbálnak, és a csapattagok, a vezetők és a pilóták is úgy vélik, akár négy tizedmásodperccel is jobb körökre lesznek képesek.

Az amerikai-japán istálló az aerodinamikai elemek módosítására koncentrált a háromhetes szünetben, így Jenson Button kocsija várhatóan gyorsabb lesz, mint eddig, vagyis újra nem elképzelhetetlen, hogy a huszonnégy éves angol a dobogón végezzen.