További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Mansell valójában a nyolcvanas évek végének és a kilencvenes évek elejének Forma-1-ét hasonlította össze napjaink sorozatával.
"Senna és Prost ellen versenyeztem"
"Amikor én világbajnokságot nyertem, sokkal kiélezettebb volt a küzdelem a Forma-1-ben. Senna, Prost, Berger, Alesi és a fiatal Michael Schumacher nagyon gyorsak voltak, ráadásul nem csak húsz, hanem huszonhat autó indult a futamokon - értékelt Mansell. - Ráadásul a kocsik jóval megbízhatatlanabbak voltak, mint manapság, a pilótáknak arra is kellett figyelniük, hogy ne hajtsák szét a gépeket. Ha én is negyvenhárom versenyt vezethettem volna végig műszaki hiba nélkül, mint Schumacher, akkor sokkal több vb-címem lenne".
Az angol úgy gondolja, a hatszoros világbajnok dolgát a kötelező tankolások és a Ferrarinál elfoglalt különleges helyzete is megkönnyíti.
Manapság nem kell előzni
"Mi autóversenyzők voltunk, képesek voltunk előzni is. Schumachernek Barcelonában nem kellett a pályán előznie, nyugodtan megtehette azt a boxkiállásokkor. Ez persze nem az ő hibája, de ebből látszik, hogy valami nem stimmel a Forma-1-ben. Schumacher persze nagyszerű pilóta, de jó lenne, ha a saját csapattársával is meg kellene küzdenie. A Ferrarinál különbözően kezelik a két pilótát, nálunk, a Williams-nél ez elképzelhetetlen lett volna" - dicsért és bírált is az F-1-es bajnoksága mellé Indycar-elsőséget is szerzett versenyző.
Az elektronikus eszközökkel nehezebb hibázni
Az utóbbi tíz esztendő szabályváltoztatásait viszont csak bírálta az 1995-ben visszavonult világbajnok: "A pálya-átalakítások miatt is kevesebb az előzés. Senna és Ratzenberger halála után rengeteg azsfaltcsíkot 'sterilizáltak', a legjobb kanyarokat építették át, azokat, amelyekben lehetett előzni. Szintén hozzájárul az unalomhoz a sok elektronikus segédeszköz is. Kipörgésgátlóval, rajtelektronikával felszerelt kocsikkal nehezebb hibázni, a számítógép segít, ha valamit elrontasz, a pilóták szerepe csökkent az utóbbi években. Megértem, hogy a biztonság növelése miatt engedélyezték a szoftvereket, viszont a sportérték is jelentősen csökkent".
Mansell a közeljövőben nem számít izgalmasabb versenyekre, mint mondta, "ha Schumacher nem hibázik, győzni fog Monacóban is".