Schumacher: Az F-1 jobb, mint valaha

2004.05.05. 15:22
A hatszoros világbajnok, Michael Schumacher szerint a pilóták még soha nem élvezték annyira a vezetést a Forma-1-ben, mint manapság. Szavainak kissé ellentmond, hogy éppen az ő és a Ferrari szereplése miatt a sorozat kezd ellaposodni.
A Forma-1-es csapatok vezetői kedden tárgyaltak a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) elnökével az F-1 megreformálásáról. Az FIA vezetője radikális szabálymódosításokkal állt elő két hete, és a monacói ülésen sikerült meggyőznie az istállóvezetőket a változtatások szükségességéről, így már 2006-tól életbe léphetnek a regulák.

A Ferrari fölénye miatt kellenek az új szabályok

A felek megegyeztek, a módosításokra szükség van, hiszen az utóbbi időben a Ferrari és Michael Schumacher sorozatos sikerei miatt a sorozat olyannyira egyhangúvá vált, hogy - 2002-höz hasonlóan, amikor a német már a szezon tizenegyedik futamán világbajnok lett - újra csökken az F-1 népszerűsége.

Michael Schumacher viszont épp ellentétesen vélekedik, szerinte a Forma-1 a fénykorát éli.

"Az igazi kihívás a folyamatos fejlődés"

"Nem hinném, hogy valaha is volt ennyire jó a Forma-1, mint manapság. Az autók kifinomultak, tökéletesen reagálnak a legapróbb módosításokra is, ezért a pilótáknak élvezetesebb vezetni őket" - nyilatkozta saját honlapján a hatszoros világbajnok.

A Mosley-javaslatok szerint 2006-től kisebb motorokkal és elektronikai segédeszközök nélkül futnának az autók, és bár a ferraris nincs ellenére a technikai szabálymódosításoknak, úgy tartja, a Forma-1 elveszíti különlegességét, ha korlátozzák a mérnökök lehetőségeit.

"Nemsokára átlépjük az 1000 lóerős határt. Az új szabályokkal csökkenne a teljesítmény, a visszaesés viszont nem lenne jelentős, és a motorok megbízhatóbbak lennének. Szerintem elértük a motorteljesítmény határait, bár azt nem merném kijelenteni, hogy innen már nincs előrelépés. Úgy gondolom, a Forma-1 igazi kihívása a folyamatos fejlődés" - szólt Schumacher véleménye.

A világbajnok a tökéletes autót kedveli

A világelső, aki a hétvégi Spanyol Nagydíjon - a legtöbb statisztika szerint - kétszázadik Forma-1-es futamán áll rajthoz, konkrétabban még nem beszélt a lehetséges műszaki változtatásokról, ám a múltban többször is elmondta, támogatja az elektronikus segédeszközök - kipörgésgátló, rajtelektronika - használatát, mert azok tökéletesebbé teszik a kocsikat.