A Ferrari verhetetlen a Hungaroringen

2004.08.15. 11:25
A Magyar Nagydíj szombati időmérőjét óriási fölénnyel nyerték a Ferrarik, így az ellenfelek valójában csak a dobogó harmadik fokáért harcolhatnak a vasárnapi futamon. Legtöbbjük viszont így sem volt igazán csalódott, Raikkönen például elmondta: augusztus eleji esküvője sokkal stresszesebb volt, mint bármelyik Forma-1-es hétvégéje. Az Index interjúi a Hungaroringről.
A Magyar Nagydíj szombati időmérő edzésén a Ferrarik talán idei legfölényesebb időmérő-elsőségüket szerezték, Michael Schumacher és Rubens Barrichello könnyedén végeztek az első sorban.

"Még mindig lehetett volna jobb"

Tekintse meg képeinket!
A világbajnok karrierje hatvankettedik kvalifikáció-sikerének nagyon örült, bár igyekezett csökkenteni saját, szinte tökéletes teljesítményét.

"Nagyon jó kör volt, de én mindig úgy gondolkozom, lehetett volna egy kicsit jobb is. Az előnyünknek örülök, a Bridgestone gumiknak sokat köszönhetünk. A fölény ellenére nem számítok könnyű versenyre, a buckák kiszámíthatatlanná teszik a pályát. A BAR és a Renault versenyzői lehetnek ránk veszélyesek" - nyilatkozta a világbajnok, aki a szokásosnál is boldogabb volt az időmérő után. Bár az újságíróknak persze ezúttal sem szívesen nyilatkozott, viszont ahány rajongóval összefutott, annyi aláírást osztott ki.

A vörös autók mögül a két BAR-Honda indulhat vasárnap, így a brit-amerikai istálló tagjai sem voltak csalódottak.

"Akár két dobogós BAR-helyezés is lehetséges"

A csapattól jövőre szinte biztosan távozó Jenson Button amaiatt sem volt csalódott, hogy márkatársa, Takuma Sato jobb volt nála, így ő negyedik lett: "Nagyon jó kört futottam, viszont a két Ferrari valószínűleg verhetetlen ezen a pályán, idén itt a legnagyobb a fölényük. Pontokat akarunk szerezni, hogy a konstruktőrök között a Ferrari mögött mi legyünk a másodikak a konstruktőrök versenyében".

Csapatfőnke, David Richards viszont nála sokkal optimistábban beszélt, dicsérte a "nagyszerűen vezető" pilótáit, ám egy kicsit sopánkodott is: "sajnos, a két Ferrari van előttünk". Megyjegyezte viszont, hogy "az F-1-ben minden lehetséges", és így azt sem lehet kizárni, hogy "mindkét BAR-pilóta dobogón végezzen". Kiderült továbbá, hogy Button várható távozása miatt már felvette a kapcsolatot Jacques Villeneuve-vel.

"Az idei legjobb időmérőm volt"

Baumgartner elégedett
"Nagyon örülök a teljesítményemnek, boldog vagyok, hogy a magyar közönség előtt meg tudtam előzni a csapattársamat. Remélem, hogy az autó megbízható lesz, és akkor célba tudok érni a futamon. Ez az első számú célom" - mondta a kvalifikáció után a magyar versenyző.
Szintén nagyon örült a sauberes Giancarlo Fisichella is: "Számomra ez volt az év legjobb időmérője, a kocsit a pénteki gondok után remekül sikerült beállítani. Mindenhol jól megy, ezért pontokra számítok a futamon. Nem bánnám, ha esne vasárnap, de szerintem nem fog".

A Williams-BMW versenyzői átalakított első szárnyú autóval indulnak a Hungaroringen, amelyet korábban még sehol nem próbáhattak ki, így a német gyár sportrészlegének főmérnöke, Mario Theissen inkább az erős bemutatkozással, semmint a helyezésekkel foglalkozott.

Működik a Williams új orra

"Első sorban annak örülök, hogy az új orr-rész jól működik, bár kétségtelen, hogy még nem sikerült teljesen kihasználni az előnyeit. Az autó egyensúlya viszont máris jobb, és a leszorító erő is nagyobb a kanyarokban. Pizzonia körével elégedett vagyok, a hatodik hely nem is rossz neki, de Montoya alulkormányzottságra panaszkodott, és csak mögötte végzett. A Hungaroringen nehéz előzni, így dobogóra nem, csak pontszerzésre számítok" - nyilatkozta a szakember.

Persze nem mindenki lehetett a fenti szereplőkhöz hasonlóan elégedett, a mcLarenesek az új autójuk franciaországi bemutatása óta a leggyengébb időmérőjükön estek át, és egyik kocsi sem került az első tízbe.

A McLaren rossz gumikat választott

David Coulthard a helytelen gumikat okolta a kisebb kudarcért: "Sajnos a két lehetséges gumi közül a rosszabbikat választottuk kí, így nem lett jó a köröm. Dobogós helyben nem is reménykedem, előzni is nehéz lesz, de a boxkiállások alkalmával talán sikerül, így a pontszerzés a célom. Az új kocsi legerősebb pontja a motor, sokkal jobb, mint az előző volt".

Társa, Kimi Raikkönen a pénteki szabadedzés-elsősége után kissé meglepő módon nem látszott csalódottnak.

"Az első ötbe vártam magam, de nem jött össze a beállítás. Szerencsére viszont az új kocsi minden szempontból jobb, mint az előző volt, így a futamon sokat javulhatok" - mondta mosolygva a finn versenyző, aki augusztus elején megnősült. Az eskűvővel kapcsolatban nevetve meg is jegyezte, hogy "sokkal stresszesebb esemény volt", mint egy Forma-1-es versenynap.

Trulli balszerencsés volt

Pechje miatt búsult egy kicsit Jarno Trulli, aki mindössze a kilencedik helyet tudta megszerezni, míg csapattársa, Alonso az ötödiket: "Sajnos épp akkor esett néhény csepp eső, amikor én futottam a mért körömet, így nagy hátrányt jelentett. Ráadásul előzni is nehéz ezen a pályán, így nem vagyok túl bizakodó."

Igaz, Michael Schumacher a Forma-1 legnagyobb sztárja, ráadásul ő nyújtotta szombaton a legjobb teljesítményt is, ám, mégsem őt keresték leginkább a fotósok. A hungaroringi paddockban ugyanis feltűnt Roberto Carlos, a Real Madrid futballsztárja is, aki - barátnőjével az oldalán - még a hatszoros világbajnoknál is nagyobb látványosságnak bizonyult.

A rajtsorrend:

1. Michael Schumacher (német, Ferrari) 1:19.146
2. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) 1:19.323
3. Szato Takuma (japán, BAR-Honda) 1:19.693
4. Jenson Button (angol, BAR-Honda) 1:19.700
5. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 1:19.996
6. Antonio Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 1:20.170
7. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:20.199
8. Giancarlo Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1:20.324
9. Jarno Trulli (olasz, Renault) 1:20.411
10. Kimi Räikkonen (finn, McLaren-Mercedes) 1:20.570
11. Mark Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:20.730
12. David Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:20.897
13. Olivier Panis (francia, Toyota) 1:21.068
14. Christian Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) 1:21.118
15. Ricardo Zonta (brazil, Toyota) 1:21.135
16. Nick Heidfeld (német, Jordan-Ford) 1:22.180
17. Giorgio Pantano (olasz, Jordan-Ford) 1:22.356
18. BAUMGARTNER ZSOLT (Minardi-Cosworth) 1:24.329
19. Gianmaria Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) 1:24.679
20. Felipe Massa (brazil, Sauber-Petronas)