Raikkönen nyert, Schumacher világbajnok

2004.08.29. 12:42
Az igen izgalmas vasárnapi Belga Nagydíjon Kimi Raikkönen legyőzte a Ferrarikat, és megnyerte a versenyt. Michael Schumacher viszont a második helyével megnyerte hetedik világbajnokságát. Csapattársa, Barrichello lett a harmadik. Baumgartner Zsolt szerencsétlen baleset miatt esett ki.
Michael Schumacher megszerezte karrierje hetedik világbajnoki címét, miután második lett a vasárnapi Belga Nagydíjon. A futamot kisebb meglepetésre Kimi Raikkönen nyerte.

Tömegbaleset a leggyorsabb kanyarban

Az idén megszokottaktól eltérően a rajt után nem az egyes számú Ferrari állt az élre, hanem a pole pozícióból indult Jarno Trulli vezetett a Schumachert megelőző Alonso és Coulthard előtt. A száguldás viszont alig néhányszáz méteren át tarthatott csupán, mert a nagyon gyors Eau Rouge-kanyarbna összekoccant Mark Webber és Takuma Sato. Mindketten a szalagkorlátnak ütköztek és kiestek, de pórul járt az őket kikerülni képtelen Gianmaria Bruni - őt csapattársa, Baumgartner Zsolt lökte meg -, illetve a Bruni kocsijának ütköző Giorgio Pantano is. A verseny néhány környi Safety Car-os körözés után folytatódhatott.

Trulli még egy ideig vezetett, a negyedik Schumachert viszont Raikkönen és Montoya is megelőzte az újraindulás után. A finn az Eau Rouge-ra menet kívülről, míg a kolumbiai egy csodálatos manőverrel a Buszmegálló-sikánban ment el a világbajnok mellett, aki ekkor már csak hatodik volt.

Coulthardé volt az első defekt

Tekintse meg képeinket!
Nem kellett viszont sokáig ott maradnia, hiszen Alonso, valószínűleg motorhiba miatt, kétszer is megpördült, és kiesett, majd pillanatokkal később Coulthard kapott defektet, és vánszorgott kilométereken át a boxutcáig. Mivel Trulli már kereket cserélt, Schumacher már a harmadik helyre került, míg az élen Raikkönen autózott.

Az első kerékcserék után nem sokkal a finn vissza is állt az élre, Schumacher a "boxban" megelőzte Montoyát, majd a pályán épp előtte hirtelen - valószínűleg váltóproblámák miatt - lelassult Trullit is. Montoyának viszont gondot okozott az olasz: úgy akart mellette elmenni, ahogy korábban Schumacher mellett, de a renault-s nem adott neki elég helyett, a két kocsi összeakadt. Trulli megpördült és a menetiránnyal szembe, a füvön állt meg, míg Montoya jókora időveszteséggel tudott csak tovább menni.

Button defekt miatt lökte ki Baumgartnert

Raikkönen és a második Schumacher között állandósult a 13 másodperces különbség, a finn biztosan vezetett, ám Button Baumgartner lekörözése közben defektet kapott, keresztbe állt és a magyar kocsijának csapódott. Újra jöhetett a Safety Car, amely tíz körre a vége előtt engedte ismét útjára a mezőnyt.

Raikkönen elsősége viszont ekkor sem volt veszélyben, a finn simán tartotta az előnyét, de ekkor Coulthard az Eau Rouge-ból kijövet hátulról trafálta el a lassabb Klient, és mivel kocsijáról az alkatrészek törmelékekben szakadtak le, újra az aszfaltra jött a Safety Car.

Raikkönen biztosan nyert, Schumacher bajnok lett

Már csak három kör volt hátra az újraindulást követően, de Raikkönen újból könnyedén tartotta meg kis előnyét, amit a Safety Car eltűnése után ügyesen összeszedett, és megnyerte a versenyt. A hajrában már csak Montoya defektje jelentett eseményt, ami után a kolumbiai fel is adta a versenyt.

A második helyével viszont Michael Schumacher világbajnok lett, hiszen éppen az újabb címéhez szükséges két ponttal szerzett többet, mint a harmadikként célba ért Barrichello.

Michael Schumacher a Ferrari hétszázadik versenyén nem tudott nyerni, viszont a hetedik világbajnokságát megszerezte, ami rekord a Forma-1 történetében. Elsőségét egészen elképesztő fölénnyel védte meg, tizennégy futamból tizenkettőt megnyert, mindössze Monacóban és Belgiumban nem őt intették le az első helyen. Ráadásul sorozatban ötödik vb-elsőségét jegyezte.

Raikkönen ezzel szemben második futamgyőzelmének örülhetett, amely csapata katasztrofális szezonkezdete után remek eredmény a számára.

A verseny végeredménye

1 K. Räikkönen McLaren 1:32:35.274
2 M. Schumacher Ferrari + 3.132
3 R. Barrichello Ferrari + 4.371
4 F. Massa Sauber + 12.504
5 G. Fisichella Sauber + 14.104
6 C. Klien Jaguar + 14.614
7 D. Coulthard McLaren + 17.970
8 O. Panis Toyota + 18.693
9 J. Trulli Renault + 22.115
10 R. Zonta Toyota + 3 kör
11 N. Heidfeld Jordan + 4 kör
Nem értek célba:
12 JP. Montoya Williams
13 A. Pizzonia Williams
14 J. Button BAR
15 Baumgartner Zs. Minardi
16 F. Alonso Renault
17 M. Webber Jaguar
18 T. Sato BAR
19 G. Bruni Minardi
20 G. Pantano Jordan

Nyilatkozatok:

Kimi Raikkönen : "Az autó nem volt valami jó, egészen a verseny elejétől a vezethetőségével és a váltójával is voltak gondok. A gumik viszont tökéletesnek bizonyultak, így elég gyors tudtam maradni, hogy megnyerjem a versenyt. Nagyon nagy siker ez az egész csapatnak, az új kocsi bevált, sokkal jobb, mint az elődje volt. Schumachernek gratulálok a vb-címhez, remélem jövőre már én is azért harcolhatok."

Michael Schumacher: "A gumijaink ma nem nyújtottak csúcsteljesítményt, ennek ellenére sikerült feljönnöm a hatodik helyről, és ez nem rossz teljesítmény. Kimi viszont ezúttal verhetetlen volt, a jobb nyerte ma a futamot. Természetesen persze a csapatom 700. versenyén győzelemmel akartam ünnepelni, de a vb megvan, és ez a legfontosabb."

Rubens Barrichello: "Jól rajtoltam, de utána valaki nekem jött hátulról, és ki kellett cserélni a kocsimon a hátsó szárnyat. Innét, az utolsó helyről sikerült feljönnöm harmadiknak, és emiatt boldogan zártam a versenyt."

Baumgartner Zsolt: "Igen kellemetlen volt, amikor Button nekem ütközött, de úgy gondolom, még mindig szerencsésebb, mintha a szalagkorlátnak csapódott volna. Persze szerencsétlen dolog, hogy én voltam ott, de neki mázli. Csalódott vagyok, hogy nem érhettem célba, hiszen a kocsi jól ment, versenyképesek voltunk, jobbak voltunk, mint a Jordanek."

A vb állása 14 futam után

1 M. Schumacher Ferrari 128
2 R. Barrichello Ferrari 88
3 J. Button BAR 65
4 J. Trulli Renault 46
5 F. Alonso Renault 45
6 JP. Montoya Williams 38
7 K. Räikkönen McLaren 28
8 D. Coulthard McLaren 21
9 T. Sato BAR 18
10 G. Fisichella Sauber 18
20 Baumgartner Zs. 1

A konstruktőr-vb állása

1 Ferrari 216
2 Renault 91
3 BAR 83
4 Williams 54
5 McLaren 49
6 Sauber 28
7 Jaguar 10
8 Toyota 9
9 Jordan 5
10 Minardi 1

A Belga Nagydíj percről percre

13.58: Minden autó elindult a felvezető körre. Az idő jó, húsz fok van, süt a nap Spában. A szél viszont erős, vagyis bármikor esőfelhők érkezhetnek a pálya fölé.

Klikk a képre!
Rajt: Trulli tökéletesen jött el, Schumachert Alonso és Coulthard is megelőzte. Az első kanyarban egy koccanás volt, Webber első szárnya leszakadt. Sato és a szárny nélküli Webber viszont az Eau Rouge-ban összeért, a japán kocsijának leszakadt a jobb hátsó kereke, megpördült, és a gumifalnak ütközött. Az utánuk jövő Brunit Baumgartnert meglökte hátulról, az olasz szintén a gumifalban végezte, majd az álló kocsijának nekiment Pantano is.

A magyar viszont tovább tudott menni, és a mezőnyt vezető Safety Car mögött halad ő is. 3. kör: Barrichello és Massa is a boxba ment. A brazilnak szerelik a gépe hátulját, kicserélik a hátsó szárnyát.

4: Barrichello visszatért a versenybe. A sorrend: Trulli, Alonso, Coulthard, Schumacher, Raikkönen, Montoya, Fisichella, Pizzonia, Klien, Zonta. Barrichello nem kapott kört, hihetelen, hogy a Ferrari szerelői alig négy perc alatt kicserélták a hátsó szárnyát.

5: Elengedték a mezőnyt, Raikkönen az Eau Rouge előtt kívülről előzte megy Schumachert, aki már csak az ötödik. Montoya a Buszmegállóban, szintén kívülről ment el a világbajnok mellett. A ferraris már csak hatodik.

6: Raikkönen megelőzte Coulthardot a Les Combes-kanyar előtt, és harmadiknak jött föl.

7: Schumacher körönként három másodperccel lassabb, mint az előtte állók. Trulli és Alonso az élen kergeti egymást, Raikkönen kissé lemaradva harmadik.

8: Raikkönen a leggyorsabb a pályán, beérte a Renault-kat. Schumacher 8,5 másodpercre van Trullitól.

9: Schumacher is felgyorsult, már jobb köröket megy, mint Montoya, és utol is érte a kolumbiait.

10: Trulli jött ki először a boxba az élmezőnyből. Nyolc másodperc után állt vissza a versenybe. Alonso vezet, mögötte Raikkönen és Coulthard.

11: Alonso motorja füstölt, a spanyol kétszer is megpördült, másodszor a kavicságyban végezte, és kiesett. Coulthard defektet kapott, megfogta a kocsit, de csak vánszorogni tud a box felé.

12: Raikkönen vezet, utána Montoya és Schumacher jön. Trulli a hatodik. Coulthardnak kicserélték a gumijait, majd jött a boxba csapattársa, Raikkönen is.

13: Montoya vezet, Schumacher már második.

14: Montoya kiállt tankolni, Schumacher átvette a vezetést.

15: Schumacher is kereket cserélt, Pizzonia vezet, a német Montoya elé jött vissza. Baumgartner a tizenharmadik.

16: Baumgartner tankolt. A magyar már másodszor járt a boxban.

17: Pizzonia is tankolt, Raikkönen állt az élre. Button, Trulli, Schumacher a további sorrend.

18: Trulli kocsija hirtelen lelassult, így Schumacher megelőzte. A német majdnem neki is ment, épp csak ki tudta kerülni. A ferraris 13 másodperccel van a vezető Raikkönen mögött.

19: Trullit Massa is támadta, mintha az olasznak nem lenne ötödik vagy hatodik sebessége.

20: Trullit már Montoya támadja. Fisichella lefutott a pályáról, és elvesztett néhány szárnyat. Montoya a buszmegállóban össze akadt Trullival, a renault-s keresztbe fordult, a kolumbiai lelassult. Mindketten tovább tudtak menni.

A koccanásukat a verseny után megvizsgálja a versenybíróság is.

21: Button járt a boxban, másodszor. (Az elsőt akkor tudta le, amikor a Safety Car a pályán volt.)

22: Trulli másodszor tankolt. Raikkönen 13 másodperccel vezet a második Schumacher előtt. Pizzonia, Montoya, Button a további sorrend. Fisichella, Zonta, Massa vannak a 6-8. helyen.

26: Fisichella állt ki tankolni.

27: Raikkönen és Schumacher között 13 másodperc a hátrány, nem csökken, és nem is nő körök óta.

28: Baumgartner a 15. helyen áll. Mögötte már nincs versenyben lévő autó.

29: Raikkönen és Montoya is másodszor tankolt. Button miközben Baumgartnert akarta lekörözni, durrdefektet kapott, és beleütközött a magyar versenyző autójába. A Safety Car a pályán.

30: Schumacher is tankolt, a mezőny összerázódott. Az élen méterekkel van egymás mögött Raikkönen, Schumacher és a két Williams. Már egyiküknek sem kell kimenni tankolni, nagy verseny lehet a célig.

31: Pizzonia kocsija lelassult, kiállt. Az élen Raikkönen, Schumacher, Montoya, Barrichello a sorrend.

32: Még mindig a Safety Car mögött mennek az autók, lassan.

33: a Safety Car elengedte a mezőnyt. Tiz repülőkör van hátra.

Raikkönen egy pici előnyt szerzett, Schumacher és Montoya között nincs különbség.

35: Sajnos kissé szérszakadtak az élen állók, Raikkönen 1,6 másodperccel van Schumacher előtt. Montoya is defektet kapott a Les Combes előtt, ott ahol Button is pórul járt.

38: Coulthard hátulról nekiment a sokkal lassabb Kliennek, letört az első szárnya, és a szalagkorlátról csapódott vissza az aszfaltra. A skót viszont tovább tudott menni, a boxban kicserélték az első szárnyát. Montoya közben szintén feladta, a pályán a Safety Car.

40: a Sefety car a kör végén elengedi a mezőnyt.

41: Raikkönen az újraindulásnál ismét nagyon ügyes volt, és szerzett egy kis előnyt Schumacher előtt. Három kör a leintésig. Zonta a negyedik helyen volt, a Toyota legjobb eredményét hozta volna, de elfüstölt a motorja.

42: Raikkönen új pályacsúcsot futott, Schumacher még jobban lemaradt.

43: Az utolsó kör előtt már három másodperccel vezet Raikkönen.

44: Raikkönen nyert, Schumacher második és világbajnok. Barrichello a harmadik, Massa a negyedik, Fisichella az ötödik.