Mária
-6 °C
-2 °C

Trulli nyert, Schumacher kiesett, majd 'beidézték'

2004.05.23. 16:37
Jarno Trulli karrierje 119. versenyén élete első F-1-es győzelmét aratta, miután szoros csatában legyőzte Jenson Buttont. Michael Schumacher harminc körrel a monacói futam vége előtt az élre állt, de egy safety car-periódus alatt a falnak hajtott, miután az alagútban összekoccant Montoyával. A versenybírók a leintés után 'beidézték' meghallgatásra mindkét pilótát az ütközésük miatt.
Jarno Trulli karrierje 119. versenyén élete első F-1-es győzelmét aratta, miután szoros csatában legyőzte Jenson Buttont.

Nem csak a befutó, de már a rajt is izgalmasan alakult a Monacói Nagydíjon, ugyanis Olivier Panis kocsija nem tudott elindulni, így még mielőtt zöld lámpával elengedték volna a mezőnyt, öt perccel elhalasztották a startot a rendezők.

Fisichella kocsija felborult

A második próbálkozás már sikeres volt, Trulli remekül eljött, ám Michael Schumachert megelőzte a nyolcadik helyről indult Sato is, egy kicsit meg is lökte a világbajnok gépét.

A japán versenye viszont csak három körön át tartott, akkor a Honda-motor felrobbant, óriási füstfelhőt eresztve maga után. Semmit nem lehetett látni, így csoda, hogy csak egy ütközés történt: Fisichella belerohant Coulthard kocsijába, a levegőbe repült és a korlátnak dőlve, fejjel lefelé landolt.

Az olasznak nem esett baja, azonnal kisegítették a kocsijából, ám a biztonsági autó néhány körön át maga mögött tartotta az F-1-es gépeket.

Trulli tartotta az előnyét

Trulli és Alonso remekül ment és vezetett az olasz a spanyol előtt. Michael Schumacher az első kerékcserék alatt a harmadik helyre jött föl, miután Raikkönen kiesett és Buttont a tankolásokkor megelőzte.

Hat-nyolc másodperces hátrányát viszont nem tudta csökkenteni a német, mégis sikerült előrébb jönnie, mert a negyvenkettedik fordulóban környékén Alonso, miközben kívülről akarta lekörözni az alagútban Ralf Schumachert, a falnak csapódott. A Renault alaposan összetört, ismét jött a safety car.

Schumacher ütközött

Mivel Trulli azonnal tankolni ment, Schumacher az élre került, ám a 46. körben, amikor még mindig a pályaautó mögött, lassan haladt a mezőny, nagyot fékezett, így Montoya hátulról meglökte a Ferrarit, amely az alagútban a falnak csapódott és összetört. Amint később kiderült, Schumacher csak a fékeit akarta melegen tartani, és semmi nem hibásodott meg a Ferrarin. A versenybírók mindenesetre a leintés után 'beidézték' meghallgatásra mindkét pilótát az ütközésük miatt, ám miután konzultáltak velük, közölték: egyikük sem számíthat büntetésre a baleset miatt.

A hatszoros világbajnok a tavalyi Brazil GP óta először adott föl versenyt, és megszakadt idei öt győzelemből álló sorozata, vagyis nem sikerült megdöntenie a Mansell-lel közösen tartott csúcsot és nem állíthatta be Senna hat monacói győzelemből álló rekordját sem.

Button remekül hajrázott

Az élen egészen az utolsó körökig öt-hat másodperc előnnyel autózott Trulli, de a hajrában Button beérte az olaszt és a kockás zászlóig üldözte is. Megelőznie viszont nem sikerült, így a 29 éves pilóta karrierje 119 F-1-es versenyén első győzelmét szerezte.

Button másodikként, Barrichello harmadikként, Baumgartner Zsolt remek vezetéssel kilencedikként ért célba, igaz ő volt az utolsó, aki befejezte a versenyt.

Nyilatkozatok

Jarno Trulli: "Egész életemben erre a napra vártam! Végre győztem, ráadásul a leghíresebb versenyt, a Monacói GP-t sikerült megnyernem. Kemény küzdelem, szoros csata volt Buttonnal, de a kezemben volt a futam, a végén azért lassítottam, mert nem akartam kockáztatni. Biztos vagyok benne, hogy sem Schumacher, sem Alonso nem tudott volna megelőzni. A ferraris ugyan vezetett, de még hátra volt egy boxkiállása, ráadásul gyorsabb is voltam nála. Nem kockáztatott addig sem, míg versenyben volt, a végén sem tte volna. Nagyon boldog vagyok, még fel sem fogtam, hogy én nyertem."

Jenson Button: "Nem volt valami jó a rajtom, több helyet is veszítettem, majd a a lekörözöttek okoztak gondot. Ennek ellenére sikerült visszajönnömm a ritmusba, feljöttem a negyedik helyig, majd hirtelen a második pozícióban találtam magam. A végén tudtam, hogy Trullit szinte lehetlen lesz megelőznöm, de megkergettem, hátha egy hibába tudom hajszolni. Nem sikerült, ezt az embert ma nem lehetett megverni. Köszönöm a csapatnak a tökéletes munkát.

Rubens Barrichello: "Szerencsés vagyok, hogy célba tudtam érni, a fékeim ugyanis nem fogtak rendesen, szinte mindig blokkoltam a kerekeket. Ráadásul szerintem valamelyik hátsó felfüggesztéssel is gond volt, mert állandóan odaverődött a kocsim alja az aszfalthoz. Valami biztosan eltörött a gépen."

Juan Pablo Montoya: "Schumacher a fékjeit melegítette, keményen, talán túl keményen is lépett a pedálra. Én jobbra húzódtam, hogy ne menjek neki, de ő is pont arra ment, így összekoccantunk."

Baumgartner Zsolt: "Annyira elfáradtam, hogy még örülni sincs erőm. Borzasztó sokat kivett belőlem a verseny, és alig tudtam kiszállni az autóból. Egyelőre nem nagyon tudok örülni, de boldog vagyok, mert látom, hogy mekkora örömet okoztam az egész csapatnak. Amikor célba értem, ott lógtak a szerelők a palánkon, mindenki ölelgetett. Jó volt látni, hogy milyen sokat jelentett ennek a kiscsapatnak ez az apró siker. A csapat a verseny felénél azt az utasítást adta, hogy a lehetőségekhez képest kíméljem az autót, és egyetlen célként azt jelölték meg, hogy érjek célba."

A verseny végeredménye

1 J. Trulli Renault 1:45:46.601
2 J. Button BAR + 0.495
3 R. Barrichello Ferrari + 1:15.766
4 JP. Montoya Williams + 1 kör
5 F. Massa Sauber + 1 kör
6 C. Da Matta Toyota + 1 kör
7 N. Heidfeld Jordan + 2 kör
8 O. Panis Toyota + 3 kör
9 Z. Baumgartner Minardi + 6 kör
Nem értek célba:
10 R. Schumacher Williams
11 M. Schumacher Ferrari
12 F. Alonso Renault
13 K. Räikkönen McLaren
14 G. Bruni Minardi
15 G. Pantano Jordan
16 M. Webber Jaguar
17 T. Sato BAR
18 D. Coulthard McLaren
19 G. Fisichella Sauber
20 C. Klien Jaguar

A vb állása hat futam után

1 Michael Schumacher (GER) Ferrari 50
2 Rubens Barrichello (BRA) Ferrari 38
3 Jenson Button (GBR) BAR Honda 32
4 Jarno Trulli (ITA) Renault 31
5 Juan Pablo Montoya (COL) Williams-BMW 23
6 Fernando Alonso (ESP) Renault 21
7 Ralf Schumacher (GER) Williams-BMW 12
8 Takuma Sato (JPN) BAR Honda 8
9 Felipe Massa (BRA) Sauber Petronas 4
- Cristiano Da Matta (BRA) Toyota 4
- David Coulthard (GBR) McLaren Mercedes 4
12 Giancarlo Fisichella (ITA) Sauber Petronas 2
- Nick Heidfeld (GER) Jordan Ford 2
14 Mark Webber (AUS) Jaguar 1
- Kimi Räikkönen (FIN) McLaren Mercedes 1
- Olivier Panis (FRA) Toyota 1

A konstruktőr-vb állása

1 Ferrari 88
2 Renault 52
3 BAR Honda 40
4 Williams-BMW 35
5 Sauber Petronas 8
6 Toyota 5
7 McLaren Mercedes 5
8 Jordan Ford 2
9 Jaguar 1

A Monacói Nagydíj körről körre

14.00: Minden autó elindult a felvezető körre. Az idő tökéletes, süt a nap, a hőmérséklet 25 fok.

Rajt: a rajtot elhalasztották. Trulli kocsijából zöldes folyadék csöpög a pályára, de a szerelői nem kapkodnak, így valószínűleg nem miatta csúsztatták el az indulást. Panis kocsijával voltak gondok.

14.06: elindultak a gépek a második felvezető körre is, de Panisnak nem sikerült elmozdulnia a rajtrácsról. A Toyotát letolták a pályáról.

Rajt: Trulli tökéletesen jött el, mögötte Alonso, Button, Sato, Raikkönen és Michael Schumacher, aki nagyon gyengén rajtolt. Sato rajtolt a legjobban, bár kissé nekiment Schumacher kocsijának is.

1. kör: Klien a Löews-kanyarban nekicsúszott a falnak, ott előzni tilos. Sato motorja füstöl.

3 kör: safety car a pályán, mert Sato motorja felrobbant és a nagy füstben Fisichella kocsija Coulthardénak ütközött, majd felborult, de az olasz sértetlenül szállt ki. Coulthardnak is fel kellett adnia a versenyt, Fisichellát rutinvizsgálatra az orvosi szobába vitték.

7: a safety car elhagyta a pályát, újraindult a verseny.

8: Montoya megelőzte Barrichellót. Trulli, Alonso, Button, Raikkönen, M. Schumacher, Montoya, Barrichello a sorrend. Baumgartner a 15. helyen halad, csak Ralf Schumacher van mögötte, aki a safety car-periódus alatt a boxban járt.

10: Ralf Schumacher megelőzte Baumgartnert.

11: Michael Schumacher már majdnem hét másodperccel le van maradva a vezető Trullitól.

12: Webber Jaguarja lerobbant, motorhiba, az ausztrál föladta.

13: Montoya járt a boxban tankolni, a kolumbiai a tizedik helyre jött vissza.

14: Pantano nem tudott visszajönni a boxból.

15: Trulli vezet, két és fél másodperccel Alonso előtt.

17: M. Schumacher hátránya már nyolc másodperc. A német támadja Raikkönent.

18: Button tankolt gond nélkül, a hetedik helyre jött vissza Barrichello mögé. Brunit betolták a garázsba, de az olasz még nem szállt ki a kocsiból.

19: Raikkönen is tankolt.

20: Barrichello járt a boxban, 9,2 másodpercig.

21: Trulli, Alonso, M. Schumacher a sorrend, a két Renault elhúzott a ferraristól, de ő futja sorozatban a leggyorsabb köröket.

22: Schumacher hátránya 8,5 másodperc Trullihoz képest.

23: Trulli tankolt, Alonso az élen, az olasz a harmadik.

25: Alonso is üzemanyagot vett fel, majd a harmadik helyre jött vissza, Trulli mögé. Michael Schumacher vezet.

26: Schumacher cserélt kereket, a harmadik helyre jött vissza a Ferrari.

27: Trulli előnye hét másodperc Schumacherrel szemben. Montoyát a kilencedik helyen Heidfeld tartja föl, a kolumbiai képtelen megelőzni a Jordant.

28: Raikkönen a boxba állt és a kocsiját betolták a garázsba. A finn feladta a versenyt.

29: Montoya a Mirabeau-kanyar után elment Heidfeld mellett.

30: Baumgartner a 13., utolsó helyen van.

31: Trulli és Alonso is lekörözte Massát és Heidfeldet.

32: Trulli két másodperccel van Alonso és hattal Michael Schumacher előtt.

33: Massa megelőzte Heidfeldet.

35: a harmadik Schumacher mögött Button, Barrichello, da Matta, Montoya, Massa a sorrend.

36: Schumacher veszített egy másodpercet, Trulli nyolc másodperccel vezet. Baumgartnert lekörözte Schumacher és Button is.

39: az első három egyaránt 1:15.6-os kört ment.

40: Alonso az algútban, amikor kívülről körözte Ralf Schumachert, 260-270 kilométeres sebességnél a bal palánknak csapta a kocsiját és kiesett a versenyből. Safety car a pályán.

41: Button és Trulli is tankolt. Schumachr vezet.

43: Alonso kocsiját vonszolják, a biztonsági autó továbbra is kint van a pályán.

46: Michael Schumacher az alagútban, a Safety Car mögött nagyot fékezett, Montoya már nem tudta elkerülni és megkoccantotta. A Ferrari a falnak csapódott, összetört a bal első felfüggesztése és a világbajnok feladta a versenyt. A boxba visszatérve Schumacher az egyik mérnökkel beszélt, és azt mutatta, 'szitált' a kocsija. De az is lehet, h a német egyszerűen csak le akarta lassítani a mezőnyt, de túl nagyot fékezett és az alagútban nem tudtak időben reagálni a többiek.

48: a safety car elengedte a mezőnyt. Trulli, Button és Barrichello van már csak egy körön belül, az első és a harmadik között nyolc másodperc a különbség.

55: Barrichello tankolt, 6,7 másodperc.

56: Trulli hat másodperccel vezet Button és 43-mal Barrichello előtt.

58: Trulli ismét lekörözte Buttont.

60: Montoya, Massa, da Matta, Heidfeld, Ralf Schumacher a sorrend Barrichelo után.

67: tíz körrel a vége előtt Trulli biztosan vezet, Button második, Barrichello a harmadik, a többiek körhátrányban vannak. Baumgartner a tizedik.

68: a lekörözések után Button nyert két másodpercet, Trulli 3 másodperccel van előtte.

69: 2,2 másodperc Trulli előnye.

70: 1,8 a különbség.

71: 1,4 Button hátránya.

72: 1,2. Öt kör van még.

73: maradt az 1,2.

74: Ralf Schumacher kiesett, Baumgartner a kilencedik.

75: Button utolérte Trullit, két kör van még.

76: hét tized sem maradt az utolsó körre.

77: utolérték Baumgartnert az alagút után, Trulli azonnal elment, Button egy pillanatra beszorult a magyar mögé, így az olasz egy picit meglóghatott és nyert is. Trulli 119. versenyén első győzelmét aratta, és minden bizonnyal akkor is nyert volna, ha nem futnak össze Baumgartnerrel az utolsó körben. Baumgartner a kilencedik lett.