További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Nem is lehet csodálkozni azon, hogy a gárda a Magyar Nagydíj előtti futamon, Hockenheimben teljesen új autót mutatott be, utána pedig két menedzsert is menesztett.
|
Mérnökfronton már erősítettek
A Magyar Nagydíj hétvégéjén az egyik budapesti szállodában tartott sajtóvacsorán John Howett, a Toyota Motorsport elnöke elmondta, ő már a szezon elején megkezdte a menedzsment átalakítását, amikor Gustav Brunner főtervező mellé technikai igazgatónak szerződtette a Renault-tól az egyik legtehetségesebbnek tartott fiatal mérnököt, Mike Gascoyne-t. Howett természetesen elégedett a már sokat bizonyított Brunner munkájával, Gascoyne-t a vezetői és döntési képességei miatt igazolta le.
"Az autónk tervezője, Gustav Brunner egy profi szakember. Egy csodálatos autót alkotott és remek munkát végez, viszont nem vezető típus. Döntéseket nehezen tud hozni egy csapattal kapcsolatban, emiatt jött Mike Gascoyne, aki a technikai igazgatói posztot tölti be. Ő felel a technikai oldalért, meghatározza a gárda fejlődési irányát, hogy jobbra esetleg balra induljunk-e. Brunner ekkor kapcsolódik be a munkába, és a kiválasztott irányban dolgozik tovább. A két szakemberből így tudjuk kihozni a legtöbbet, és nyerünk győztes kombinációt" - elemezte a sportvezető.
Az új módszerekhez alkalmazkodni kell
Mike Gascoyne már tavaly ősszel csatlakozott a Toyotához, ám idén mégsem javult látványosan az autók teljesítménye. Howett szerint azért, mert Gascoyne későn érkezett, munkája beéréséhez több idő kell.
"Mike azonnal változtatott például a szélcsatorna beállításain, ahol teszteljük az autók karosszériáit. Új metódusban kezdett dolgozni, amelyre átállni viszont több hónapot vesz igénybe, és már jócskán benne jártunk a szezonban, amikorra sikerült alkalmazkodni az új módszerekhez".
A csapat már 2005-re gondolva dolgozik
|
Egy fontos kérdésről viszont nem volt hajlandó beszélni: ki lesz Ralf Schumacher csapattársa 2005-ben? A pletykák szerint Jarno Trullit igazolják le, ami viszont biztos, hogy idén, a Német GP után leváltott Cristiano da Matta helyett az eddigi tesztpilóta Ricardo Zonta kap lehetőséget a szezon végéig.