Ágnes
-13 °C
0 °C

Mansell: Valami nem stimmel a Forma-1-ben

2004.05.17. 14:09
Az 1992-es Forma-1-es világbajnok, Nigel Mansell szerint a "sterilizált" pályák, a kötelező tankolások és Schumacher ferraris egyeduralma miatt unalmasak a versenyek.
A barcelonai futamon Michael Schumacher újabb Forma-1-es csúcsot állított be: a német a szezon első öt versenyét megnyerve megismételte Nigel Mansell 1992-es teljesítményét. Az ötvenéves angol exautóversenyző manapság már nem kötődik a profi autósporthoz, leginkább golfozással tölti idejét. Napjaink F-1-es eseményeivel kapcsolatban is csak ritkán nyilatkozik, ám a legutóbbi Sunday Times hosszú interjút közölt a tizenkét éve világbajnokságot nyert pilótával.

Mansell valójában a nyolcvanas évek végének és a kilencvenes évek elejének Forma-1-ét hasonlította össze napjaink sorozatával.

"Senna és Prost ellen versenyeztem"

"Amikor én világbajnokságot nyertem, sokkal kiélezettebb volt a küzdelem a Forma-1-ben. Senna, Prost, Berger, Alesi és a fiatal Michael Schumacher nagyon gyorsak voltak, ráadásul nem csak húsz, hanem huszonhat autó indult a futamokon - értékelt Mansell. - Ráadásul a kocsik jóval megbízhatatlanabbak voltak, mint manapság, a pilótáknak arra is kellett figyelniük, hogy ne hajtsák szét a gépeket. Ha én is negyvenhárom versenyt vezethettem volna végig műszaki hiba nélkül, mint Schumacher, akkor sokkal több vb-címem lenne".

Az angol úgy gondolja, a hatszoros világbajnok dolgát a kötelező tankolások és a Ferrarinál elfoglalt különleges helyzete is megkönnyíti.

Manapság nem kell előzni

"Mi autóversenyzők voltunk, képesek voltunk előzni is. Schumachernek Barcelonában nem kellett a pályán előznie, nyugodtan megtehette azt a boxkiállásokkor. Ez persze nem az ő hibája, de ebből látszik, hogy valami nem stimmel a Forma-1-ben. Schumacher persze nagyszerű pilóta, de jó lenne, ha a saját csapattársával is meg kellene küzdenie. A Ferrarinál különbözően kezelik a két pilótát, nálunk, a Williams-nél ez elképzelhetetlen lett volna" - dicsért és bírált is az F-1-es bajnoksága mellé Indycar-elsőséget is szerzett versenyző.

Az elektronikus eszközökkel nehezebb hibázni

Az utóbbi tíz esztendő szabályváltoztatásait viszont csak bírálta az 1995-ben visszavonult világbajnok: "A pálya-átalakítások miatt is kevesebb az előzés. Senna és Ratzenberger halála után rengeteg azsfaltcsíkot 'sterilizáltak', a legjobb kanyarokat építették át, azokat, amelyekben lehetett előzni. Szintén hozzájárul az unalomhoz a sok elektronikus segédeszköz is. Kipörgésgátlóval, rajtelektronikával felszerelt kocsikkal nehezebb hibázni, a számítógép segít, ha valamit elrontasz, a pilóták szerepe csökkent az utóbbi években. Megértem, hogy a biztonság növelése miatt engedélyezték a szoftvereket, viszont a sportérték is jelentősen csökkent".

Mansell a közeljövőben nem számít izgalmasabb versenyekre, mint mondta, "ha Schumacher nem hibázik, győzni fog Monacóban is".